Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 50 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21280 Gepost op: 26 januari 2022, 21:19:55 »
Roerbak met ui, gember, knoflook, broccoli, paprika, bamboescheuten en taugé. Op smaak gebracht met zwartebonensaus, vegetarische oestersaus en sojasaus. Met cashewnoten en sesamzaadjes. Erdoor rijst met een beetje sesamolie.

En voor werk wezen brunchen met collega's, iedereen kreeg vegetarisch, want er waren een aardig aantal vegetariërs.
Bietensmoothie met stukje brood met ricotta, stukje omelet met bietjes en een tomaatensoepje, minibroodjes met augergine en geitenkaas en  een met vijgen. Was leker en gezellig. Het was al vor de lockdown gepland, dus goede timing dat het door kon gaan.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21281 Gepost op: 27 januari 2022, 16:51:56 »
Gisteren lasagne met broccoli, erwten, prei met saus van yoghurt, pesto, eitje, melk. Vandaag hutsepot met aardappelpuree en worst van Garden Gourmet en met mosterd natuurlijk.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21282 Gepost op: 27 januari 2022, 18:32:21 »
erwten

Doperwten, groene erwten, tuinerwten of nog een andere soort?

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21283 Gepost op: 27 januari 2022, 21:13:45 »
erwten
Doperwten, groene erwten, tuinerwten of nog een andere soort?
  ;D

Gebakken aardappeltjes en bloemkool met een volwassen papje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21284 Gepost op: 27 januari 2022, 21:19:30 »
Champignons opgebakken met schorseneren, kaasschnitzel, aardappels in de schil, mosterd.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21285 Gepost op: 27 januari 2022, 22:09:17 »
erwten

Doperwten, groene erwten, tuinerwten of nog een andere soort?
;D Zeker geen tuinerwten, want niet uit de vriezer. Doperwten: groot en vers? Dan ook niet, want niet echt groot en uit bokaal. Dan (groene) erwten, maar zijn er ook niet-groene erwten? Zo niet overbodig adjectief.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21286 Gepost op: 27 januari 2022, 23:47:05 »
Dan (groene) erwten, maar zijn er ook niet-groene erwten?

Jazeker wel, kikkererwten, rozijnerwten, velderwten en gele spliterwten bijvoorbeeld. Een erwt is er in vele variëteiten!

Offline Sam

  • ******
  • 7.148
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21287 Gepost op: 28 januari 2022, 00:03:29 »
Wegens lang doorwerken lekker makkelijk: een blikje witte bonen in tomatensaus met vego worstjes. Erbij knapperige volkorenpistoletjes met zelfgemaakte kruidenboter. Nou ja, knoflookboter  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21288 Gepost op: 28 januari 2022, 16:23:21 »
Aardappelgratin, van Dobben kaaskroketten, witlofsalade met augurk. Mini Bossche bol toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21289 Gepost op: 28 januari 2022, 21:38:08 »
Tagliatelle in salieboter en gestoofde spruitjes, bospeen, bloemkool en witte bonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.148
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21290 Gepost op: 28 januari 2022, 23:53:17 »
Fusilli met champignon-kaassaus.

Ik heb al jaren pasta van Grand Italia, maar Picnic verkoopt die niet meer.  Nu al twee andere merken geprobeerd en ik vind ze allebei niet lekker, taai. Wat is jullie favoriete pasta merk?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21291 Gepost op: 29 januari 2022, 13:38:23 »
Barilla, maar die is ook direct vrij duur. Deze heeft namelijk ook pastavormen die niet bij de gewone merken verkocht worden. Altijd een goed teken als de pastasoort een nunmer heeft  ;)

In principe zijn alle merken die durum tarwe gebruiken toch wel ok?
Ik kijk altijd naar of het oppervlak er glad is of een beetje ruw/poederig. Dat is afhankelijk van hoe ze gemaakt zijn, bronzen mallen zijn blijkbaar het beste, die geven dat ruwe oppervlak.

Maar op zich vind ik veel eigen merk pasta ook prima, ligt eraan of je iets bijzonders wil maken of gewoon een bord eten  :D

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21292 Gepost op: 29 januari 2022, 13:41:31 »
Gisteren een chinese roerbak met zoet-zure saus en vivera kipstukjes.
Er in gingen waterkastanjes, bamboe, taugé, prei, wortel, ui en ananas. Met rijst.

Lekker makkelijk na een museumbezoek, we hadden gedacht misschien nog ergens te eten, maar mijn vriend moest nodig op bed liggen voor zijn rug. Dus maar gekookt met wat we nog hadden liggen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21293 Gepost op: 30 januari 2022, 00:48:26 »
Pizza! De mijne met aubergine, champignons, ingelegde pepertjes en knoflook.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21294 Gepost op: 30 januari 2022, 08:47:05 »
Barilla, maar die is ook direct vrij duur. Deze heeft namelijk ook pastavormen die niet bij de gewone merken verkocht worden. Altijd een goed teken als de pastasoort een nunmer heeft  ;)

Ik koop altijd Barilla, in alle gewenste vormen te koop bij Delhaize. Het kan een idee zijn maar ik koop toch liever een Italiaans merk.

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21295 Gepost op: 30 januari 2022, 12:08:38 »
Veelvoud van de prijs voor een verschil dat ik toch niet proef of opmerk.
Daarnaast wordt bijv. Tesco eigen merk ook in Italië geproduceerd (volgens mij geldt dat voor alle pasta gemaakt van harde tarwe?). En is nog biologisch verkrijgbaar ook, in ieder geval de spaghetti.

Een merk als Honig is natuurlijk ruk. Tenzij je je pasta graag met een rietje naar binnen werkt.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sam

  • ******
  • 7.148
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21296 Gepost op: 30 januari 2022, 13:21:44 »
Barilla, maar die is ook direct vrij duur. Deze heeft namelijk ook pastavormen die niet bij de gewone merken verkocht worden. Altijd een goed teken als de pastasoort een nunmer heeft  ;)

Ik koop altijd Barilla, in alle gewenste vormen te koop bij Delhaize. Het kan een idee zijn maar ik koop toch liever een Italiaans merk.

Barilla hebben ze ook bij Picnic en die vind ik juist niet lekker… smaken verschillen blijkbaar  :)

Barilla is bij Picnic goedkooer dan de Grand Italia was trouwens.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21297 Gepost op: 30 januari 2022, 15:40:59 »
Smaken verschillen zeker  ;)
Gewoon uitproberen wat je lekker vindt.

Gisteren risotto met knolselderij, pompoen, salie, rozemarijn, klein gedroogd pepertje en slederijkruid. Met wat geraspte pecorino.

Was een recept uit Groenten van Mari Maris, het was haar suggestie om het groentenrecept door risotto te doen. Alles in hele klein stukjes snijden kost wel even tijd, maar alles was goed gaar op tijd. Knolselderij door de risotto ga ik onthouden, geeft smaak, maar is ook niet teveel aanwezig.

Vandaag heb ik zin in pasta met boursin, paprika, prei, ui en bleekselderij. En ananas, want die was nog over van vrijdag  ;D

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21298 Gepost op: 30 januari 2022, 20:07:31 »
Spruitjesstamppot met erbij twee kaas-havervlokken-burgertjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.148
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21299 Gepost op: 30 januari 2022, 20:25:34 »
Snoepmaaltijd: wortel, komkommer, rode paprika en knolselderij met yoghurtdip (met een pietsje knoflook), tortillachips met guacamole, hartige muffins.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light