Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.622
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14600 Gepost op: 09 november 2017, 20:35:15 »
Pasta met o.a. aubergine en zachte geitenkaas. Door mijn vriend gemaakt.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14601 Gepost op: 09 november 2017, 21:51:11 »
Drukke dag en daarna met een collega aan een 'geheim' project gewerkt. Het wordt echt heel gaaf, maar o o, wat kost het veel tijd. Wij liepen dus even naar de woktent tegenover en hebben daar gegeten. Morgen waarschijnlijk weer en dan is het geheime project hopelijk ook zo goed als af.

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
« Reactie #14602 Gepost op: 09 november 2017, 22:14:12 »
Pasta met prei en roomsaus
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #14603 Gepost op: 10 november 2017, 10:34:09 »
Taart met geroosterde palmkool, champignons en broccoli, met camembert. Lekker. Toe mango-amandelcake. Ook lekker.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #14604 Gepost op: 10 november 2017, 10:51:06 »
Vanavond kaasfondue, een mix van gruyere, emmental en vintage cheddar  :hungry:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14605 Gepost op: 10 november 2017, 20:40:38 »
Ratatouille van aubergines, rode puntpaprika’s, ui, knoflook, tomatenpuree en blik tomatenstukjes, en rode peper, dit met zilvervliesrijst. Ik heb me een buik met een punt zitten eten aan camembert rustique, heb er verder niks  eiwitrijks bij geserveerd.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14606 Gepost op: 10 november 2017, 21:55:31 »
Drukke dag en daarna met een collega aan een 'geheim' project gewerkt. Het wordt echt heel gaaf, maar o o, wat kost het veel tijd. Wij liepen dus even naar de woktent tegenover en hebben daar gegeten. Morgen waarschijnlijk weer en dan is het geheime project hopelijk ook zo goed als af.

Zelfde verhaal vandaag: al een drukke dag en daarna weer aan het project gewerkt. Ditmaal met nog een andere collega en met een foe yong hai. Maandag doen we het en dan kan ik ook vertellen wat we doen.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14607 Gepost op: 10 november 2017, 21:55:53 »
Frietje van Bram, met bamirol

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14608 Gepost op: 10 november 2017, 21:56:22 »

Zelfde verhaal vandaag: al een drukke dag en daarna weer aan het project gewerkt. Ditmaal met nog een andere collega en met een foe yong hai. Maandag doen we het en dan kan ik ook vertellen wat we doen.

Spannend!

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14609 Gepost op: 11 november 2017, 01:08:34 »
Spannend!
Ik ben ook benieuwd!

Vanavond aten we gestoomde groenten (broccoli, venkel, aardpeer en bospeen) met nootmuskaat en foelie. Erbij spaghetti, aglio, olio e peperoncino.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #14610 Gepost op: 11 november 2017, 10:33:08 »
Lang niet gegeten, te lang.
Hier in het Brabantse waren afgelopen tijd veel kastanjes. Je kan zo gewoon schillen en frituren. Zout erop, mmm
Gisteren maakte mijn vrouw Alike-pannenkoeken: volkorenmeel, melk, zout, een kruidenmix die ze altijd fabriceert, wortel, ui, knoflook, pastinaak, venkel, ei. Roeren tot dikkige pap,  bakken in olijfolie. Erbij aten we rode kool met appeltjes die ik had gemaakt (ui, knoflook, rode kool in wok braden, zout, wijn, kruidnagel, beetje suiker, laurierblad, stoven, proeven, smaak corrigeren) en rodekoolsla (flintersnijden., zout, olie, azijn), Toe vijgen en banaan met Marc de Dôle en gecondenseerde mierzoete kokosmelk die in kleine hoeveelheid met de Marc gemengd  het prima doet. De marc is bijna op. Nog meegenomen uit Zwitserland. 
Karl, Eelco, Poek, Machteld, Ellen en de anderen OK? Machteld dank voor groet via Tertia.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline karl

• 6.377
« Reactie #14611 Gepost op: 11 november 2017, 12:03:26 »
Dag Niewied, lang geleden, fijn dat u ons weer eens opzoekt. Gefrituurde zaken met zout zijn natuurlijk erg lekker. Of wat anders met zout, laatst kregen we bij vrienden als aperitiefhapje warme, uit de peul te bijten, sojabonen met zout.
Ik bracht voor morgen (vandaag ergens etentje met zoon en kleinzoon) groenten mee voor een Marokkaanse tagine: wortelen, selder, pastinaak, courgettes, aardappelen, peterselie.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14612 Gepost op: 11 november 2017, 12:53:46 »
Vandaag wordt het quiche met emmentaler en prei.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14613 Gepost op: 12 november 2017, 11:26:52 »
Dag heer Niewied, wat leuk dat u er weer bent! Kom maar vaker langs met eet en boekenverhalen.

Hier is alles ok, gisteren fijn gewandeld met Tertia. 's Avonds maakte ik op haar aanraden gado gado, o.a. met spruitjes, boontje, taugé ei, tofu. En satesaus natuurlijk! Vind dat altijd wel fijn eten: snacken maar ook veel groenten.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14614 Gepost op: 12 november 2017, 14:22:15 »
Wat leuk u hier weer te zien, heer Niewied :D!

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #14615 Gepost op: 12 november 2017, 16:22:21 »
Pizza.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #14616 Gepost op: 12 november 2017, 18:46:48 »
Witlof met aardappelpuree uit de oven. Als toetje een soort scones gemaakt van een overgebleven pak oliebollenmix. Lekker met zelfgemaakte aardbeienjam.

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14617 Gepost op: 12 november 2017, 20:29:28 »
Een salade van ijsbergsla, bospeen, venkel, paprika, komkommer en kidneybonen met een mosterd-citroendressing en stukjes halloumi. Erbij een socca (farinata) gevuld met een pepertje en gedroogde tomaat.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14618 Gepost op: 13 november 2017, 08:45:01 »
Gisteren verjaardagsliflafjes. Vandaag broccoli-linzensoep met een stokbroodje met smeersels.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #14619 Gepost op: 13 november 2017, 10:43:52 »
Vanavond spaghetti bolognese, meteen weer een nieuwe voorraad bolognese saus maken voor in de vriezer. Erbij een salade van tomaat, mozzarella en verse basilicum.