Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sam

• 7.191
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #16800 Gepost op: 12 januari 2019, 22:14:11 »
Pita pizzaatjes, nu is alle tomatensaus uit de vriezer op.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16801 Gepost op: 13 januari 2019, 19:02:56 »
Misschien is Mallorca wat voor jullie Bambi!

Wij waren gisteren in Funchal en wilden graag lunchen in een vegan restaurantje dat volgens Facebook en de melding op de deur weer open moest zijn. Toch niet, dus werd het ergens een burger (ik paddestoel, vriend kikkererwten). Vandaag weer veel groenten gegeten (bloemkool, paprika, courgette) met zwarte bonen en feta. Als snack voor het eten lupinebonen.

Morgen eten we bij de lunch nog restjes en dan naar huis. Wel fijn om even weg geweest te zijn en zon meegepakt te hebben. Ondanks de zware verkoudheid.

Wij aten wederom spruiten uit de tuin, met verse gember en stemgember. Erbij dikke mie en tofu. We twijfelen nu tussen de Harz, Bretagne, met de vliegtuig naar zuid-Frankrijk: nou ja alles is dus nog mogelijk ....
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16802 Gepost op: 13 januari 2019, 19:19:02 »
Vannacht thuisgekomen en te gaar om boodschappen doen. Dat was ook niet nodig. Ik heb een linzensoepje gemaakt met snijbiet en andijvie uit de moestuinbak. Stokbroodje erbij. Er was ook nog tapenade en brie.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #16803 Gepost op: 13 januari 2019, 19:52:59 »
Stamppot boerenkool met tempehspekjes en kapucijners in een sojasausje.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16804 Gepost op: 13 januari 2019, 20:39:40 »
Indiase pompoensoep met een schep griekse yoghurt, erbij nan brood. Zo nog thee met kerst chocola, die moet voor het einde van de maand toch wel op zijn  :)

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16805 Gepost op: 13 januari 2019, 20:57:02 »
Voor mijn werk vandaag met de trein naar Duitsland gegaan, blijf hier nog de hele week. Omdat ik flink moe was van de reis,  eerst een dutje gedaan. Daarna vanaf het hotel de straat overgestoken en bij een Thais restaurant Pad tai gegeten. Lekkere noodles met heel veel taugé, beetje bosui en erdoor een eitje geroerd. De chilipeper en sambal kreeg je apart, wat heel fijn is omdat ik nog wat zit te kuchen van een verkoudheidje. Een potje jasmijnthee erbij.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #16806 Gepost op: 13 januari 2019, 21:35:47 »
Quiche van gecaramellisseerde ui en prei. Erbij zuurkool en little gem sla met appel, walnoten en een vinaigrette.
,,,,فلافل

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16807 Gepost op: 13 januari 2019, 22:22:55 »
Tomatensoep en flammkuchen met rode ui, gele puntpaprika en rucola (lekkerrr).

Gisteren at ik fantastisch lekkere tempeh rendang met zelfgemaakte boemboe (recept van Pinterest). Echt hmmmmm!

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #16808 Gepost op: 14 januari 2019, 18:10:10 »
Pompoen-geitenkaas-cashewnotentaart.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16809 Gepost op: 14 januari 2019, 19:53:41 »
Mafé met spruitjes en basmatirijst. En vanmiddag had ik een lekker kommetje erwtensoep.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16810 Gepost op: 14 januari 2019, 19:55:35 »
Pizza met o.a. champignons en paprika. Bij een restaurant met een houtoven. Was lekker, maar veel te groot. Als ik straks nog trek krijg, kan ik de rest opeten  ;)

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #16811 Gepost op: 14 januari 2019, 20:02:47 »
Een home-alone-dinner, zoonlief is een prachtige reis aan het maken door Zuid Afrika, dan mik ik weleens zomaar wat bij elkaar. Dit is vegetarische rendang van paddestoelen met boemboe voor rendang en zoet gebakken uien, doperwten met zwarte bonen, paprika en sobanoodles.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #16812 Gepost op: 14 januari 2019, 20:35:47 »
Lekker eenpansgerecht van na mekaar aangebakken en aangestoofde groenten (Dorien Knockaert waarschuwde in haar laatste recept-column tegen het tegelijk in de pot gooien van groenten: dan wordt het een soep). Dus nu drooggebakken en uitgestoofde ui, aardappelpartjes, champignons, spinazie en sojascheuten. Met daarbij lekker smakende satésaus.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16813 Gepost op: 14 januari 2019, 23:27:58 »
Pizza, met jalapenos, spinazie en drie soorten kaas. Lekkere combinatie!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16814 Gepost op: 15 januari 2019, 09:23:20 »
Gisteren aten we wegens allerlei gedoe vegetarische kapsalon (recept van Iris:https://ikbenirisniet.nl/2017/05/22/recept-vegetarische-kapsalon/). Zo superlekker.

Vanavond verse pasta met gegrilde groentes en gorgonzola. En iets van walnoten voor de bite.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16815 Gepost op: 15 januari 2019, 19:38:45 »
Gebakken aardappeltjes en rode kool, allebei erg lekker, maar de ster van de maaltijd was lekker retro: kapucijners met een fijngesneden uitje, afgeblust met goede sojasaus. Ja, ik heb de kapucijner herontdekt.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16816 Gepost op: 15 januari 2019, 20:39:15 »
Wat voor capucijnera eet je, Eelco? Verse zijn lastig te krijgen maar wel erg lekker. Ik doe het meestal met veldertjes uit pot. Gebakken uitje, vega spekjes erbij, zeer hollandsch!

Vanavond pasta pesto, met veel champignons en ook vega spekjes.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16817 Gepost op: 15 januari 2019, 20:56:15 »
Gegeten bij een Indiaas (zie mij Indiaas in plaats van Indiaans zeggen  ;)) restaturant. Poppadums met tamarindejam en zoete munt raïta, dahl soep met wat citroensap erin, auberginecurry met rijst en mangolassi. Ik was voor de medium hot curry gegaan, ervan uitgaande dat alle curry's in Duitsland erg laf zijn. Deze dus niet, was voor mij al bijna te pittig. Maar wel lekker, veel koriander en o.a komijnzaadjes erdoor. En ik was blij met de lassie  ;D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16818 Gepost op: 15 januari 2019, 20:56:58 »
Wat voor capucijnera eet je, Eelco? Verse zijn lastig te krijgen maar wel erg lekker. Ik doe het meestal met veldertjes uit pot. Gebakken uitje, vega spekjes erbij, zeer hollandsch!
Gewoon uit zo'n ordinair (groot) blik. De vegaspekjes hoeven wat mij betreft niet zo nodig (alhoewel, simpele tempehspekjes zijn ook niet te versmaden) en als hoofdgerecht vind ik het net wat te heftig voor de darmen, maar als bijgerechtje is het heerlijk.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16819 Gepost op: 16 januari 2019, 11:57:13 »
Gestoofde witkool en taugé met kokos-pindasaus. Hierbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.