Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #16740 Gepost op: 03 januari 2019, 20:00:08 »
Zo'n pizzarette lijkt me zo cool! Ik ga eens op marktplaats kijken.
Zoals je merkt, staat hij bij ons regelmatig op tafel  :).
Vanavond ook begrepen dat onze gasten, met kinderen, morgen al rond 11:00 komen (ik had ze pas rond 14:00 verwacht), dus maar snel een milde pompoensoep in elkaar gedraaid, voor het geval dat.
Geluncht samen met gasten en kinderen: pompoensoep, stokbrood, kaas, hartige en zoete smeerseltjes. Ze wilden ook wel blijven eten, dus snel een kindvriendelijke componentenmaaltijd in elkaar gedraaid: fusilli met tomatensaus, gestoomde broccoli en winterpeen, in eigen vocht gekookte kidneybonen. Op tafel killersambal (want de saus was natuurlijk zeer mild), Italiaanse harde kaas, ketchup (voor het geval dat), peper en zout. Toe ("Wat hebben jullie als toetje") kregen de kinderen yoghurt met hagelslag (met de moeder bij elkaar verzonnen, want wij hebben eigenlijk nooit vla of iets dergelijks in huis). 's Middags stonden er ook nog door Kristof gemaakte opgerolde wafels op tafel.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16741 Gepost op: 03 januari 2019, 20:02:24 »
Daarbij bruine rijst samen gekookt met belugalinzen. Had wel niet verwacht dat de rijst blauw zou kleuren.  :-X

Mmmm?

Hier bloemkool- (en een beetje snijboon-) curry met kikkererwten en tomaat. Basmatirijst.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16742 Gepost op: 03 januari 2019, 20:47:12 »
Een flinke portie spinazie, want erge groenbehoefte na alle oliebollen en appelflappen. Erbij pasta met een kaassausje van kaasplankoverblijfselen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16743 Gepost op: 04 januari 2019, 00:05:49 »
Avonddienst, frietjes gehaald met kaassoufflé. Want geen zin om te koken vanochtend. Maar ik had wel al flink wat groenten op bij de lunch.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16744 Gepost op: 04 januari 2019, 19:53:16 »
Fusilli bolognese van restjes groente (paprika, wortel, courgette, venkel, bleekselderij) en sojagehakt. Ook de fusilli waren restjes van gisteren. Een voorbeeldig staaltje restverwerking dus, en lekker was het ook.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16745 Gepost op: 04 januari 2019, 20:24:39 »
Pizza! Met veel kaas. Zo'n kaasplankje leeft lang door (misschien toch iets te enthousiast ingekocht voor kerst en oud en nieuw...)

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16746 Gepost op: 04 januari 2019, 21:30:21 »
Chili con quorn(e)  :)

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16747 Gepost op: 05 januari 2019, 00:15:07 »
Gisteren boerenkool met vegaballetjes, dat was zo lekker (en veel) dat we het vandaag nog een keer gegeten hebben, hmmm! Morgen eet ik met mijn nichtje in Scheveningen, we gaan naar de Lion King  :) :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16748 Gepost op: 05 januari 2019, 10:05:27 »
Restjes van eerdere dagen en een omelet met tomaat.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16749 Gepost op: 05 januari 2019, 19:06:26 »
Sellerieschnitzeltjes, rijst en champignon-venkelsaus.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16750 Gepost op: 05 januari 2019, 21:34:02 »
Wraps met Surinaamse pittige aardappel, zoete aardappel, paprika, sperzieboontjes en madame Jeanette. Schepje mangochutney erbij.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16751 Gepost op: 05 januari 2019, 22:43:54 »
Tomatensoep. Wortelstamppot met erwtjes. Daarbij camembertburgertjes uit de Duitse super.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16752 Gepost op: 06 januari 2019, 02:12:09 »
Pie met spinazie en restjes kaas, je zou het quich spinaci cing fromages kunnen noemen :-)

Omdat er te weinig spinazie in de pie past eet ik vooraf altijd een bordje spinazie los, vind ik zonder iets erbij ook al erg lekker.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16753 Gepost op: 06 januari 2019, 11:08:58 »
Gister pasta met courgette, laatste snijbonen, tomaat, olijven en kikkererwten.
Vandaag rijst, paprika, en lupinebonen en sojasaus. Exotische ingrediënten zijn erg duur op Madeira en in de kleine winkels verkopen ze geen tofu. Daarom houden we het simpel, maar wel lekker hoor!

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16754 Gepost op: 06 januari 2019, 11:27:46 »
Vandaag rijst, paprika, en lupinebonen en sojasaus. Exotische ingrediënten zijn erg duur op Madeira en in de kleine winkels verkopen ze geen tofu. Daarom houden we het simpel, maar wel lekker hoor!

Madeira is een autonoom gebied dat zelf veel landbouw heeft. Daarom beschermen ze hun eigen producten en vind je weinig ingevoerde producten. Gelukkig in de kwaliteit van hun eigen groenten en fruit wel zeer goed. Hetzelfde geldt voor de Azoren.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16755 Gepost op: 06 januari 2019, 15:21:09 »
Ovenschotel met prei, champignons en aardappelpuree, met bovenop een laagje broodkruimels met walnoten. De Engelsen zouden het een pie noemen.

Ook ga ik alvast voor de avonddienst morgen eten maken, pasta met aubergine, courgette en champignons met zachte geitenkaas.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #16756 Gepost op: 06 januari 2019, 16:46:42 »
Pompoen uit de oven met citroen, geblancheerde spruiten met geitenkaas uit de oven, en een kaas-uienbroodje. Spruitjes uit eigen tuin. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #16757 Gepost op: 06 januari 2019, 16:48:16 »

Is er ergens een draadje of Madeira leuk is?  :P
Wij overwegen toevallig net om een vakantie erheen te boeken!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline karl

• 6.377
« Reactie #16758 Gepost op: 06 januari 2019, 16:59:00 »
Ik vond Madeira een mooi eiland met een overvloedige natuur, ook behoorlijk bergachtig. Je kan mooie wandelingen maken die een berghelling volgen (je moet dan wel vervoer hebben tot die plekken). De hoofdstad Funchal was ook best kleinschalig en gezellig (wel opletten in de overdekte markt dat ze je geen exotisch fruit tegen woekerprijs trachten te verkopen, is daar de toeristenoplichterstruc denk ik.) Er is ook een heel bijzondere afdaling met een soort bestuurde houten sleeën.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #16759 Gepost op: 06 januari 2019, 17:00:59 »
Een groentenkorma met courgette, broccoli, wortel, rode paprika, ui, aardappelblokjes en veel Indiase kruiden in yoghurt en lichte room.