Herkenbaar. De mijne zijn de laatste tijd wel goed gelukt en ik geloof dat de volgende trucs (niet allemaal tegelijk) hieraan hebben bijgedragen:- als je een ei gebruikt om te binden, voeg dan ook wat bloem oid toe om de burger net wat droger te maken dan je in eerste instantie wellicht zou denken- geef de burgers wat meer stevigheid met havervlokken (of havermout als je die niet kunt krijgen)- bak de burgers in eerste instantie op laag vuur met de deksel op de pan en laat ze met rust (ze moeten stevig worden); gebruik eventueel zelfs een dessertringetje om de boel bij elkaar te houden- de boel aan de buitenkant paneren helpt ook om een stevig laagje te creëren dat alles bij elkaar houdt- geraspte kaas helpt ook om de burger/bal heel te houden (maar heeft vaak net wat te veel invloed op de smaak, tenzij je dat natuurlijk juist wilt)Deze tips uiteraard zonder slaaggarantie
Käse-karottespätzle met erbij Italiaans gekruide gestoomde bloemkool en kikkererwten.
Citaat van: Eelco op 14 oktober 2018, 20:18:50Käse-karottespätzle met erbij Italiaans gekruide gestoomde bloemkool en kikkererwten.Spätzle wil ik ook nog steeds eens maken. Ik heb er al een spätzleschaaf voor gekocht. Wanneer ik in Duitsland ben, probeer ik ook altijd minstens een keer spätzle te eten.
Citaat van: Aiko op 13 oktober 2018, 19:22:07Lekker, zo'n erwtensoep na 108 kilometer in de zomerse hitte te hebben gefietst...Zijn er hier mensen die morgen boerenkoolstamppot op het menu hebben staan?
Lekker, zo'n erwtensoep na 108 kilometer in de zomerse hitte te hebben gefietst...
Waar kopen jullie de Unox vegarookworst? Bij mijn Appie (XL) zie ik hem niet. Die van de Vegetarische slager is echt heel heel onlekker. Het lijkt wel klei. Zo jammer, de rest van hun producten zijn super (nouja behalve de spekjes).
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik gewoon kant-en-klare Spätzle van de Duitse Rewe gebruik .
Citaat van: neleH op 15 oktober 2018, 08:46:12Waar kopen jullie de Unox vegarookworst? Bij mijn Appie (XL) zie ik hem niet. Die van de Vegetarische slager is echt heel heel onlekker. Het lijkt wel klei. Zo jammer, de rest van hun producten zijn super (nouja behalve de spekjes).Bij AH gekocht. Zelfs de kleinere AH heeft 'm hier in het assortiment. Wel raar dat een XL 'm niet heeft.
Mijn darmen hebben even geen zin meer in Indiaas eten. Volgens mij heb ik toch te veel gefrituurd straateten gehad.
Mijn darmen hebben even geen zin meer in Indiaas eten. Volgens mij heb ik toch te veel gefrituurd straateten gehad. Daarom gisterenavond penne ai funghi en wafels toe in een toeristenrestaurant in Pushkar. Niet echt schitterend.Vanmiddag zero spice veg biryani. Chai toe.Maak je trouwens geen zorgen, ik ben er weer terug bovenop...In Pushkar zijn vlees en vis verboden. Hier heb je veel straathonden die eten wat ze vinden. Volgens mij zijn die daarom willens nillens vegetariër. Het restje van de pizzarol was trouwens snel op gisterenmiddag.