Eind van de middag geëxperimenteerd met loempiaatjes van rijstvelletjes te vouwen. Gevuld met dunne staafjes komkommer, wortel en paprika, met verkruimelde pindaatjes, heel klein beetje sojasaus en sesamzaad. Ai, dat vergt toch wel wat handigheid. Beginnersfout 1: te veel vulling. Beginnersfout 2: niet alle staafjes netjes recht naast en op elkaar, zodat de groente door het vel heen prikte. Beginnersfout 3: eerst de zijkanten vouwen voordat je de eerste slag om de groenten vouwt. Daarna een paar loempia s weten te vouwen waarbij de vulling wel netjes in het pakketje zat, maar nog lang niet zo strak als je in de filmpjes op YouTube ziet. Conclusie: dat zie ik me komende week nog niet doen voor een hele lading loempiaatjes voor bij mijn afscheidsfeestje (ca. 40 personen).
Later op de avond een bakje kerstomaat met verse oregano en goede balsamico en een paar gepaneerde jalapeño-kaasdingetjes van de Duitse Aldi (in het kader van vriezer langzaam leegkrijgen). Best lekker, die gepaneerde dingetjes, en er zit inderdaad een flink stuk milde jalapeño in, maar geen snack waar je van achterover slaat.