Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22440 Gepost op: 15 januari 2023, 18:28:28 »
Om onverklaarbare reden al de hele week enorme zin in erwtensoep (dank Eelco 😄) dus vandaag een grote pan gemaakt. Vanavond dus erwtensoep met stevig desembrood.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22441 Gepost op: 15 januari 2023, 19:09:21 »
Om onverklaarbare reden al de hele week enorme zin in erwtensoep (dank Eelco 😄) dus vandaag een grote pan gemaakt. Vanavond dus erwtensoep met stevig desembrood.
Graag gedaan  ;D

Na wat wikken en wegen besloot ik dat ik vanavond gewoon zin had in een lasagne bolognese met fijne sojabrokken, knolselderij, bospeen, paprika en prei. En als de lasagne uit de oven is, gaat meteen de broodpan en de oventemperatuur omhoog naar 250 graden voor een lekker Duits zuurdesembrood.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22442 Gepost op: 15 januari 2023, 22:03:29 »
Gebakken prei met pindakaas, tofu en pinda’s, rijst en wat sojasaus.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22443 Gepost op: 16 januari 2023, 10:16:44 »
Gisteren geen curry gemaakt, maar volkoren pitta's met vivera gyros en een halve portie shoarma. Met gemengde sla, rauwkost en wat gebakkne bloemkool. Erbij knoflooksaus en een tahinsausje.

Vandaag is mijn vriend jarig, dus maak ik rijsttafel met waarschijnlijk eitjes in tomatensaus, tofu met ketjap, iets met spitskool en taugé en zoetzure tempé. Daarbij Zeeuwse uienkroepoek.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22444 Gepost op: 16 januari 2023, 19:22:52 »
Champignonrisotto met erbij een lekker stoofje van bloemkool, broccoli, bosui en limabonen, gekruid met verse tijm en een scheut citroensap./
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22445 Gepost op: 17 januari 2023, 09:26:55 »
Die uienkroepoek lijkt me lekker meisbaer, weer eens wat anders dan cassave.

Ik at gisteravond weer erwtensoep, de rest zit nu in de vriezer. Erbij notengehakt in bladerdeeg.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22446 Gepost op: 17 januari 2023, 10:06:30 »
Gisteren geen curry gemaakt, maar volkoren pitta's met vivera gyros en een halve portie shoarma. Met gemengde sla, rauwkost en wat gebakkne bloemkool. Erbij knoflooksaus en een tahinsausje.

Vandaag is mijn vriend jarig, dus maak ik rijsttafel met waarschijnlijk eitjes in tomatensaus, tofu met ketjap, iets met spitskool en taugé en zoetzure tempé. Daarbij Zeeuwse uienkroepoek.

Zeeuwse uienkroepoek? Cool! Ken het niet, maar ik ga het ook proberen. (nog gefeliciteerd met je vriend)

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22447 Gepost op: 17 januari 2023, 10:06:59 »
Hier vandaag hutspot met vegan hachee. Nu al zin in (het is 10:06  ;D)

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22448 Gepost op: 17 januari 2023, 15:55:59 »
Een curry met bloemkool, paprika, aardappelen, linzen met naanbrood.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22449 Gepost op: 17 januari 2023, 19:36:46 »
Alweer spinaziestamppot. Ik was aan het bedenken wat ik allemaal met de tweede helft van de zak spinazie wilde doen, maar een klein stemmetje bleef schreeuwen: "Gewoon weer stamppot!" Erbij een paar kleine sellerieschnitzeltjes.

De lunch heb ik overgeslagen, in plaats daarvan at ik met de vakgroep een puntje vegan chocoladetaart, gebakken door een collega.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22450 Gepost op: 17 januari 2023, 19:47:12 »
Vanmiddag een infosessie over flexitarisme (in de catering) bij Sodexo, het bedrijf waar ik werk. Hoewel ik niets met de cateringafdeling te maken heb, was toch iedereen welkom. Lekkere maaltijdsoep met groente en witte bonen en daarbij brood waren voorzien.

Vanavond Bambi-geïnspireerd: prei met wortel in een kokos-pindasaus met daarbij gebakken tofuplakken en rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22451 Gepost op: 17 januari 2023, 19:57:31 »
Lunch op kantoor: tomatenpompoensoep, half broodje met ketjap tempé en taugé, open boerham met pompoenhummus en tomaat, verder nog allerlei groentes en wat bulger en wat kaas tortelini. Er was ook nog broodje vegan hotdog , maar mijn bord was wel vol genoeg   ;)

Vanavond vlinderpasta met tomaat, een zak soepgroenten en wokstukjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22452 Gepost op: 18 januari 2023, 19:26:04 »
Een lasagne, dit keer gevuld met een fikse lading venkel en bloemkool in een romig sausje, gekruid met (veel) knoflook, pepertje, salie en Schabzigerklee. Bedekt met een laagje mozzarella, restje dat op moest.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22453 Gepost op: 19 januari 2023, 19:35:32 »
Een chili-ovenschotel bedekt met een laagje krokante polenta. Lekker!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22454 Gepost op: 19 januari 2023, 21:30:46 »
Gevulde ravioli met champignons (vers AH), met courgette, paprika, prei, ui, knoflook, bleekselderij en verse kruidenkaas.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22455 Gepost op: 19 januari 2023, 22:18:40 »
Vanmiddag pasteitje met vegetarische ragout met aardappelpuree in het bedrijfsrestaurant.

Vanavond een nieuwjaarsreceptie van de Vlaamse politieke fracties in Brussel. Daar waren genoeg hapjes en zelfs een buffet met wat vega opties. Dus dat was mijn avondeten.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22456 Gepost op: 19 januari 2023, 22:45:56 »
Pita gyros met tranentrekkende knoflooksaus, heel erg lekker!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22457 Gepost op: 20 januari 2023, 10:05:13 »
Vanmiddag een infosessie over flexitarisme (in de catering) bij Sodexo, het bedrijf waar ik werk. Hoewel ik niets met de cateringafdeling te maken heb, was toch iedereen welkom. Lekkere maaltijdsoep met groente en witte bonen en daarbij brood waren voorzien.

Vanavond Bambi-geïnspireerd: prei met wortel in een kokos-pindasaus met daarbij gebakken tofuplakken en rijst.

Ha wat leuk!
Ik had gisteren opeens een kaartje voor een bandje, dus wat gehakte broccoli en mie heeft 8 minuten gekookt, en ging snel met wat pinda’s en saus uit flesjes in een bakje.
Op het station was het nog lauw en eigenlijk heel lekker!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22458 Gepost op: 20 januari 2023, 19:30:50 »
Rode kool (simpel maar lekker gekruid met stoofpeer en goede balsamico), bruine bonen in eigen vocht, en rösti van aardappel, bosui en peterselie.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22459 Gepost op: 20 januari 2023, 21:28:26 »
Chips 'n dips: tortillachips met refried beans, tomatensalsa met ui, kwark, groentenprutje met zwarte bonen, prei, bleekselderij, paprika, mais, wortel, ui en knoflook. Met veel kruiden en een schepje chipotlesaus.