Na gisteren veilig de "omeletsky met champignonsky" als ontbijt te hebben besteld (een collega gaf de tip dat je dan in ieder geval iets vegetarisch krijgt) in het studentenhotel in Bratislava, waar het personeel nauwelijks Engels spreekt, heb ik vanochtend ontbeten met een baguette met kaas - ietsje groter dan ik voor slechts 1.80 euro had verwacht.
De conferentielunch was erg uitgebreid, met ook veel keuze voor vegetariërs. Naast de wortel en doperwten ook een soort ratatouille, gebakken aardappelen, gekookte krieltjes met peterselie, gevulde champignons, aardappelpannenkoekjes met kummel (die bruine plakjes bleken toch niet heel erg smakelijk te zijn), rijst met groente, Griekse salade. Dan ook nog hapjes tijdens de postersessie en de welkomstreceptie. Normale mensen als ik hadden dan ook meer dan genoeg gegeten, de Britten en Ieren hadden toch nog behoefte aan een echte maaltijd.
Na een paar biertjes nu in mijn hotelkamer nog een paar kerstomaatjes gegeten. Een laatste glaasje wijn en morgen de derde dag van de conferentie. Keynote talk om negen uur. Ik heb vervelendere werkweken gehad
.