Ik heb nu ook zin in asperges! Maar die heb ik niet in huis en vanaf morgen ben ik een weekje onderweg (Nijmegen-Leeuwarden-Flensburg-Leeuwarden-Nijmegen om precies te zijn). Maar als ik dan weer terug ben, is het aspergeseizoen waarschijnlijk echt begonnen.
Het fijne van het weekend vind ik dat je lekker kunt uitslapen, rustig aan kunt keutelen en dan ergens tussen elf en twaalf uitgebreid brunchen. Naast een Turks brood gevuld met spinazie en kaas had ik twee lekkere broodjes, die ik afwisselend kon beleggen met gemarineerde tempeh, hummus en kleine bonenburgertjes, van het burgerdeeg dat nog over was van gisteren. Plus natuurlijk wat groente (kerstomaat, komkommer, radijs, paprika, sla) om de boel gezond op te leuken.
Voor morgen heb ik mijn zinnen gezet op een Midden-Oosterse brunch met het paasei in de vorm van shakshuka met spinazie, een stoofje van het restje aubergine dat nog in de koelkast ligt, burgertjes van het laatste restje burgerdeeg, warme witte bonen en een restje geroosterd zuurdesembrood.
Ik kan nog niet melden wat ik vanavond ga eten, ik twijfel nog tussen curry en een experimenteerpizza.