Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Online meisbaer

• 5.622
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14760 Gepost op: 10 december 2017, 17:10:17 »
Je kan wel "gewone" kruimige aardappels nemen, maar dan wordt het allemaal wat kleffer  ;)
Maar als de aardappels niet meteen uit elkaar vallen, dan is het ook nog wel lekker hoor.

Offline Snuffeltje

• **
  • 27
  • Geslacht: Man
« Reactie #14761 Gepost op: 10 december 2017, 17:24:22 »
Je kan wel "gewone" kruimige aardappels nemen, maar dan wordt het allemaal wat kleffer  ;)
Maar als de aardappels niet meteen uit elkaar vallen, dan is het ook nog wel lekker hoor.

Aaah oke. dan weet ik nu genoeg. dankjewel.  ;D

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #14762 Gepost op: 10 december 2017, 19:31:07 »
Naked taco bowl in een snelrestaurant in Victoria Station.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14763 Gepost op: 10 december 2017, 20:03:53 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij broccoli, peterseliewortel en venkel in een lichte champignonsaus met tijm en nootmuskaat.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #14764 Gepost op: 10 december 2017, 23:36:52 »

Aaah oke. dan weet ik nu genoeg. dankjewel.  ;D
Ik gebruik gewone aardappels, zelfs een beetje kruimig. Koken tot ze bijna gaat zijn, dat duurt ongeveer 15 minuten, dan afgieten en droog laten stomen. In blokjes snijden, mengen met de groente, augurk en zilverui horen er echt in, voor de rest kun je verzinnen. Gekookt ei erin is ook lekker. Ik maak een sausje van mayonaise, zilveruitjes (met wat sap), ketchup, peper, zout, paprikapoeder, peterselie, bieslook en knoflook. Het is echt niet lastig en binnen een half uur heb je genoeg om je twee dagen klem te eten aan aardappelsalade :-)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online meisbaer

• 5.622
« Reactie #14765 Gepost op: 11 december 2017, 00:32:46 »
Ketchup in de aardappelsalade, die kende ik nog niet. En krijg meteen zin om dat uit te proberen  :D

Offline Snuffeltje

• **
  • 27
« Reactie #14766 Gepost op: 11 december 2017, 14:44:18 »

Ik gebruik gewone aardappels, zelfs een beetje kruimig. Koken tot ze bijna gaat zijn, dat duurt ongeveer 15 minuten, dan afgieten en droog laten stomen. In blokjes snijden, mengen met de groente, augurk en zilverui horen er echt in, voor de rest kun je verzinnen. Gekookt ei erin is ook lekker. Ik maak een sausje van mayonaise, zilveruitjes (met wat sap), ketchup, peper, zout, paprikapoeder, peterselie, bieslook en knoflook. Het is echt niet lastig en binnen een half uur heb je genoeg om je twee dagen klem te eten aan aardappelsalade :-)

Jammie, dat klinkt echt heel erg lekker hoor.  ;D Ik ga het binnenkort zelf ook maar eens maken.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14767 Gepost op: 11 december 2017, 16:40:48 »
Gebakken zuurkool, krielaardappels, Tivall rookworst en beetje witlofsalade.
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.377
« Reactie #14768 Gepost op: 11 december 2017, 16:50:17 »
Selderharten in pittige tomatensaus, hardgekookt ei en daarbij (nog te beslissen) rijst of pasta.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14769 Gepost op: 11 december 2017, 18:07:21 »
Vrijdag bij de buurvrouw: gevulde puntpaprika met allerlei groenten en Parmezaan. Lekker.
Zaterdag de eerste maaltijd als samenwonenden: linzencurry, met currysaus uit een pot. Voor mij niet per se voor herhaling vatbaar.
Gisteren had ik een verjaardagsborrel en wilde daarna nog wat halen, maar de supermarkt was dicht. Dan maar iets gemaakt uit de voorraad- en koelkast: pasta met sperziebonen, basilicum, saladeboontjes en citroen. Lekker voor in de zomer wel :)
Vandaag dan toch maar iets winters: spruitjesstamppot.

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14770 Gepost op: 11 december 2017, 19:07:36 »
Lekker makkelijk: pasta, spinazie, brie. Morgen pizza Margherita bij een brugklas-uitje ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #14771 Gepost op: 11 december 2017, 23:31:45 »
Zuurkool, ik heb een stamppot verslaving als het zo koud is... Maar morgen versgemaakte pizza. Bij het opstaan al deeg maken en dan de hele dag laten rijpen.  Met vier soorten kaas, paprika en champignons. En een jalapeno pepertje voor een beetje hitte.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #14772 Gepost op: 12 december 2017, 11:23:26 »
Veel rondgezworven. Selly adviseerde ons restaurant De Jong in Rotterdam: superpuik, wow. Dat (had bijna die geschreven de gangbare fout in dit land zoals een meisje die, een vriendinnetje die, een restaurant die, de diedatteloe der Nederlanden) had gisteren een ster moeten krijgen. Neem bijvoorbeeld het dessert:  mousse van pastinaak, granité van zuring en lievevrouwenbedstro-ijs. En Leaf in Rotterdam ook prima. O ja, Blabla in Spangen, ver west, ziet er niet uit, maar lekker eten...., echt.
Vanavond oude vriend hier, jaargenoot, loopt moeizaam, haal hem op en hij gaat met taxi terug naar huis. Groentensoep (venkel, wortel, ui, wat bloemkool, heel klein beetje pompoen), gemalen. Dan een vol au vent gevuld met gebraden tofu en gebakken met groentensnippers o.a. wortel ui, rode paprika en meer. Dan basmatirijst gebakken met een groentenmix, wat knoflook , asafoetida, gemalen komijn, kencur, ketumbar, rode garam masala en sojasaus en daarbij spruitjes, boontjes en palmkool gebakken in wat roomboter en olijfolie en met snuf nootmuskaat en zout. Tot slot een bevroren en geprakte (pseudo granité) mousse  van dadel, walnoot, abrikoos, pruim en wat cointreau en wellicht nog wat ijs. Zonder nagerecht is het bij hem niet OK, weten we. Ken hem sinds 1951. Oudste nog in leven zijnde vriend. En dat hij in de buurt woont is een mirakel. Ook is er oude klare (Bokma) voor hem, die drinkt hij dagelijks, zolang ik hem ken.
Al het goede voor alle vrienden (m/v): Karl OK in Belgenland?

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14773 Gepost op: 12 december 2017, 13:22:00 »
Gisterochtend had ik een bakje uit de vriezer gevist zonder etiket. Ik was er haast zeker van dat het tomatensaus was en had al helemaal zin in lasagne met gegrilde aubergine. Het was 'helaas' indiase curry. Omdat ik toch heel veel zin had in de lasagne, heb ik dat gemaakt en eten we de indiase curry vanavond.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14774 Gepost op: 12 december 2017, 17:36:14 »
Eten in t ziekenhuis hier is nog steeds treurig, gelukkig heeft mn moeder voor mij heerlijke pompoensoep gemaakt :)

En toe heb ik een oliebol!
Nothing tastes like compassion feels

Aiko

« Reactie #14775 Gepost op: 12 december 2017, 20:00:42 »
Eten in t ziekenhuis hier is nog steeds treurig, gelukkig heeft mn moeder voor mij heerlijke pompoensoep gemaakt :)

Volgende keer naar het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem gaan. Die staat goed aangemerkt qua eten.

Online meisbaer

• 5.622
« Reactie #14776 Gepost op: 12 december 2017, 20:51:50 »
Mijn vriend had in plaats van aardappelschijfjes, voorgebakken verse frietjes gebakken, met een veg slager braadworst en groenten in tomatensaus. Voor zijn doen heel anders dan normaal (wel drie pannen!).

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14777 Gepost op: 12 december 2017, 21:26:03 »
Roergebakken spruitjes, pastinaak, waspeen en kikkererwten met knoflook en een pepertje, afgeblust met citroensap, honing en tijm. Erbij gebakken aardperen met nootmuskaat en paprikapoeder. Op tafel de pepermolen en Italiaanse harde kaas.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14778 Gepost op: 12 december 2017, 23:03:29 »
Roergebakken spruitjes, pastinaak, waspeen en kikkererwten met knoflook en een pepertje, afgeblust met citroensap, honing en tijm. Erbij gebakken aardperen met nootmuskaat en paprikapoeder. Op tafel de pepermolen en Italiaanse harde kaas.
Wat eet jij toch altijd lekker, en spannend

Wij aten spaghetti met véél pecorinokaas, (rood pepertje, knoflook en gehakte peterselie gesmoord en erdoor) vooraf bruschetta met burretta, met wat zout en suiker bestrooide geroosterde tomaatjes uit de oven met erna knoflook, olijfolie extra vergine en verse basilicum door

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14779 Gepost op: 13 december 2017, 01:13:01 »
Wat eet jij toch altijd lekker, en spannend
Mede met dank aan de groenteboer in het winkelcentrum op de hoek, die altijd spannende groente in het schap heeft. Aardpeer, peterseliewortel, schorseneren, pastinaak, maar ook gewoon boerenkool, andijvie, spinazie, verschillende soorten aardappelen, etcetera. Ik ben dan welhaast gedwongen dat allemaal te kopen en er wat mee te doen. Een ongekende luxe. En gerechtjes als bovenstaande zijn daarmee echt heel makkelijk in elkaar te draaien.

Ze hebben ook bakken met leuke maaltijdsaladecomponenten, voor een zeer schappelijke prijs (je hebt een uitgebreide salade voor minder geld dan voor een kant-en-klaarmaaltijd). Ik kook liever zelf, maar vind het geweldig dat er altijd mensen bezig zijn een salade samen te stellen - ook mensen waarvan je eerder zou verwachten dat ze een diepvriespizza zouden kopen.