Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17460 Gepost op: 26 juni 2019, 23:23:39 »
Bij aankomst in Bergen bleek het hotel een 'light dinner' aan te bieden voor alle gasten. Het warme gerecht was met vl33s, maar er was een zeer uitgebreid saladebuffet, allemaal lekker op smaak gebracht - vooral de rode bieten en de augurken waren erg lekker. Met wat brood en kaas erbij was het een volwaardige maaltijd.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline jol

• 2.653
« Reactie #17461 Gepost op: 27 juni 2019, 15:33:11 »
Ik at zonet een heerlijke samosa omdat één van de expats op kantoor terug naar India gaat.
Voor vanavond staan sperziebonen gepland, nog geen idee hoe ik ze klaar ga maken.

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17462 Gepost op: 28 juni 2019, 00:27:35 »
De lunch tijdens de projectbespreking was wat verkeerd ingeschat (er wordt òf veel teveel besteld of veel te weinig, dit keer veel te weinig). Daarom heb ik rond zes uur gebruik gemaakt van de 'light meal' in het hotel (bordje salade), alvorens om negen uur naar het projectdiner te gaan (met tussendoor een fikse klim en afdaling kriskras door Bergen). Zoals al eerder besteld had ik een prima gazpacho, gevolgd door de roemruchte Beyond Burger met frietjes (iets wat ik nooit zou hebben besteld, maar het was een mooie gelegenheid die burger eens uit te proberen).

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17463 Gepost op: 28 juni 2019, 21:41:52 »
Rond acht uur hotelontbijt, lekker uitgebreid met ook veel groente. Tussen de middag viel de lunch tijdens de projectbespreking nogal karig uit, dat wil zeggen voor mij: behalve koud roerei (de tomaatjes heb ik maar snel geannexeerd), aardappelsalade en brood met boter was er niets vegetarisch (wel waren er vier schalen 'gemengde' salade waar de vl33s- en v1seters erg vrolijk van werden). Op de terugreis in het vliegtuig twee sandwiches met ei. Vanavond thuis dus nog wat toastjes met smeerkaas en tomaatjes oid.

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17464 Gepost op: 29 juni 2019, 20:38:41 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Gestoomde broccoli, bospeen, koolrabi en kidneybonen, op smaak gebracht met nootmuskaat, paprikapoeder en lemon myrtle.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #17465 Gepost op: 30 juni 2019, 00:25:45 »
Gazpacho, lekker koel met deze hitte. Erbij foccacia en een aardappeltortilla. Aardbeien als toetje.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17466 Gepost op: 30 juni 2019, 22:22:12 »
Lasagne!

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17467 Gepost op: 01 juli 2019, 08:44:14 »
Gisteren pizza met artisjokken, olijven, blauwe kaas, paprika,ui, rucola.

Vandaag pad thai (uit een verstas van AH, nog nooit gegeten, dus ben benieuwd).

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #17468 Gepost op: 01 juli 2019, 09:36:57 »
Gisteren een "korstloze quiche" van spinazie, ei en blauwe kaas, met erbij een caprese salade.

Vanavond een roti-wrap gevuld met een curry van aardappel, paprika, wortel en doperwten. Erbij komkommersalade.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

• 2.653
« Reactie #17469 Gepost op: 01 juli 2019, 13:01:58 »
zaterdag voornamelijk brood omdat ik 2x bij mijn vader at en thuis een paar uur voor de baas aan de slag moest. Tussendoor wel een boord sperziebonen om nog wat groenten binnen te krijgen  ;D
gisteren weer brood, met kaasjes en wijn  :yummie: én een goed gevulde grote salade.
Vanavond spinaziesoep, ook goed gevuld

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #17470 Gepost op: 01 juli 2019, 15:31:34 »
Terug van vier dagen festival. Er was ruim voldoende keuze, al moet je natuurlijk niet naar de prijs kijken, want alles is duur op een festival. Omdat het zo heet was, vooral wat lichter verteerbaar eten gegeten. Lekkere thaise (milde) curry met rijst en vega kipstuckjes, falafel in een Turks broodje, mini loempia's, aardbeien (bakje voor één  bon, direct van de teler) en nog een paar poffertjes meegesnackt van mijn zus.

Er was ook een nieuw kraampje met Lebanese hapjes, waar je een bordje met gevulde vijgenbladen, hummus, paar falafeltjes, een stuk knapperig platbrood, ijsbergslag en een gevuld broodje met spinazie kreeg. Lekker, zeker omdat het die dagen erg heet was (34 graden). Gisteren wilde ik de saladebar uitproberen, maar daar waren ze al door de gewone voorraadheen, dus hadden ze een enorme voorrad bonensalade gemaakt die ze dan maar voor een bon per bakje verkochten. Ik had een dubbele portie genomen, mijn zus had nog wat meegeten.

In de tent ontbijt ik altijd met crackers met jam, en ik smeer dan alvast boterhammen met tartex en iets van zo'n kleintje pindakaas of appelstroop. Banaan erbij en je lijf kan er weer tegenaan voor de hele dag  ;). Ook hadden we reepjes mee voor de trek tijdens concerten, en tucjes en pringels voor 's avonds. Met de hoeveelheden water die we gedronken hebben, is het erg belangrijk om wat zouts te eten, dus chippies gaan er dan goed in.

Mijn zus en nicht hebben zich met poffertjes, frietjes en loempia's vermaakt, maar die hadden wel wat meer last van hun buik.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17471 Gepost op: 01 juli 2019, 19:33:33 »
Gisteren weinig zin in koken en weinig trek. Ik at gebakken aardappeltjes, tomaatjes en paprika.
Vandaag falafel, Turks brood, ijsbergsla, komkommer en tuinbonendip met yoghurt, koriander en feta.

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17472 Gepost op: 01 juli 2019, 20:31:10 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino met erbij een uitgebreide salade.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17473 Gepost op: 02 juli 2019, 08:57:31 »
Terug van vier dagen festival. Er was ruim voldoende keuze, al moet je natuurlijk niet naar de prijs kijken, want alles is duur op een festival. Omdat het zo heet was, vooral wat lichter verteerbaar eten gegeten. Lekkere thaise (milde) curry met rijst en vega kipstuckjes, falafel in een Turks broodje, mini loempia's, aardbeien (bakje voor één  bon, direct van de teler) en nog een paar poffertjes meegesnackt van mijn zus.

Er was ook een nieuw kraampje met Lebanese hapjes, waar je een bordje met gevulde vijgenbladen, hummus, paar falafeltjes, een stuk knapperig platbrood, ijsbergslag en een gevuld broodje met spinazie kreeg. Lekker, zeker omdat het die dagen erg heet was (34 graden). Gisteren wilde ik de saladebar uitproberen, maar daar waren ze al door de gewone voorraadheen, dus hadden ze een enorme voorrad bonensalade gemaakt die ze dan maar voor een bon per bakje verkochten. Ik had een dubbele portie genomen, mijn zus had nog wat meegeten.

In de tent ontbijt ik altijd met crackers met jam, en ik smeer dan alvast boterhammen met tartex en iets van zo'n kleintje pindakaas of appelstroop. Banaan erbij en je lijf kan er weer tegenaan voor de hele dag  ;). Ook hadden we reepjes mee voor de trek tijdens concerten, en tucjes en pringels voor 's avonds. Met de hoeveelheden water die we gedronken hebben, is het erg belangrijk om wat zouts te eten, dus chippies gaan er dan goed in.

Mijn zus en nicht hebben zich met poffertjes, frietjes en loempia's vermaakt, maar die hadden wel wat meer last van hun buik.

Was je bij Rock Werchter? Zo'n heerlijk festival  :wortel:

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17474 Gepost op: 02 juli 2019, 08:58:22 »
Gisteren tom kah soep, het was een zakje kruidenpasta van Fair Trade, ik had lage verwachting maar het was eigenlijk heel prima.

Vandaag dus de pad thai verszak van AH.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #17475 Gepost op: 02 juli 2019, 11:25:44 »
nasi met babi ketjap

Offline karl

• 6.377
« Reactie #17476 Gepost op: 02 juli 2019, 15:01:49 »
Ik heb een bokaal lupinebonen staan. Je ziet die meestal vermalen tot burgers en soms wel eens als hartig geroosterd hapje. Ik wil ze nu bereiden in een stoofpotje met prei, ui, paprika, wortel, courgette, rode peper, (bio-)tomatenblokjes. Couscous erbij.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #17477 Gepost op: 02 juli 2019, 18:09:10 »
Linzensalade. Ijsje bij mr en mrs frosty toe.

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17478 Gepost op: 02 juli 2019, 20:08:59 »
Kaasgehakt! Twee lekkere burgers van oud brood, kaas, mosterd, venkel- en karwijzaad, havervlokken en een eitje. En een uitgebreide salade, bestrooid met zonnebloempitten.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17479 Gepost op: 03 juli 2019, 12:36:40 »
snijbonen, gebakken aardappelen, vegagehaktballetjes. AGV, lang niet gegeten!