Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 39 gasten bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21860 Gepost op: 01 augustus 2022, 20:26:20 »
Tagliatelle in salieboter met gestoofde bloemkool, bospeen, koolrabi en limabonen.

Morgen ga ik naar de Universiteit Utrecht en heb voor de lunch alvast een bulgursalade met bleekselderij, kerstomaat en komkommer gemaakt, lekker gekruid met een likje habaneropasta, fijn geraspte verse gember en kurkuma en een scheutje citroensap.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21861 Gepost op: 01 augustus 2022, 20:40:50 »
Een salade van spitskool en stukjes gekookte aardappel met een dressing van Yvette van Boven, met daarin oa groene olijf, dille, basilicum, knoflook, citroen, kappertjes. Zalig!

Erbij een onvolprezen Beyond Meat-burger. Die zijn echt zo zalig!

Gisteren gekookte sperziebonen, aardappelen, een plantaardige kipburger van Lidl en erbij jus uit een zakje van Maggi (pikant met een kneep mosterd erin). Simpel en voedzaam na de culinaire uitspatting van zaterdag bij Puur Sanh!

Online Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21862 Gepost op: 01 augustus 2022, 22:03:16 »
Pizza met een grove tomatensaus, dit keer alleen noordhollandsche extra belegen kaas erop.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21863 Gepost op: 02 augustus 2022, 00:38:33 »
Ik zou vandaag avonddienst hebben op kantoor, maar mijn avonddienstbuddy wilde toch thuiswerken wegens niet helemaal fit te zijn.
Dus hebben mijn vriend en ik samen de couscous met tomatensaus (met daarin o.a. aubergine, paprika, courgette en kikkererwten) opgegeten. De overgebeleven portie is de vriezer in gegaan.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21864 Gepost op: 02 augustus 2022, 16:49:59 »
pasta met broccoli, courgette, ui, rucola en wat room, citroen en parmezaanse kaas

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21865 Gepost op: 02 augustus 2022, 21:55:47 »
Volkoren penne met bloemkool, bleekselderij en witte bonen in een kaassaus met salie. Prima restverwerkingsgerecht.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21866 Gepost op: 02 augustus 2022, 22:03:53 »
Volkoren fusilli met tomatensaus, o.a. bloemkool sn sojagehakt.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21867 Gepost op: 03 augustus 2022, 11:09:44 »
Nou wat gezellig, ik at gisteren ook pasta (vezelrijk van Honig) met een vanalleswatrodesaus met oa aubergine, tomaat, wortel, vegan gehakt, natuurlijk ui en knoflook, olijven, en kruiden.

Vanavond een soort lauwwarme salade van geroosterde bloemkool met tahinsaus, granaatappelpitjes, citroen en vegan fetakaas van Willicroft. Aangevuld met wat er nog in de koelkast ligt.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21868 Gepost op: 03 augustus 2022, 16:08:28 »
Gisteren in de Nieuwe Winkel in Nijmegen gegeten. Geweldig wat die Vega tweesterrenlui kunnen. Zelfs de bieren zijn exceptioneel, een ervan (weet niet meer welke, te veel informatie) vond ik minder. Wel vreemd dat er geen drankenkaart is, men goochelt maar wat met de vele vele soorten en nou, ja, af en toe hebben we maar eens gevraagd wat het kost.
Verder echt wow.
Vandaag maar kalm aan, aardappelen, wat bruinebonengumbo uit de diepvries, kleine salade...
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21869 Gepost op: 03 augustus 2022, 20:30:31 »
Dat klinkt als een geslaagde avond, Herr Niewied.

Vanavond aten we snelle Aziatische noedels met groente met erbij/erover tofureepjes. De overgebleven tofureepjes dienen weer als broodbeleg.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21870 Gepost op: 03 augustus 2022, 22:34:13 »
Gebakken aardappels, augurken, vegaburger. Daarvoor ook nog een gegrilde courgette omdat ik deze nodig had voor een artikel...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21871 Gepost op: 03 augustus 2022, 23:51:37 »
Pastasalade met o.a . bloemkool, ijsbergsla en feta.

Online Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21872 Gepost op: 04 augustus 2022, 07:12:12 »
Gisteravond spinazie stamppot, simpel maar lekker. Erbij een Weedburger, die ik veel te flauw vond.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21873 Gepost op: 04 augustus 2022, 13:45:18 »

Erbij een onvolprezen Beyond Meat-burger. Die zijn echt zo zalig!


Ja is dat wat? Ik durf hem niet aan omdat ik naar op vlees lijkende burgers meestal echt vies vindt (de standaard burger van de vega slager kan ik net aan, de bofkip vindt ik vies, net als die vega biefstuk van vivera.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21874 Gepost op: 04 augustus 2022, 14:50:52 »

Ik heb die jaren geleden een keer geprobeerd, maar vond die niet speciaal lekker (en zeker in de tussentijd zijn er nieuwe produkten gekomen die ik liever eet, zoals de Mc2-burger). Daarnaast is die (nog steeds) veel te duur (althans hier bij Tesco, AH lijkt normalere prijzen te hanteren).
Wat me vooral bijstaat is dat er kleine harde stukjes in zaten, alsof ze ook nagemaakte botsplintertjes meenden te moeten toevoegen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Online Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21875 Gepost op: 04 augustus 2022, 15:24:36 »
Ieuw ja, die stukjes. Net zeentjes. En er komt zo ontzettend veel vet en drab uit dat het zowel op de BBQ als in de vegetarische worstenbroodjes een zwembad werd. Hier ook veel liever de Mc2 Burger.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21876 Gepost op: 04 augustus 2022, 20:50:19 »
Een salade van ijsbergsla, bospeen, paprika, venkel en kikkererwten met halloumi, bulgur en yoghurt, naar wens te bestrooien met sesamzaad, met ook optioneel wat drupjes chili-olie.

Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21877 Gepost op: 04 augustus 2022, 21:05:30 »
Pasta met sojabrokjesbolognesesaus.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21878 Gepost op: 04 augustus 2022, 21:27:30 »
Volkoren pitta's met vegetarische gyros, wortel, ijsbersla en tomaat. Met knoflooksaus.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21879 Gepost op: 04 augustus 2022, 22:29:29 »
Heel veel simpele salade (sla, tomaat, komkommer en rode puntpaprika, wat gorgonzola en mosterddressing). Toe heel verl bramen uit eigen tuin met een beetje magere yoghurt.