Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.625
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15780 Gepost op: 07 juni 2018, 19:57:14 »
Gele rijst met o.a aubergine, paprika en bloemkool, pittige worstje (geen idee welk merk). En ananas, want door mijn vriend gekookt.

Offline Sven

• 3.928
  • Geslacht: Man
« Reactie #15781 Gepost op: 08 juni 2018, 10:06:01 »
Courgette en gele paprika in kleine blokjes, gebakken en met flink wat kruiden. Daarbij noedels en sojaspiesjes uit de toko.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15782 Gepost op: 08 juni 2018, 21:19:08 »
Gisteren een vriend op bezoek. Minipizzaatjes uit de Pizzarette. Deeg, tomatensaus, mozzarella, oesterzwam, spinazie, kerstomaat, gele paprika, ui, knoflook, pepertjes, groene asperges, ananas, kappertjes. Combineren maar.

Vanavond lasagne, gevuld met sojagehakt, knolselderij, paprika en bospeen in de tomatensaus die nog over was van gisteren.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15783 Gepost op: 09 juni 2018, 18:26:16 »
Ik ga zo hartige taart maken, half met asperges en half met bloemkool  ;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #15784 Gepost op: 09 juni 2018, 18:44:05 »
Hier ook witte aspergess, in een risotto met ook tuinkers, tuinboon en dille. Mmm.

Eergister ook al witte asperges, toen in witte wijn gestoofd met erbij een kaasburger en aardappelsalade met mierikswortel, tuinkers en paprika.
De witte asperges zijn er nog even, wil er zeker nog een paar keer van genieten.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15785 Gepost op: 09 juni 2018, 21:37:39 »
Wij hadden een uitgebreide maaltijdsalade van ijsbergsla, rucola, radijs, puntpaprika, bospeen, kikkererwten met een citroen-mosterddressing. Ook op tafel om de salade mee op te leuken: geroosterde zonnebloempitjes, bulgur, Turkse yoghurt, gekookt ei, feta, augurken.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15786 Gepost op: 10 juni 2018, 19:42:41 »
Ouders op bezoek. Kristof had een lekkere frisse cheesecake met limoensap en een restje ananas gebakken. 's Avonds zomers gekruide pompoensoep (met salie uit de tuin), een maaltijdsalade (ijsbergsla, rucola, puntpaprika, bospeen, koolrabi, kidneybonen), spul om de salade op te leuken (bulgur, Turkse yoghurt, geroosterde zonnebloempitten, feta, augurken, knoflookcroutons), ciabatta, kruidenboter (met verse oregano uit de tuin), spinaziehummus (wegens spinazie-moest-op).

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #15787 Gepost op: 10 juni 2018, 20:17:00 »

Heerlijke spaghettischotel met verse tomatensaus met ui, knoflook en verse oregano en basilicum. Hierbij in de oven geroosterde aubergine, courgette, rode puntpaprika’s, en knoflook. Met losgeroerde ricotta met parmezaan, verse oregano, knoflook, citroenrasp en wat zout en peper. Bestrooid met parmezaan en dan nog even onder de grill, goddelijk !!

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15788 Gepost op: 10 juni 2018, 22:40:37 »
Hier ook aubergine uit de oven  ;)
Ik ben bezig met het boek TLV, dus vandaag eens wat uit gekookt:
- Geblakerde koolrabi (moest 75 minuten in de oven!) met erbij feta, groene peper en verse tijm. Lekker, maar wel erg veel werk.
- Geroosterde aubergine met erbij tomatensaus, tahinsaus, hazelnoten, granaatappel en verse munt. Ook veel werk, maar echt superlekker. Kreeg ook de goedkeuring van m'n vriend, die de koolrabi niet super bijzonder vond.
- Erbij nog volkoren pitabroodjes, die erg lekker gevuld konden worden met de aubergine en overgebleven sausjes, en een beetje extra hummus.

Morgen maak ik tortilla's met bonengroentensaus, kwark en guacamole. Ik neem de helft mee naar mijn werk, mijn vriend de rest thuis op.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #15789 Gepost op: 11 juni 2018, 00:01:12 »
Dit is nu de tweede keer dat ik over die geblakerde koolrabi lees. Zou die ook lekker zijn zonder feta?

En de aubergine klinkt ook superlekker eigenlijk.

Ik at vandaag Indiaas van de bezorger. Gisteren vegaburger met zoete aardappelfrietjes en koolsla.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #15790 Gepost op: 11 juni 2018, 10:01:12 »
- Geblakerde koolrabi (moest 75 minuten in de oven!) met erbij feta, groene peper en verse tijm. Lekker, maar wel erg veel werk.

Vond je het echt zoveel werk? Grappig, ik vond dat juist helemaal niet. Het moet inderdaad lang in de oven, maar daar hoef je niet naast te staan en verder is het toch vrij simpel?
Zonder de feta mis je denk ik wel echt iets fris in de smaak. Dan zou je wel iets anders moeten toevoegen om te zorgen dat het niet weeïg wordt. Citroenrasp ofzo misschien.

Ik eet vanavond een grote salade en falafel met yoghurt-harissasausje. 

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #15791 Gepost op: 11 juni 2018, 10:45:40 »
Gisteren superlekker uit eten geweest!

Vanavond rendang met runddereepjes van Vivera en kruiden van kumar's (gisteren gemaakt en al even geproefd -> goddelijk). erbij boontjes en kokosrijst (en emping)

Vandaag komt volgens mij ook de biefstuk van Vivera in de verkoop. Heeft iemand die al gespot?
Mijn carnivore collega zit dicht op het Vivera-vuur en heeft hem al geproefd en hij is enthousiast (hij is van het type 'hollandse jongen van de boerderij' dus dat zegt genoeg).

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15792 Gepost op: 11 juni 2018, 13:27:05 »

Vond je het echt zoveel werk? Grappig, ik vond dat juist helemaal niet. Het moet inderdaad lang in de oven, maar daar hoef je niet naast te staan en verder is het toch vrij simpel?
Zonder de feta mis je denk ik wel echt iets fris in de smaak. Dan zou je wel iets anders moeten toevoegen om te zorgen dat het niet weeïg wordt. Citroenrasp ofzo misschien.

Ik eet vanavond een grote salade en falafel met yoghurt-harissasausje.

Ik had er ook feta bij, was ik vergeten erbij te zetten. Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik het veel werk vond? Misschien omdat ik ondertussen vanalles aan het klaarmaken was, en stiekem wel de oven in de gaten hield. Maar nu ik erover nadenk, was ik vooral bezig voor de aubergine  ;).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15793 Gepost op: 11 juni 2018, 20:20:52 »
Falafel! Dit keer met iets meer (kikkererwten)meel door het deeg, daardoor ietsje droger en fijner, en daarnaast op iets lagere temperatuur (in een pannetje) gefrituurd. Erg geslaagd. Erbij een salade van koolrabi, komkommer, radijs, rucola en ijsbergsla met yoghurt-mosterddressing, bestrooid met geroosterd sesamzaad.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15794 Gepost op: 12 juni 2018, 19:56:52 »
Tagliatelle in salieboter. Groene asperges. Een salade van ijsbergsla, rucola, venkel, radijs, kidneybonen.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15795 Gepost op: 12 juni 2018, 20:15:49 »
Gele rijst met oa.a nootjes, mais en bloemkool. Dit keer zonder ananas  ;)

Offline Gem

• 303
« Reactie #15796 Gepost op: 12 juni 2018, 21:17:51 »
Ovenschotel met penne, venkel en camembert, peper erover

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #15797 Gepost op: 13 juni 2018, 13:35:03 »
Voor gisteren en vandaag: aardappelpuree, gestoomde broccoli, gebakken tofuplakken
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #15798 Gepost op: 13 juni 2018, 15:46:58 »
Vanavond een grote salade met tuinbonen, gegrilde courgette en venkel, tomaatjes, feta, ui en een frisse dressing, iets met citroen of zo.

Offline Gem

• 303
« Reactie #15799 Gepost op: 13 juni 2018, 18:35:53 »
Chili met prei, champignons en zoete aardappel