Het eerste vakgroeopuitje sinds tijden. Eerst een wandeling in Nijmegen-Oost / Berg en Dal - ik kon slechts vanaf halverwege meedoen vanwege een afstudeerpresentatie, gevolgd door een etentje bij Tante Koosje. Ik had gekozen voor burrata met gegrilde abrikoos en courgette, een bloemkool-'steak' met hummus, granaatappel, shii-take en basilicumolie, en een citroentiramisu met pistache en framboos. Daarnaast was er vooraf Turks brood met hummus, granaatappeldip en aioli, plus bitterballen van Old Amsterdam, die wat mij betreft wat overbodig waren. In de loop van de avond besloot men toch naar binnen te gaan, wat ik toch wel iets te optimistisch vond. Als het goed is, heeft iedereen een zelftest gedaan (mijn eerste zelftest, volledig volgens het boekje en negatief), maar de anderhalvemeter werd niet echt aangehouden. De obligate groepsfoto was ook een beetje een Grapperhausje. Laten we het maar op een gecalculeerd risico en een beetje groepsdruk houden, gezellig was het wel en ik heb voor een 'bubbel' van vier goede collega's gekozen.
Na deze enigszins opgelegde uitspatting weer even iets strikter terug in onze privé-bubbel, met morgen de lasagne die ik al donderdagavond had gemaakt voor Kristof en eventueel bezoek uit Duitsland - dat vanwege een flinke file toch niet is langsgekomen.