Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15920 Gepost op: 09 juli 2018, 20:11:16 »
Nasi goreng met gefrituurde tempeh, venkel, paprika en taugé (zelfgemalen vijfkruidenpoeder, knoflook, gember, pepertje, scheutje sojasaus). Erbij een 'atjar' van schijfjes komkommer in wittewijnazijn.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #15921 Gepost op: 09 juli 2018, 21:33:23 »
Gestoofde rode paprika, courgette en tofu met sojasaus, mirin, knoflook en gember. Daarbij sushirijst en zeekraal.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15922 Gepost op: 10 juli 2018, 00:12:15 »
Vannacht laat terug gekomen van vier dagen Rock Werchter. Het was bloedheet, dus niet extreem veel gegeten. Eigenlijk veel hetzelfde als vorig jaar.

Falafel bij hetzelfde tentje als de afgelopen jaren, die ter plekke van deeg wordt gemaakt, in een klein Turks brood en lekker veel knoflooksaus en sla/tomaat/augurk/komkommer. Bij het vegetarische tentje een keer Thaise curry met veg. kipstukjes en rijst, en andere dag pad thai. Als variatie ook een keer nacho's met gesmolten kaas, zure room en guacamole. Verder nog een beker met vers fruit, bakje aardbeien, kleine loempia's, poffertjes. En heel veel water.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15923 Gepost op: 10 juli 2018, 08:36:57 »
Vannacht laat terug gekomen van vier dagen Rock Werchter. Het was bloedheet, dus niet extreem veel gegeten. Eigenlijk veel hetzelfde als vorig jaar.

Falafel bij hetzelfde tentje als de afgelopen jaren, die ter plekke van deeg wordt gemaakt, in een klein Turks brood en lekker veel knoflooksaus en sla/tomaat/augurk/komkommer. Bij het vegetarische tentje een keer Thaise curry met veg. kipstukjes en rijst, en andere dag pad thai. Als variatie ook een keer nacho's met gesmolten kaas, zure room en guacamole. Verder nog een beker met vers fruit, bakje aardbeien, kleine loempia's, poffertjes. En heel veel water.

De catering is erop vooruit gegaan! Was het leuk? Ben er ook een aantal keren geweest, geweldig festival.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #15924 Gepost op: 10 juli 2018, 08:38:42 »
Bloemkoolcouscous met gele curry en ei (recept van AH). Lekker makkelijk en voedzaam, we zijn allebei niet lekker in orde.

Offline Gem

• 303
« Reactie #15925 Gepost op: 10 juli 2018, 19:20:16 »
Beterschaop NeleH en Co! Ik at Vivera spinazie kaas filet, gekookte snijbonen en gebakken aardappel

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15926 Gepost op: 10 juli 2018, 19:41:45 »
Beterschap neleH. Ik at vanavond stamppot rauwe andijvie (wie koopt er nog meer de andijvie ongesneden?) met erbij twee kidneybonen-bosui-peterselie-kikkererwtenmeelburgertjes.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #15927 Gepost op: 10 juli 2018, 21:34:16 »
Ik koop mijn andijvie ook ongesneden, lekkerder, kan ik hem fijner snijden dan in de winkel en lelijke plekjes verwijderen.

Vanavond makkelijk want laat thuis: tomatensoep uit de vriezer, met een pitabroodje met vegaballetjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #15928 Gepost op: 10 juli 2018, 22:09:57 »
Ja ik koop ook ongesneden andijvie, nooit anders overwogen ook/realiseerde me niet echt dat t ook anders kan. Ik eet hem ook meestal niet fijngesneden, maar de hele bladeren, of in hele grove stukken.
,,,,فلافل

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #15929 Gepost op: 11 juli 2018, 09:22:57 »
Dank voor de beterschapswensen. Ik koop mijn andijvie gesneden (gemakzucht) dus daarom was ik vast niet lekker in orde. Ik eet andijvie trouwens uitsluitend in stamppot. Net iets teveel trauma van de gekookte andijvie van mijn moeder (volgens mij deed ze er nog maizena door, brrrr).

Vanavond citroenrisotto met aubergine (recept van Yotam Ottolenghi). En morgen moussaka. De gewone aubergines waren op dus ik heb een hele zak buitenbeentjes.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #15930 Gepost op: 11 juli 2018, 11:52:25 »
Gisteren pasta met tomatensaus en wat kaas. Vandaag komt er familie (schoonouders, schoonzus, kinderen) borrelen en maak ik een pastasalade. Twee keer pasta achter elkaar had ik van tevoren niet helemaal doordacht, maar soit.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #15931 Gepost op: 11 juli 2018, 12:10:08 »
Vanavond een lekker frisse salade: Little gem sla, wortel, paprika, ui, tomaat, avocado, met zelfgemaakte croutons voor de crunch. Erbij een dressing op basis van griekse yoghurt met knoflook en verse bieslook. Erop een paar flinke plakken gegrillde halloumi. (gisteren tijdens een lunch in London zo'n bedroevend beetje halloumi op mijn vegaburger gekregen dat ik dacht: dat kan beter!)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #15932 Gepost op: 11 juli 2018, 19:21:44 »
Het idee is dat we een hartige taart eten, maar het is even afwachten hoe ie uit de oven komt. Toen ik m in de oven wilde zetten schoot de ring los van de bodem. Ik heb m snel teruggeduwd, maar ik kreeg m niet meer vast en het begon al te lekken, dus ik heb m in de oven geschoven in de hoop dat de lekkage meevalt.
En daarna heb ik een groot koksmes op de grond laten vallen terwijl ik daar op m'n slippers stond en M. net gehurkt bij het keukenkastje zat. We zijn allebei niet gewond, maar wordt het zo'n avond?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15933 Gepost op: 11 juli 2018, 19:36:46 »
Het idee is dat we een hartige taart eten, maar het is even afwachten hoe ie uit de oven komt. Toen ik m in de oven wilde zetten schoot de ring los van de bodem. Ik heb m snel teruggeduwd, maar ik kreeg m niet meer vast en het begon al te lekken, dus ik heb m in de oven geschoven in de hoop dat de lekkage meevalt.
En daarna heb ik een groot koksmes op de grond laten vallen terwijl ik daar op m'n slippers stond en M. net gehurkt bij het keukenkastje zat. We zijn allebei niet gewond, maar wordt het zo'n avond?
O, spannend. Wacht even, ik haal de popcorn!

Ik at vanavond couscous met aubergine en foul medames, maar dan met kikkererwten ipv foul medames. Blijft lekker, vooral door de zwarte kardemom.

Offline Gem

• 303
« Reactie #15934 Gepost op: 11 juli 2018, 20:10:31 »
Bolcourgette uit de moestuin van een collega in de oven gedaan. Uitgehold en een laagje pesto erin met stukjes tomaat paprika en courgette met kaas en kruiden, de rest er om heen in de ovenschaal. Met notenrijst.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #15935 Gepost op: 11 juli 2018, 21:03:12 »
O, spannend. Wacht even, ik haal de popcorn!

;D
Lekker ben jij

De hartige taart was toch nog aardig gelukt en ook lekker, ik heb nog niks stuk gemaakt en ben zelf ook nog heel.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #15936 Gepost op: 12 juli 2018, 09:29:23 »
Restantje citroen/auberginerisotto van gisteren. Ik had al moussaka voor 2 personen gemaakt maar F heeft onverwacht (nouja, onverwacht voor mij  ;)) een barbecue vandaag dus ik eet het restant risotto, met iets van een salade erbij. Morgen dus moussaka (handig!)

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #15937 Gepost op: 12 juli 2018, 12:44:41 »
Gisteren restjes opgemaakt: volkoren bulgur gekookt in bouillon met pul biber en tomatenpuree. Dat laten afkoelen en als salade gegeten met ook nog romaine, tomaat, paprika, komkommer, radijs, ui, halloumi, basilicum, citroensap en olijfolie.

Vanavond nog geen idee maar ik kocht net prachtige spekbonen, tuinbonen, tomaten en venkel bij de groentekraam, dus het kan nog alle kanten op.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #15938 Gepost op: 12 juli 2018, 19:28:08 »
Zoete aardappel met groenten (paprika, aubergine, tomaat), gegaard in de oven met beetje knoflook. Beetje zout en parmezaanse kaas erover. Mmm.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15939 Gepost op: 12 juli 2018, 20:01:55 »
Patat! Na al dat gepraat over de Airfryer in een andere draad werd het er tijd voor. Van lekkere aardappels, kort gekookt en twee keer gefrituurd. Erbij, ook uit de frituur, falafel. En gestoomde bloemkool met sumac. Hummus, mayonaise, chili-olie.