Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14340 Gepost op: 27 augustus 2017, 22:16:17 »
Gister: heel ver gewandeld met leuk gezelschap en mooi weer. Toen ik thuiskwam was er voor mij gebakken aardappeltjes, broodje vegaburger en uitgebreide salade gemaakt.
Vandaag eerst toastjes brie en port salut met olijven bij een borrel bij vrienden. Daarna thuis gazpacho, en tempeh met sperzieboontjes in Indische kokossaus en rijst. Een beetje gekke combi van Spaanse soep en Aziatisch eten,  maar de tempeh moest op en het was lekker.
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #14341 Gepost op: 28 augustus 2017, 02:12:42 »
Dit weekend waren we in het Belgische Lovendegem voor het Boombalfestival (balfolk). Vrijdag na (late) aankomst gewoon wat kerstomaatjes, radijsjes en baguette met hummus, kaas en brie. Gisteren en vandaag tussen de sessies door fusilli bolognese, met een saus die ik al op donderdag had gemaakt (net niet gaargekookt en gloeiend heet in een glazen pot gegooid).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14342 Gepost op: 28 augustus 2017, 12:16:42 »
Gisteren en vandaag tussen de sessies door fusilli bolognese, met een saus die ik al op donderdag had gemaakt (net niet gaargekookt en gloeiend heet in een glazen pot gegooid).

"Hee die gozer zegt altijd wel dat ie alles zelf maakt maar zonet zag ik hem gewoon spaghettisaus uit een pot nemen hoor!"

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14343 Gepost op: 28 augustus 2017, 12:17:39 »
Daarna thuis gazpacho, en tempeh met sperzieboontjes in Indische kokossaus en rijst. Een beetje gekke combi van Spaanse soep en Aziatisch eten,  maar de tempeh moest op en het was lekker.

Ik heb eens een soort Italiaanse tempeh gemaakt naar een recept van de Groene Meisjes. Was ook heel lekker!

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14344 Gepost op: 28 augustus 2017, 21:34:17 »
Gisteren en vandaag tussen de sessies door fusilli bolognese, met een saus die ik al op donderdag had gemaakt (net niet gaargekookt en gloeiend heet in een glazen pot gegooid).
"Hee die gozer zegt altijd wel dat ie alles zelf maakt maar zonet zag ik hem gewoon spaghettisaus uit een pot nemen hoor!"
;D Aangezien we van plan zijn vaker met de caravan eropuit te trekken, zal ik dat vast vaker nog doen. De weckpotten waren ook flink vacuum gezogen, ondanks dat ik ze niet op de kop had gezet (want de saus hoefde maar een paar dagen goed te blijven).

Vanavond.... tromgeroffel... andijviestamppot! Gewoon met andijvie van de groenteboer om de hoek. In Duitsland was (en is) andijvie niet of nauwelijks te krijgen. Lekker met gebakken ui en champignon, en erbij een kleine salade van bospeen, venkel en komkommer met mosterd-yoghurtdressing.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14345 Gepost op: 28 augustus 2017, 21:43:56 »
Falafel met pitabroodjes en rauwkost, lekker na het zwemmen  ;)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14346 Gepost op: 28 augustus 2017, 21:47:57 »
Pasta met tomatensaus en courgette, olijven, paar kappertjes en rucola van mijn AH- moestuintje. O en kaas.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #14347 Gepost op: 28 augustus 2017, 22:34:36 »
Soep, pompoentaart en aardbeien met slagroom.

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14348 Gepost op: 29 augustus 2017, 20:52:07 »
Taugé in pittige tomatensaus met gember. Krokant gebakken tempeh gemarineerd met een goede sojasaus, stroop, knoflook, pepertje. Basmatirijst. Seroendeng en atjar tjampoer op tafel.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14349 Gepost op: 29 augustus 2017, 20:55:20 »
Pastasalade

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14350 Gepost op: 30 augustus 2017, 20:50:19 »
Een lekkere risotto met venkel, bloemkool, ui, champignons en peterselie,

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14351 Gepost op: 30 augustus 2017, 21:48:56 »
Een heerlijk gerecht gegeten van onder andere zoete aardappel,  paddestoelenstoofschotel en mangochutny met als topping oa gedroogde zwarte bonen en noten, een supergerecht.
Recept binnenkort te vinden  op Vegatopia

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14352 Gepost op: 31 augustus 2017, 12:37:48 »

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14353 Gepost op: 31 augustus 2017, 22:44:24 »
Bij de studentenintroborrel een biertje, een vegaburger en wat koolsalade gescoord. Later op de avond thuis baguette met hummus, smeerkaas, brie, kerstomaat, paprika, radijs en komkommer.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14354 Gepost op: 01 september 2017, 06:47:21 »
Gister bietenrisotto.

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14355 Gepost op: 01 september 2017, 21:33:59 »
Vanavond.... tromgeroffel... andijviestamppot! Gewoon met andijvie van de groenteboer om de hoek. In Duitsland was (en is) andijvie niet of nauwelijks te krijgen. Lekker met gebakken ui en champignons.
Vanavond weer  :D.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14356 Gepost op: 02 september 2017, 13:20:30 »
Gisteren puntpaprika-risotto met rucola, vandaag vegaballetjes, frites en een salade.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #14357 Gepost op: 02 september 2017, 15:38:53 »
Mijn vrouw maakte gisteren croquetjes van berglinzen, boekweit, gemalen ongekookte quinoa, gemalen cashewnoten wat specerijen, wat resten kaas, bouillonpoeder en een ei.  Als paneersel gebruikte ze paneermeel gemengd met gemalen boekweitgrutten, wat gemalen cashewnoot en eistruif. Super. Erbij atane we glasmie met een rand sla, boontjes, worteltjes en erbij malisaus (een saus van pinda, ui en tomaat zoals we die, lang geleden, in Mali kregen).
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14358 Gepost op: 02 september 2017, 21:32:07 »
Vegatopia Redactieborrel bij mij thuis. Eerst een uitgebreide lunch met pompoensoep en bloemkoolsoep, door Kristof gebakken Duits brood, hummus, peterselieroomkaas, salade (ijsbergsla, venkel, bospeen, radijs, mosterd-citroen-honingdressing), voor de soep en de salade (naar keus) knoflookcroutons, geroosterde zonnebloempitten, chilipepertjes, bosui, fijngesneden spinazie. 's Middags een door Kristof gebakken citroentaart met koffie en kruidenthee, eind van de middag een door Sven meegebracht bubbeltje met erbij tortillachips en guacamole van Hedwig. Gezellig en lekker!

Aiko

« Reactie #14359 Gepost op: 02 september 2017, 22:12:33 »
Dat klinkt meer als een vreetfestijn dan een borrel... Niemand ladderzat geworden?