Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15000 Gepost op: 21 januari 2018, 20:53:18 »
Maandag at ik bij Robin Food, o.a. pompoensoep, drie stamppotjes (venkel, biet en boerenkool), gebakken champigs, twee salades en kokoscake.

Dinsdag een portie in het weekend gemaakte knolselderijsoep van vegatopia met hazelnoten en gebakken salie.

Woensdag maakte ik bloemkool-pestosoep met gnocchi (van Isa does it); die was erg lekker!

Donderdag een kliekje van een stoofpot met seitan en verscheidene groenten.

Vrijdag ook een kliekje, van een stoofschotel met groenten, kikkererwten en linzen.

Gisteren frittata van tofu en mangold, gestampte aardappelen met bietjes en sla met gedroogde tomaatjes, bleekselderi, walnoot en pistachedressing. Toe sojakwark met vanilleyofu en kersen op sap die ik laatst in de kast vond en al een eeuwigheid over de datum waren.

Vandaag maakte ik een stoofpot met paddenstoelen, wortel en bleekselderij, met op de stoofpot meegebakken aardappelkoekjes, volgens dit briljante recept. :)
Zodadelijk als hij ontdooid is nog de laatste pompoen-petit four uit de reeks probeersels voor afgelopen kerst.

Mijn systeem om op m'n vrije dagen uitgebreid te koken en dan een paar extra porties te maken voor op werkdagen, bevalt me behoorlijk goed. (Ik heb alleen wel spijt van m'n aankoop van de diepvriesbakjes zonder plek op het deksel om op te schrijven wat er eigenlijk in zit...)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #15001 Gepost op: 21 januari 2018, 21:49:53 »
Tamarillo: kun je niet op schilderstape schrijven wat er in je diepvriesbakjes zit en er dan opplakken?
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #15002 Gepost op: 21 januari 2018, 21:55:22 »
Tamarillo: kun je niet op schilderstape schrijven wat er in je diepvriesbakjes zit en er dan opplakken?
Leukoplast werkt ook  :).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #15003 Gepost op: 21 januari 2018, 23:10:57 »
Schilderstape gaat er makkelijker af en is een stuk goedkoper!

Ik zit te overwegen om over te stappen op glazen voorraadbakjes voor in de vriezer, die meteen de oven in kunnen. In plaats van de waanzinnige collectie plastic doosjes zonder passende dekseltjes die nu steeds uit de kast valt... weet iemand goede 400 en 600 ml rechthoekige met magnetron bestendig deksel?

Deze maand is het weer voorraadkast uitdaging dus al twee dagen uit de diepvries gegeten: chili sin carne (los ingevroren zelfgekookte bruine bonen, basis tomatensaus uit de vriezer met veel gerookte paprika en versgemalen komijn), stokbroodje champignonragout als lunch, en vanavond erwtensoep met vega rookworst. Toe stoofpeertjes uit de vriezer. Ik kan nog wel een week of drie door zo (wel verse groenten gekocht).
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Amarillo

• 3.233
« Reactie #15004 Gepost op: 21 januari 2018, 23:43:53 »
Jaaa, dat kan ik zeker! Bedankt, die tip kon ik goed gebruiken! :)

de waanzinnige collectie plastic doosjes [...] die nu steeds uit de kast valt...
Hahaha, fijn om te weten dat ik niet de enige ben...  ;D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #15005 Gepost op: 22 januari 2018, 00:46:59 »
Maar als je dat toevallig niet in huis hebt, is leukoplast dus een alternatief  ;).

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #15006 Gepost op: 22 januari 2018, 08:54:19 »
Ik gebruik gewoon een whiteboardstift. Is af te poetsen met een doekje.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15007 Gepost op: 22 januari 2018, 08:54:43 »

Ik zit te overwegen om over te stappen op glazen voorraadbakjes voor in de vriezer, die meteen de oven in kunnen. In plaats van de waanzinnige collectie plastic doosjes zonder passende dekseltjes die nu steeds uit de kast valt... weet iemand goede 400 en 600 ml rechthoekige met magnetron bestendig deksel?

Idem hier! Alleen liggen mijn bakjes in een diepe la (die dan niet meer dicht wil of de bakjes vallen er uit etc).

Fijne glazen schaaltjes met deksel zijn van Pyrex (bij oa Blokker maar vast ook online). Ik heb ook een schaaltje van Albert Heijn, met zo'n klikdeksel. Ook prima (is wel een stukje afgebroken al maar dat ligt denk ik aan mij).

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #15008 Gepost op: 22 januari 2018, 17:36:40 »
Gisteren een restje van de zoete aardappelsoep, heb er zoete aardappelchips bij gemaakt. Er was nog een punt worteltaart om te delen dus dat was onze maaltijd gisteren. Vandaag ben ik alleen thuis en omoet ook voor mijn zoon koken. Ik denk dat ik nasi maak met venkel, courgette, wortel en lente-ui. Daarbij wat gemarineerde tempé en gebakken eitje
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2018, 19:34:22 door Hedwig »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #15009 Gepost op: 22 januari 2018, 22:19:04 »
Käse-Gemüsespätzle met restjes groente: knolselderij, wortel, paprika, courgette.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #15010 Gepost op: 23 januari 2018, 09:01:59 »
Gisteren pasta met dingen die op moesten: courgette, kikkkerwt, olijven, tomatensaus, beetje kaas. Vandaag maakt mijn vriend Mexicaanse wraps.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #15011 Gepost op: 23 januari 2018, 09:39:13 »
Gisteren hier altijd zeer gewaardeerde ovengeroosterde groenten: rode paprika, ui, venkel, aardappelen, witlof, met verse rozemarijn.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2018, 09:55:06 door karl »

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #15012 Gepost op: 23 januari 2018, 10:23:11 »
Vanavond stamppot boerenkool met rookworst van Tivall. Hmmmm!

« Reactie #15013 Gepost op: 23 januari 2018, 13:04:55 »
Gisteren had ik een steak van Quorn met pesto en pijnboompitten uit de oven met aardappeltjes en spruitjes. Dat was echt bijzonder smakelijk!  ;D

Vanavond eet ik wraps met kipstuckjes, paprika, mais en BBQ saus.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #15014 Gepost op: 23 januari 2018, 17:23:43 »
Spruiten, gekookte aardappelen en vegaworst, mosterd.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2018, 18:41:48 door karl »

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #15015 Gepost op: 23 januari 2018, 18:58:54 »
Jaaa, dat kan ik zeker! Bedankt, die tip kon ik goed gebruiken! :)

de waanzinnige collectie plastic doosjes [...] die nu steeds uit de kast valt...
Hahaha, fijn om te weten dat ik niet de enige ben...  ;D

Ik heb 1 type bakjes aan een vriend gegeven die dat type al had. Nu blijft er 1 type over, dat stapelt beter.

Vandaag aten wij ... pasta spinazie brie. :)
Gisteren: ovenschaal met portobello, bieten en geitenkaas en een deel van de bieten koud met yoghurt-dressing.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #15016 Gepost op: 23 januari 2018, 19:35:26 »
Vanavond ouderwetse pot; andijvie met een papje, aardappeltjes, jus en vegetarische burger. Wat kan dat toch lekker zijn

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #15017 Gepost op: 23 januari 2018, 20:32:39 »

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #15018 Gepost op: 23 januari 2018, 22:16:48 »
Macaroni met bloemkool, prei, tallegio en wat mijn vriend er nog meer allemaal doorheen had gedaan.

Offline Amarillo

• 3.233
« Reactie #15019 Gepost op: 23 januari 2018, 23:18:26 »
Gister knolselderijsoep met salie en hazelnoten.

Vandaag weer een hapje uit de vriezer, dat de kokoscurry bleek te zijn waar ik laatst m'n restjes pompoen, groene kool en seitan in had verwerkt. Rijst en cashewnoten erbij; vanilleyofu/sojakwark toe en ook nog wat fruit.