Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sven

• 3.928
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #16040 Gepost op: 04 augustus 2018, 21:22:36 »
Bij vrienden vlakbij de Luxemburgse grens:
Gin tonic met o.a. appel en chili
Tarte tatin van kerstomaatjes met burrata en rucola
Pasta met groente en pittige kerrie
Crème brûlée met aardbeiencoulis
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
« Reactie #16041 Gepost op: 04 augustus 2018, 22:25:12 »
Wij zijn terug van een spontaan weekje Noord-Holland. De eerste dag in Hoorn pizza gegeten, de rest van de week op de camping gegeten - ook omdat de hond na zeven uren op stap zijn rust nodig had. Alle avonden salade (lekker gevarieerd met groenten en dressing) met erbij iets als een baguette met smeersels, een groenteburger, halloumi. Overdag hebben we ons een Italiaans ijsje of een softijsje gegund  en één keer was mijn maag zo leeg dat ik zelfs een (klein) portie patat heb genomen.

Nu weer thuis dus. We aten spaghetti aglio, olio e peperoni met erbij een salade van ijsbergsla, radijs, venkel, paprika en komkommer bestrooid met geroosterde pijnboompitten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #16042 Gepost op: 04 augustus 2018, 23:47:16 »
Wij zijn terug van een spontaan weekje Noord-Holland. De eerste dag in Hoorn pizza gegeten,

Bij Isola Bella (tegenover mijn ouderlijk huis) of ergens anders?

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
« Reactie #16043 Gepost op: 04 augustus 2018, 23:59:43 »
Wij zijn terug van een spontaan weekje Noord-Holland. De eerste dag in Hoorn pizza gegeten,
Bij Isola Bella (tegenover mijn ouderlijk huis) of ergens anders?
Bij Bella Italia, vlak naast het plein met het standbeeld van Jan Pieterszoon Coen. Pizza's waren op zich prima, zeker gezien de prijs. Vooral een keuze uit gemakzucht.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #16044 Gepost op: 05 augustus 2018, 10:54:22 »
Ah, da's drie minuten lopen van mijn ouderlijk huis :)

(maar de binnenstad van Hoorn is ook niet zo groot)

Online Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #16045 Gepost op: 05 augustus 2018, 15:39:39 »
Ik zag gisteren (voor het eerst) Kleine Teun van Alex van Warmerdam.
Geheel geïnspireerd door de film 's avonds rösti en worstjes gegeten (maar dan wel vegaworstjes ipv paardeworstjes  ;D). Erbij groene asperges uit de oven.

Vanavond komt de buurvrouw weer eten, ik geloof dat courgettesoep (met sjalotten ipv ui en knoflook), pastasalade met spinazie, avocado, kerstomaatjes en pecannoten en nog maar eens groene asperges ui de oven prima in haar dieet passen. Voor toe heb ik meloen, frambozen en aalbessen in huis; een bakje aarbeien kan zo wel vast bij de thee.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #16046 Gepost op: 05 augustus 2018, 19:42:47 »
Vrijdag aten we zoete aardappeltaart met ui en kerstomaatjes. Gisteren zelfgemaakte pizza - omdat ik gisteren wat meer aan het koken was en ook een courgette moest grillen, had ik ook venkel en paprika in de grillpan gelegd. Veel lekkerder op de pizza dan niet-voorgegrilde groenten, maar wel veel werk (ik maak ook het pizzadeeg en de saus zelf).

Vandaag aten we pasta met saus van gegrilde paprika (deze wel uit een pot - al heb ik hem ook wel eens gemaakt met een zak buitenbeentjes paprika uit de oven) broccoli en kerstomaatjes. Dit is één van P's lievelingsgerechten, met haar favoriete ingrediënten, dus die eten we wel vaker.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16047 Gepost op: 05 augustus 2018, 20:04:15 »
Vrijdagavond erg laat falafel met pitabroodjes gegeten, want ik was sinds een maand weer eens naar de borrel op het werk geweest. Toen ik thuis kwam, was mijn vriend te brak van slecht kunnen slapen en rugpijn om de falafel te bakken. Dus ik uiteindelijk het eten afgemaakt, hij had al wel eerder rauwkost gesneden.

Zaterdag ook weer laat gegeten, ik had een simpele paneer-sperziebonen-doperwtencurry gemaakt uit Puur India, met naanbroodjes erbij. Ik was alleen een beetje aan het dagdromen, dus meer dan een uur op mijn gemakje staan koken. Hoe ik het gedaan heb, ik mij een raadsel, want het is recept dat je in een half uurtje op tafel zou moeten kunnen hebben staan. En dan waren de sperzieboontjes nog niet helemaal gaar.

Dus vandaag maar eens al aan het einde van de middag gaan koken, en dan meteen voor twee dagen eten gemaakt. Vandaag couscous met lente-ui, munt, geroosterde amandelen, restje feta en abrikozen, erbij een saus met aubergine, prei, wortel, ui en tomaten uit blik. Met komijn, gerookte paprikapoeder, kaneel, chilipeper en sumac. Voor morgen alvast een pastasalade met veel tomaat, komkommer, paprika, gefruite lente-ui, bleekselderij en ijsbergsla. Met mozzarella. Ik neem de helft weer mee naar het werk.

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
« Reactie #16048 Gepost op: 05 augustus 2018, 21:31:32 »
En dan waren de sperzieboontjes nog niet helemaal gaar.
Wat 'gaar' betekent bij sperziebonen, daar lopen de meningen ook over uiteen, geloof ik. Sperziebonen zijn zo ongeveer de enige groente die ik 'beetgaar' niet lekker vind qua textuur, ik eet ze liever wat zachter. Maar veel recepten gaan juist wel uit van beetgaar.

Wij aten vanavond tagliatelle met salieboter, met erbij een stevige salade van kidneybonen, bleekselderij, paprika, radijs en komkommer met een yoghurt-mosterddressing.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16049 Gepost op: 05 augustus 2018, 22:58:02 »
Vandaag gaan wandelen in Müllerthal, Luxemburg. Daar 's middags op een gezellig terras een uitstekend broodje kaas gegeten (goed brood, goede kaas, lekkere garnering). 's Avonds wegens treinrit terug naar Brussel geen echt avondmaal.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16050 Gepost op: 06 augustus 2018, 07:13:15 »
Zaterdag op de Parade met Selly: vega burrito en maïskolf. Prima! O en in de middag al pastasalade met biet op de verjaardag van mijn neefje.

Gisteren ook maar eens shatshuka gemaakt. Vooral mijn vriend vond het erg lekker.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #16051 Gepost op: 06 augustus 2018, 12:07:30 »
vanavond een no knead bread broodje met groentesoep.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
« Reactie #16052 Gepost op: 06 augustus 2018, 20:27:39 »
Een salade van ijsbergsla, venkel, bospeen, paprika en kidneybonen, getopt met geroosterd sesamzaad. Erbij een vegaburger (de basisburger van AH, prima) en een plakje tostibrood, ingesmeerd met knoflook en belegd met wat kaas uit de ovengrill.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16053 Gepost op: 06 augustus 2018, 21:14:59 »
Snelle champignonstroganoff met pasta.

Offline Gem

• 303
« Reactie #16054 Gepost op: 06 augustus 2018, 21:20:35 »
Vier kazen pizza

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #16055 Gepost op: 07 augustus 2018, 09:14:05 »
De lunch gisteren was een salade van ijsbergsla, doperwten, tomaat, komkommer, radijs, hardgekookt ei, hüttenkäse, balsamico en sriracha (klinkt vreemd, maar is echt een lekkere combi).
Gisteravond penne pomodori met courgette en parmezaan.

's Avonds was het wat koeler in de keuken en heb ik alvast koolsalade van spitskool gemaakt voor vanavond (en morgen waarschijnlijk ook, gezien de hoeveelheid). Spitskool, koriander, munt, bosui, mayo, Turkse yoghurt, mosterd, honing, azijn, tabasco. Daar bak ik vanavond nog een vegaburger of zoiets bij en misschien wat aardappeltjes.

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
« Reactie #16056 Gepost op: 07 augustus 2018, 19:52:54 »
Een salade van ijsbergsla, radijs, bospeen, komkommer en kidneybonen met een honing-sinaasappeldressing, bestrooid met geroosterde sesampitten. Halloumi. Grove bulgur en een klodder Turkse yoghurt. En een flesje chili-olie op tafel.

Offline Gem

• 303
« Reactie #16057 Gepost op: 07 augustus 2018, 20:19:18 »
Magnetronpannenkoeken met jam, basterdsuiker en cheddarkaas

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16058 Gepost op: 07 augustus 2018, 22:04:28 »
Gister ovenschotel met zoete aardappel, boontjes, puntpaprika, tomaat met beetje kaas erover.
Vandaag kant en klare verse pasta van AH, met verse saus, rode ui, paprika en rucola. Perenijsje toe.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16059 Gepost op: 07 augustus 2018, 22:30:20 »
Veggie hotdogs met friet en fruitsalade bij IKEA.