Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Monica

• 231
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #16380 Gepost op: 15 oktober 2018, 00:46:03 »
Herkenbaar. De mijne zijn de laatste tijd wel goed gelukt en ik geloof dat de volgende trucs (niet allemaal tegelijk) hieraan hebben bijgedragen:
- als je een ei gebruikt om te binden, voeg dan ook wat bloem oid toe om de burger net wat droger te maken dan je in eerste instantie wellicht zou denken
- geef de burgers wat meer stevigheid met havervlokken (of havermout als je die niet kunt krijgen)
- bak de burgers in eerste instantie op laag vuur met de deksel op de pan en laat ze met rust (ze moeten stevig worden); gebruik eventueel zelfs een dessertringetje om de boel bij elkaar te houden
- de boel aan de buitenkant paneren helpt ook om een stevig laagje te creëren dat alles bij elkaar houdt
- geraspte kaas helpt ook om de burger/bal heel te houden (maar heeft vaak net wat te veel invloed op de smaak, tenzij je dat natuurlijk juist wilt)

Deze tips uiteraard zonder slaaggarantie  ;D

Bedankt voor de tips Eelco. Die ga ik zeker gebruiken bij een volgende poging.
Käse-karottespätzle met erbij Italiaans gekruide gestoomde bloemkool en kikkererwten.

Spätzle wil ik ook nog steeds eens maken. Ik heb er al een spätzleschaaf voor gekocht. Wanneer ik in Duitsland ben, probeer ik ook altijd minstens een keer spätzle te eten.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #16381 Gepost op: 15 oktober 2018, 01:23:24 »
Käse-karottespätzle met erbij Italiaans gekruide gestoomde bloemkool en kikkererwten.
Spätzle wil ik ook nog steeds eens maken. Ik heb er al een spätzleschaaf voor gekocht. Wanneer ik in Duitsland ben, probeer ik ook altijd minstens een keer spätzle te eten.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik gewoon kant-en-klare Spätzle van de Duitse Rewe gebruik  ;D.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16382 Gepost op: 15 oktober 2018, 06:37:24 »
Lekker, zo'n erwtensoep na 108 kilometer in de zomerse hitte te hebben gefietst...
Zijn er hier mensen die morgen boerenkoolstamppot op het menu hebben staan?

Nee, maar wel andijvie/winterposteleinstamppot (Makkelijke moestuin) met vega Unox rookworst om eens te proberen. Omdat we daar zin in hadden. Vond de rookworst wel ok, maar die van Tivall / Garden Gourmet lekkerder.

Zaterdag waren we met Fam in de Efteling: vegaburger en een half zakje friet.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2018, 06:39:30 door LL de Ling »

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16383 Gepost op: 15 oktober 2018, 08:46:12 »
Ik was gisteren in de Efteling! Superleuk. We aten er oa poffertjes en zelf meegebrachte boterhammen in de wachtrijen (45 min  :-\).

Vandaag eet ik alleen, er liggen nog wat groentes die op de grillplaat kunnen en ik heb hummus. Denk dat het zoiets wordt.

Waar kopen jullie de Unox vegarookworst? Bij mijn Appie (XL) zie ik hem niet. Die van de Vegetarische slager is echt heel heel onlekker. Het lijkt wel klei. Zo jammer, de rest van hun producten zijn super (nouja behalve de spekjes).

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16384 Gepost op: 15 oktober 2018, 10:23:02 »
Soep met wat belegde tortilla's, die ik gisteren al had gemaakt.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16385 Gepost op: 15 oktober 2018, 19:49:46 »
Tagliatelle met venkel, bloemkool en paprika in een champignon-roomsaus.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #16386 Gepost op: 15 oktober 2018, 21:37:48 »
Pasta met broccoli-blauwekaassaus.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #16387 Gepost op: 15 oktober 2018, 21:44:45 »
Stampot half zoete/ half gewone aardappels, veel Hollandse sperziebonen en wilde spinazie. Erbij vegetarische balletjes met vegetarische jus. Gisteren tagliatelle met oesterzwammen met roomsaus, verse salie en geraspte oude geitenkaas. Hierbij aten we een salade

Offline Monica

• 231
« Reactie #16388 Gepost op: 15 oktober 2018, 22:55:04 »
Waar kopen jullie de Unox vegarookworst? Bij mijn Appie (XL) zie ik hem niet. Die van de Vegetarische slager is echt heel heel onlekker. Het lijkt wel klei. Zo jammer, de rest van hun producten zijn super (nouja behalve de spekjes).

Bij AH gekocht. Zelfs de kleinere AH heeft 'm hier in het assortiment. Wel raar dat een XL 'm niet heeft.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik gewoon kant-en-klare Spätzle van de Duitse Rewe gebruik  ;D.

:o  :D Wel gemakkelijk toch.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16389 Gepost op: 16 oktober 2018, 11:37:23 »

Bij AH gekocht. Zelfs de kleinere AH heeft 'm hier in het assortiment. Wel raar dat een XL 'm niet heeft.

Inderdaad bij AH, toevallig wel bij XL.

Gisteren aten we rijst, spruitjes en vegaballen in satésaus van DVS. Lekker snel tussen werk en hardlopen door.
Vandaag ovenschotel met aardappel en witlof. Nu al zin in.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16390 Gepost op: 16 oktober 2018, 13:26:30 »
Mijn darmen hebben even geen zin meer in Indiaas eten. Volgens mij heb ik toch te veel gefrituurd straateten gehad. Daarom gisterenavond penne ai funghi en wafels toe in een toeristenrestaurant in Pushkar. Niet echt schitterend.

Vanmiddag zero spice veg biryani. Chai toe.

Maak je trouwens geen zorgen, ik ben er weer terug bovenop...

In Pushkar zijn vlees en vis verboden. Hier heb je veel straathonden die eten wat ze vinden. Volgens mij zijn die daarom willens nillens vegetariër. Het restje van de pizzarol was trouwens snel op gisterenmiddag.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #16391 Gepost op: 16 oktober 2018, 16:14:49 »
Vandaag nasi met tempé en komkommersalade. Morgen boerenkool met de vegetarische rookworst voor mij van de vegetarische slager. Ben er wel benieuwd naar

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16392 Gepost op: 16 oktober 2018, 18:15:56 »
Mijn darmen hebben even geen zin meer in Indiaas eten. Volgens mij heb ik toch te veel gefrituurd straateten gehad.
Ai, dat gebeurt dus blijkbaar ook met vegetarisch streetfood. Hopelijk komen ze snel weer tot rust.

Ik at vroeg vanavond, want direct vertrek ik naar balfolkdansles. Andijviestamppot met erbij twee lekker stevige kidneybonen-prei-peterselie-burgertjes.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16393 Gepost op: 17 oktober 2018, 12:24:21 »
Gisteravond pompoensoep met indiase kruiden en een schep griekse yoghurt. Het was er veel te warm voor eigenlijk maar het is verdorie oktober, ik wil pompoensoep!

Vanavond zelfgemaakte pizza met onder andere een restje kaas met chilipepertjes. Ik ben benieuwd.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16394 Gepost op: 17 oktober 2018, 13:10:45 »
Mijn darmen hebben even geen zin meer in Indiaas eten. Volgens mij heb ik toch te veel gefrituurd straateten gehad. Daarom gisterenavond penne ai funghi en wafels toe in een toeristenrestaurant in Pushkar. Niet echt schitterend.

Vanmiddag zero spice veg biryani. Chai toe.

Maak je trouwens geen zorgen, ik ben er weer terug bovenop...

In Pushkar zijn vlees en vis verboden. Hier heb je veel straathonden die eten wat ze vinden. Volgens mij zijn die daarom willens nillens vegetariër. Het restje van de pizzarol was trouwens snel op gisterenmiddag.

Een Dehli-belly! Tijdens mijn reis door Inda kregen we het allebei. Niet fijn, duurde even voordat het over was. Geniet van India! Ik vond het (achteraf) fantastisch, op het moment zelf was ik overweldigd door alle indrukken, de armoede en het stinkt op veel plekken. Maar overall echt een geweldig land om te bezoeken!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16395 Gepost op: 17 oktober 2018, 13:12:05 »
Wij eten een broodje 'verse' hamburger (AH) met allerlei toebehoren en salade. Ik ga toch maar eens vragen bij mijn appie naar de vega rookworst van Unox dan. Heb nu 2x gekeken. Misschien komt ie nog.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16396 Gepost op: 17 oktober 2018, 19:30:26 »
Weer eens een spanakopita, wegens makkelijk en erg lekker, en een pak filodeeg dat maar niet op komt.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16397 Gepost op: 17 oktober 2018, 19:34:13 »
Magioni pizzabodem belegd met restje tomatenblokjes, kruiden, olijven, tomaat, soruitjes en kaas. Viola, spruitjespizza!

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #16398 Gepost op: 18 oktober 2018, 07:39:53 »
Melanzane alla parmigiana. Ik zag bij de Turkse super aubergines liggen, en kreeg zin in dit gerecht. Meteen voor twee dagen gemaakt. Dus gisteren en vandaag.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16399 Gepost op: 18 oktober 2018, 08:21:46 »
Gisteren had mijn vriend dunne mie met bloemkool, pompoen en falafel gemaakt. Alles door elkaar. Het was een tikje droog, maar wonderbaarlijk eetbaar  ;D