Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Windigo

• 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14920 Gepost op: 08 januari 2018, 04:08:30 »
Je doet wat je kunt, als dat nu niet vegan is, is dat even zo.

Sterkte.

Bedankt :) Zo zie ik dat ook. Hopelijk kan het in de toekomst wel weer.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
« Reactie #14921 Gepost op: 08 januari 2018, 10:12:13 »
In rode wijn gestoofde witte kool. Daarbij zilvervliesrijst met linzen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #14922 Gepost op: 08 januari 2018, 11:50:09 »
Voel je er vooral niet schuldig over, je gezondheid gaat voor! Hopelijk gaat het snel beter. Misschien is er een dietist die je kan helpen?

Heb al een dietist vanwege de Crohn de afgelopen 3 jaar, maar het enige dat zij kon doen was me Nutridrink voorschrijven. En ik krijg momenteel onder andere een ijzerinfuus en b12 injecties, dat helpt allemaal wel iets maar een dikke darm die heel slecht werkt los je daar niet mee op.

Ben wel van plan weer vegan te worden als mijn operatie is geslaagd, maar voor nu is het beter om het zo makkelijk mogelijk te houden voor mezelf. Ik voel me nu inderdaad niet schuldig, ik doe wat ik kan.

Goed om te horen dat er al goed gelet wordt op wat je binnenkrijgt. Als je lichaam moeilijk voedingstoffen opneemt, ja dat lijkt mij heel lastig.
Succes met de operatie in ieder geval!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #14923 Gepost op: 08 januari 2018, 14:21:59 »
Ik kocht laatst per ongeluk een grote zak kleefrijst ipv gewone rijst....
Alle tekst op de verpakking was in het Japans, dus ik had het ook gewoon even moeten vragen. Maargoed, 1,5 kilo kleefrijst dus in huis.

Van het weekend maakte ik er vrij goed gelukte rijstburgertjes mee, in een jasje van panko. Daarbij had ik gegrilde koningsoesterzwam en een wortelsalade met miso-sesamdressing.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14924 Gepost op: 08 januari 2018, 15:17:40 »
Van het weekend maakte ik er vrij goed gelukte rijstburgertjes mee, in een jasje van panko. Daarbij had ik gegrilde koningsoesterzwam en een wortelsalade met miso-sesamdressing.
Dat klinkt als een mooie consequentie van je miskoop. Moesten de rijstburgertjes nog ergens mee gebonden worden of kleefde de kleefrijst voldoende?
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14925 Gepost op: 08 januari 2018, 16:07:46 »
Restant pompoen-zoete aardappelsoep en 'iets' met een aubergine.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14926 Gepost op: 08 januari 2018, 19:51:09 »
Gratin dauphinois, salade met appel en geroosterde gemengde noten.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14927 Gepost op: 08 januari 2018, 20:00:47 »
Thaise groene curry met cashewnoten.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #14928 Gepost op: 09 januari 2018, 00:19:30 »
Couscous met tomatengroentensaus, gedroogde abrikozen en verse schummelgeitenkaas. Ik had avonddienst, dus daar opgewarmd. Mijn vriend had de andere helft thuis.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14929 Gepost op: 09 januari 2018, 00:27:25 »
Nieuwjaarsontbijt op het werk. Ik arriveerde toen de toespraak van het faculteitsbestuur begon (terugblik, prijzen, applaus). De champagne was al opgedronken en van de broodjes waren alleen nog de afbakcroissants over (ook niet goed gezocht trouwens). Ik had al lekker ontbeten met Duits brood, dus de theepot was genoeg.

Tussen de middag pompoensoep, restje van ons feestje afgelopen maand.

Vanavond gebakken plakjes polenta, gekruid met nootmuskaat en Italiaanse harde kaas. Erbij een stoofje van aubergine, oesterzwammen en kidneybonen in tomatensaus. Goede combinatie en de polentaplakjes waren goed gelukt. Kristof had een salade van rucola, waspeen, komkommer en kidneybonen, met erbij een eenvoudige pasta. Overigens ook allemaal groenterestjes die moesten worden verwerkt.

Morgen weer restjes als lunch: dit keer erwtensoep uit het Vegatopia Kookboek, uiteraard getopt met gebakken uitjes.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #14930 Gepost op: 09 januari 2018, 09:10:52 »
Dat klinkt als een mooie consequentie van je miskoop. Moesten de rijstburgertjes nog ergens mee gebonden worden of kleefde de kleefrijst voldoende?

Dat plakte van zichzelf genoeg. Nog vegan ook dus. En glutenvrij, voor wie dat belangrijk vindt... ;)

On topic: als lunch heb ik een salade bij me van ijsbergsla, maïs, komkommer, tomaat, dille, feta, walnoten en mosterddressing.
Vanavond moeten er wat restjes op. Dat wordt een simpele pasta met tomatensaus, met courgette en shiitake.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14931 Gepost op: 09 januari 2018, 09:50:15 »
Vanavond ravioli met salie-botersaus :)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14932 Gepost op: 09 januari 2018, 21:35:52 »
Dat plakte van zichzelf genoeg. Nog vegan ook dus. En glutenvrij, voor wie dat belangrijk vindt... ;)
En die rijstballetjes lijken me bovendien ook nog eens snel in elkaar te draaien.

Wij aten vanavond weer eens gebakken aardperen. Daarbij een wok van spruitjes, pastinaak, wortel en kidneybonen, afgeblust met limoensap en gekruid met tijm. En een kwakje hummus als sausje/dip.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14933 Gepost op: 10 januari 2018, 09:21:53 »
Rijst met spruitjes, satésaus en ei.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14934 Gepost op: 10 januari 2018, 13:13:39 »
verse pasta met champignonroomsaus/ courgette OF hutspot.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #14935 Gepost op: 10 januari 2018, 13:55:27 »
En die rijstballetjes lijken me bovendien ook nog eens snel in elkaar te draaien.

Ja, dat was heel simpel eigenlijk. Ik kan er ook alweer eindeloze variaties op bedenken, dus ze komen zeker nog eens op het menu.

Vanavond ga ik denk ik voor gevulde pannenkoeken. Ik heb nog shiitake en spitskool, samen met een rood pepertje, drupje sojasaus en een sjalot zal dat wel wat lekkers worden denk ik.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14936 Gepost op: 10 januari 2018, 16:46:28 »
Aardappelpuree, rode kool met appel en een vega rookworst vandaag. Nogal moe .

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #14937 Gepost op: 10 januari 2018, 20:02:15 »
Wortelpuree (zonder aardappel) met tijm en balsamico, gestoofd witlof, gebakken tofu, gebakken aardappels. Met mosterd.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #14938 Gepost op: 10 januari 2018, 20:23:36 »

Ja, dat was heel simpel eigenlijk. Ik kan er ook alweer eindeloze variaties op bedenken, dus ze komen zeker nog eens op het menu.

Volgens mij wordt hier gevist naar het recept  ;) Ik ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk!

Hier was het vanavond verse tortellini met groenten vulling van de AH, met een saus gemaakt van kleine trostomaatjes, aubergine, ui, knoflook, champignons en veel basilicum. Erover nog wat geraspte pardano.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14939 Gepost op: 10 januari 2018, 22:17:10 »
Volgens mij wordt hier gevist naar het recept  ;) Ik ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk!
Ja, maar het is niet alleen voor mezelf, hoor!  ;D

Wij aten vanavond nasi goreng met spitskool, wortel en taugé. Erbij knapperige, kleverige tempeh. Een omeletje. Atjar tjampoer, seroendeng, gebakken ui en sambal op tafel.