Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21360 Gepost op: 13 februari 2022, 21:27:41 »
In de oven staat een witloftaart van bladerdeeg, met de witlof samen met sjalotje, knoflook, pepertje en tijm in een yoghurt-eimassa, bestrooid met een klein beetje geraspte kaas.
Ik heb nog fillodeeg, witlof en verschillende kazen, dus geinspireerd door Eelco komt dat morgen op tafel, nu al trek in.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21361 Gepost op: 14 februari 2022, 19:54:59 »
In de oven staat een witloftaart van bladerdeeg, met de witlof samen met sjalotje, knoflook, pepertje en tijm in een yoghurt-eimassa, bestrooid met een klein beetje geraspte kaas.
Ik heb nog fillodeeg, witlof en verschillende kazen, dus geinspireerd door Eelco komt dat morgen op tafel, nu al trek in.
En, heeft het gesmaakt?  :D

Ik at vanavond saliespruitjes, champignonrisotto met rozemarijn, en bruine bonen met tijm. Een lekker kruidig geheel dus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21362 Gepost op: 14 februari 2022, 22:49:57 »
Zelfgemaakte seitan simpelweg opgebakken in wat olijfolie, rode kool, aardappels in de schil, mosterd.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21363 Gepost op: 14 februari 2022, 23:52:39 »
Volkoren pitta's met falafel en sla, met knoflooksaus. Als snackje na de avonddienst een bapao.

Als lunch had ik pompoensoep met rozemarijn en tijm. Daar had ik zondag genoeg van gemaakt om morgen ook nog een kom te eten.


Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21364 Gepost op: 15 februari 2022, 19:33:09 »
In de oven staat een witloftaart van bladerdeeg, met de witlof samen met sjalotje, knoflook, pepertje en tijm in een yoghurt-eimassa, bestrooid met een klein beetje geraspte kaas.
Ik heb nog fillodeeg, witlof en verschillende kazen, dus geinspireerd door Eelco komt dat morgen op tafel, nu al trek in.
En, heeft het gesmaakt?  :D
Het was ontzettend lekker! In plaats van fillodeeg pizzadeeg gebruikt, een soort pizza bianca dus. Laagje zure room, versgemalen peper, even voorgebakken witlof, gorgonzola en geraspte extra belegen kaas. Het bittere van de witlof komt er erg goed in uit. De rest van de voorgebakken witlof als voorafje opgesnoept.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21365 Gepost op: 15 februari 2022, 21:16:56 »
Mjam, Sam!

Ik at vanavond een lekker gekruide andijviestamppot met erbij twee verrassend goed gelukte knutselburgertjes van bruine bonen, hüttenkäse, havervlokken en maismeel, gebonden met een papje van gebroken lijnzaad en een scheutje bakpoeder. Dat nodigt uit tot verder experimenteren tot ik eindelijk een acceptabele volledig plantaardige burger kan maken (tot dusver resulteerden al mijn pogingen zonder ei in burgertjes met brokkelige structuur die ongeveer uit elkaar vielen als ik er naar keek).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21366 Gepost op: 15 februari 2022, 21:39:24 »
Stoofpotje met aardappels.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21367 Gepost op: 16 februari 2022, 20:20:59 »
Na college geven en hond ophalen was ik pas laat thuis. Met een lepel uit het potje currypasta van AH (dat qua smaak en samenstelling érg ok is) en een klein pakje kokosmelk, verder broccoli, bospeen, paprika, kikkererwten en glasnoedels, had ik snel een lekkere curry op tafel.

Als late lunch, net voordat ik naar de universiteit ging, had ik nog een tosti gevuld met aubergine, champignon, zongedroogde tomaat en kaas. Precies wat ik nodig had voordat ik op de fiets stapte.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21368 Gepost op: 16 februari 2022, 23:21:30 »
Voor de verandering eens de hele dag:
* Ontbijt: havermoutpap met kersen uit een glas
* Lunch: rammenas-preisoep met stukjes overgebleven aardappel en wat geraspte kaas - salade van komkommer, kerstomaat, kikkererwten en zwarte olijven
* Avondeten: pasta met prei-maïs-tomatensaus en geraspte kaas
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21369 Gepost op: 16 februari 2022, 23:40:02 »
Rauwkostsalade met zure room, zelfgebakken en goed gelukte foccaccia met paprika, olijven en een pietsje knoflook.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21370 Gepost op: 17 februari 2022, 15:34:05 »
Gisteren tortilla espagnol (ei, aardappel, ui, wortel) en gewokte groenten (geraspte bloemkool en wortelpeterselie, fijngesneden witlof en kruimels roquefort na het wokken erdoor). Buitengewoon smakelijk.
Vandaag tofu in een tomatensaus met specerijen., broccoli, kroketburger, rijst. Echt eten vóór de storm Eunice.
Het verhaal gaat immers  dat de in een oranje gewaad geklede Eunice danste met een Eunuch. De Eunuch dacht dat hij de baas was, maar dat liep anders af. De goed gevoede Eunice greep de voedselweigerende Eunuch bij de kladden en smeet hem, als een stormwind, door het raam. Scherven en een gewonde. Had de Eunuch maar moeten eten: vooral eiwit.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2022, 15:56:23 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21371 Gepost op: 17 februari 2022, 15:49:26 »
Ik ben nogal van het deeg en de pizzasteen deze week. Vanavond klassieke pizza quattro formaggi, erbij komkommersalade en olijven.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21372 Gepost op: 17 februari 2022, 20:04:56 »
Rode kool (al eerder dit jaar gekookt en ingevroren), bruine bonen (met lekker veel specerijen geweekt en gekookt) en rösti van aardappel, sjalot en karwijzaad. Lekker snel klaar en op een stormachtige dag als vandaag extra lekker.

« Laatst bewerkt op: 17 februari 2022, 20:42:30 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21373 Gepost op: 17 februari 2022, 21:00:13 »
Gevulde pasta (van die budeltjes met basilicum) met tomatengroentensaus en geraspte pecorino.

Als lunch had ik gisteren al een soepje gemaakt met taugé, ui en spitskool met wat hoisinsaus en een omelet een klein beetje zwartebonensaus.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21374 Gepost op: 18 februari 2022, 15:03:55 »
Rode kool (al eerder dit jaar gekookt en ingevroren), bruine bonen (met lekker veel specerijen geweekt en gekookt) en rösti van aardappel, sjalot en karwijzaad. Lekker snel klaar en op een stormachtige dag als vandaag extra lekker.


Wow!
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21375 Gepost op: 18 februari 2022, 15:09:19 »
Net een zoet broodje gebakken (gist, tarwemeel, suiker, zout, boter, pruimedanten, gehakte walnoot, rozijnen, yoghurt en wat water, gekneeed, gerezen en gebakken bij 180 graden).
Vandaag ook polenta met geraspte kaas, gebraden shitake, ik denk kroketburger die we gisteren niet bakten, gemengde salade en wellicht nog een gekookte groente,
Het lijkt erop dat Eunice met haar oranje kleedje Nuenen niet aandoet, of nauwelijks. Wind gezwind weg.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21376 Gepost op: 18 februari 2022, 19:46:26 »
Een mafé van spruitjes met basmatirijst.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21377 Gepost op: 18 februari 2022, 21:48:47 »
Rijst met wokgroenten en veel taugé. Erbij een af andere fancy worstjes gemaakt van quinoa. Ze hadden een beetje raar velletje eromheen. Ben even de naam vergeten.

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21378 Gepost op: 18 februari 2022, 22:05:28 »
Spruitjes met blauwe kaas-roomsaus, rode biet, rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21379 Gepost op: 19 februari 2022, 17:58:54 »
Hier ook bietjes. Deze keer kant en klare uit zo'n vacuumverpakking. Die gaan samen met kleine aardappeltjes in de oven. Erbij een kroketburger van vivera, kiken hoe die is. En een kwarksausje.

Ik verzin alleen net wel dat ik nog geen rozemarijn had gepakt van het balkon en daar nu vol de regen op staat. Dan maar zonder  :(