Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #16360 Gepost op: 10 oktober 2018, 21:01:25 »
Mocht je ze willen vinden en zin hebben in een leuk fietstochtje, langs het pad van de Schutterspad te Nijmegen en het verdere verloop van dit fraaie fietspad naar Witteweg / Bosweg te Malden ligt momenteel bezaaid met (mooie grote) tamme kastanjes. Ik heb tijdens mijn fietstocht van 111 kilometer ook even een zakje gevuld om later deze week in de soep te gooien.

Ze smaakten heerlijk!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16361 Gepost op: 10 oktober 2018, 21:13:01 »
Maandag: diepvriespizza (mocht ik zondag eigenlijk al als renbeloning ;))
Gister zoete aardappel uit de oven met witlof, boontjes, paprika en tomaat.
Vandaag Mexicaans-achtige wrap.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16362 Gepost op: 11 oktober 2018, 15:08:26 »
Wat grappig, ik zie diepvriespizza meer als straf voor mijn luiheid, ik heb het wel eens in huis maar ben altijd een beetje chagrijnig na afloop dat ik er weer ingetuind ben  :)

De afgelopen dagen voor werk buiten de deur gegeten, dus vanavond weer heerlijk thuis knutselen met echt lekker eten. Het worden "toevallige tapas": gegrillde paprika met olijfolie en kruiden, wortel en komkommerstaafjes met volvette griekse yoghurt met bieslook, mini-aardappeltortillas uit de pie-maker, olijven, bruschetta, en gegrillde haloumi.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #16363 Gepost op: 11 oktober 2018, 17:11:09 »
Wat grappig, ik zie diepvriespizza meer als straf voor mijn luiheid, ik heb het wel eens in huis maar ben altijd een beetje chagrijnig na afloop dat ik er weer ingetuind ben  :)
Ik heb al jaren geen diepvriespizza meer gegeten, juist omdat ze me altijd weer teleurstelden. Als ik toch eens een snelle, gemakkelijke pizza wil hebben, zou ik eerder kiezen voor AH pizzadeeg en tomatensaus - die heb ik laatst bij vrienden gehad en die smaakte echt prima.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16364 Gepost op: 11 oktober 2018, 18:08:08 »
Ik mag diepvriespizza ook niet elke keer na het rennen, want dan zou ik het 4 keer per week eten. ;) Maar een wedstrijd is wel een uitzondering en een excuus om zoveel calorieën in een paar happen naar binnen te werken. En zondag kon ik nauwelijks meer lopen, laat staan koken! Dus ik was blij dat mijn vriend kookte. Op maandag gold het excuus nog steeds vond ik..

Ik ken dat pizzadeeg inderdaad; en gebruik het ook wel eens. Of Magioni pizzabodem. Maar ik schaam me niet voor the occasional diepvriespizza.

Vandaag at ik overgebleven wraps met restje groenten van gister. Gewoon koud, want ga nog even naar het theater.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16365 Gepost op: 11 oktober 2018, 21:14:00 »

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16366 Gepost op: 11 oktober 2018, 21:15:14 »
Gisteren weer soep van witte bonen en tomaten. Vandaag linzen en avocado-salade met wat stukjes pizza. Weer, want dinsdag ook al een pizza: 4-kazen, aan de Oude Gracht: lekker maar wel bijna onverteerbaar vet ..
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Monica

• 231
« Reactie #16367 Gepost op: 11 oktober 2018, 23:08:28 »
Maandag pompoencurry met paneer, gisteren roergebakken spitskool met shiitake, citroengras, kaffir lime en santen. Daarbij een 'mislukt' uitprobeersel om vega gehaktballetjes te maken wat uiteindelijk resulteerde in een toch wel smakelijk rul gebakken gehaktmengseltje.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16368 Gepost op: 12 oktober 2018, 00:03:29 »
Maandag pompoencurry met paneer, gisteren roergebakken spitskool met shiitake, citroengras, kaffir lime en santen. Daarbij een 'mislukt' uitprobeersel om vega gehaktballetjes te maken wat uiteindelijk resulteerde in een toch wel smakelijk rul gebakken gehaktmengseltje.
Herkenbaar. De mijne zijn de laatste tijd wel goed gelukt en ik geloof dat de volgende trucs (niet allemaal tegelijk) hieraan hebben bijgedragen:
- als je een ei gebruikt om te binden, voeg dan ook wat bloem oid toe om de burger net wat droger te maken dan je in eerste instantie wellicht zou denken
- geef de burgers wat meer stevigheid met havervlokken (of havermout als je die niet kunt krijgen)
- bak de burgers in eerste instantie op laag vuur met de deksel op de pan en laat ze met rust (ze moeten stevig worden); gebruik eventueel zelfs een dessertringetje om de boel bij elkaar te houden
- de boel aan de buitenkant paneren helpt ook om een stevig laagje te creëren dat alles bij elkaar houdt
- geraspte kaas helpt ook om de burger/bal heel te houden (maar heeft vaak net wat te veel invloed op de smaak, tenzij je dat natuurlijk juist wilt)

Deze tips uiteraard zonder slaaggarantie  ;D

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16369 Gepost op: 12 oktober 2018, 06:00:16 »
Special thali met o.a. dahl,  aloo, gobi, paneer curry... Medium spicy. Ik vond het meevallen maar Kevin uit Breda zat flink te zweten.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16370 Gepost op: 12 oktober 2018, 19:01:08 »
Kaaaaaaaasfondue!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16371 Gepost op: 12 oktober 2018, 20:33:30 »
Bami goreng met wortel, spitskool en taugé. Erbij knapperige tempeh in kleverige saus, seroendeng en atjar tjampoer.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16372 Gepost op: 13 oktober 2018, 07:21:31 »
Gewokte groenten, gekookte aardappels en een vegaburger. Als je dat zelden eet heel lekker!

Aiko

« Reactie #16373 Gepost op: 13 oktober 2018, 19:22:07 »
Lekker, zo'n erwtensoep na 108 kilometer in de zomerse hitte te hebben gefietst...

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16374 Gepost op: 13 oktober 2018, 22:00:29 »
Donderdag bij een Ethiopisch restaurant in Antwerpen, wat een klein beetje tegenviel. Op zich prima, maar een beetje saai, wat normaal gesproken niet het geval is bij Ethiopisch. Ik had een gerecht net bietjes en aardappel, dat een beetje flauw was. Op de enjira lag alleen wat sla en een bergje feta-achtige kruimels. Geen linzenprutjes etc, wat normaal erbij hoort. Helaas was er maar één combi te kiezen, die alleen voor twee personen was. Dat is waarschijnlijk een stuk leuker.

Enfin, gisteren snel voor in de trein iets van een rijstwok gehaald, waar best een boel knapperige groenten in zaten, taugé enzo.

Vandaag dan eindelijk maar weer eens zelf gekookt; tortillachips met guacamole, bonenmengsel, mais-komkommer-paprikasalade, tomaten-lenteuisalsa en zure room. Erover nog een beetje feta dat in de koelkast was blijven liggen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16375 Gepost op: 14 oktober 2018, 00:41:19 »
Lekker, zo'n erwtensoep na 108 kilometer in de zomerse hitte te hebben gefietst...
Zijn er hier mensen die morgen boerenkoolstamppot op het menu hebben staan?

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16376 Gepost op: 14 oktober 2018, 09:43:23 »
Rajasthani thali in een klein eettentje. Dahl, iets met paneer, iets met bloemkool, rijst, roti, papadum, lassi.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16377 Gepost op: 14 oktober 2018, 19:29:42 »
Zijn er hier mensen die morgen boerenkoolstamppot op het menu hebben staan?

Nou, de boerenkool staat er wel heel mooi bij. ;)
Vandaag snijbiet en courgette van de tuin met pasta en mozzerella.
Vooraf al een wijntje en wat kazen, in de tuin.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16378 Gepost op: 14 oktober 2018, 20:18:50 »
Käse-karottespätzle met erbij Italiaans gekruide gestoomde bloemkool en kikkererwten.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16379 Gepost op: 14 oktober 2018, 22:20:03 »
Gebakken tofu in gember-ketjapsaus, sambal goreng prei met rijst.