Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13960 Gepost op: 14 mei 2017, 20:21:23 »
Gisteren kaasfondue. Met naast stokbrood ook kerstomaatjes, bloemkool, zure augurkjes en witlofblaadjes om te dippen. Een ijsbergsalade met rode paprika en druiven erbij.
Vandaag yakisoba, dat ik nog nooit eerder zelf had gemaakt. Goed gelukt! Er ging bloemkool, tuinboontjes, knoflook, gember, radijsblad en taugé door en dus sobanoedels. Erop zeewiervlokken en een gebakken ei. Dadelijk nog druiven toe.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13961 Gepost op: 14 mei 2017, 21:57:32 »
Lasagna met spinazie, ricotta en gedroogde paddo.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13962 Gepost op: 15 mei 2017, 21:55:58 »
Gekookte bospeentjes, gekookte aardappels, nuggets van de vegaslager, een salade van witlof, bloemkool, paprika met honingmosterddressing en appelmoes. Nu nog passievrucht.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #13963 Gepost op: 16 mei 2017, 06:15:19 »
Afijn, ik heb nu een mooie kamer en de beschikking over een huiskamer en een keuken, ik ben de enige gast. Na in een supermarkt wat te hebben ingekocht, heb ik een maaltijdje van ui, tomaat, kidneybonen en verse mais in elkaar geflanst (met wat kruiden die aanwezig waren) en vervolgens een uur door Montreal gewandeld.
Er is gisteren nog een restje overgebleven, en vanavond had ik relatief weinig tijd om te eten: te lang gekletst met mensen en de wandeltocht naar de Science Slam duurde ca. 35 minuten. Dus heb ik in het B&B, waar ik mijn rugzak wilde achterlaten, gewoon het restje (aangevuld met wat kerstomaten, die ik volledig illegaal naar Canada heb geïmporteerd, gewoon vergeten dat die in mijn rugzak waren) samen met een geroosterde bagel gegeten. Geen culinair hoogstandje, maar prima als snelle maaltijd. Eigenlijk had ik verwacht ergens gezellig in een restaurantje uitgebreider te eten, dus ik had de lunch overgeslagen. Als het zo doorgaat (zie ook Rare Gebeurtenissen) verlaat ik de conferentie met minder kilo's dan aan het begin (zeer ongebruikelijk, maar helemaal niet erg).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13964 Gepost op: 16 mei 2017, 08:51:11 »
Gisteren een verspakket van AH 'Groentekebab'. Best lekker, maar ik vond het niet zo veel (we aten dit met 2 personen). F maakte het, misschien moest er nog iets bij dat ik over het hoofd heb gezien.

Vanavond pasta met tomatensaus en vegaballetjes, morgen ->?, donderdag lasagne (traditionele met tomatensaus en gegrilde groente en 1 met kaassaus/spinazie/ paddestoelen, we krijgen eters).

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #13965 Gepost op: 16 mei 2017, 11:36:34 »
Drukke week dus het is allemaal meer run-cooking dan fun-cooking (op zijn nederlands zou ik zeggen: het is meer flits-koken dan blits-koken...). Gisteren pita pizza, wel met zelfgemaakte paprika-tomatensaus. Vanavond indiase pompoensoep uit de vriezer, erbij nan-brood en versgemaakte raita.
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2017, 11:39:56 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Edith Jonker

• **
  • 65
« Reactie #13966 Gepost op: 16 mei 2017, 13:04:49 »
Wij hadden gisteren heel ouderwets spinazie met gebakken aardappeltjes en een omelet erbij. Ik had 's-middags lente-uitjes gekregen van de buurvrouw van mijn schoonzus op de volkstuin, dus die nog meegebakken in het omeletje.   
Ik ben sinds een tijdje weet op het forum en ik lees weer even mee voor inspiratie, ook omdat mijn vriend sinds kort 6 dagen in de week mee -vega't. En hij vind weer andere dingen lekker dan ik, dus het is nu nog even zoeken.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #13967 Gepost op: 16 mei 2017, 19:08:01 »
Gevulde verse pasta van de AH, champignons gebakken in knoflookboter, prei, doperwtjes en wat geraspte kaas.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #13968 Gepost op: 16 mei 2017, 19:43:23 »
Melanzane alla parmigiana.

Offline Gem

• 303
« Reactie #13969 Gepost op: 16 mei 2017, 21:48:38 »
wraps: 2 met falafel en rauwkost en eentje met gesmolten cheddar.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13970 Gepost op: 17 mei 2017, 05:47:52 »
Na een goed ontbijt met gepocheerd ei en bagels met roomkaas en tomaat had ik een buffetlunch tijdens de conferentie. DHZ-salade en halve broodjes met iets mediterraans er op (olijven, gedroogde tomaat, feta, paprika geloof ik ook). Vanavond zouden er tijdens de receptie flink wat hapjes worden geserveerd. Dat viel wat tegen, en het merendeel niet vegetarisch. Niet erg, zojuist in mijn B&B nog een broodje gesmeerd en wat nep-Pringels met spinazie, broccoli en erwten gegeten (smaakt als Pringels).

Morgenochtend om 7:45 weer een ontbijt, er wordt geen lunch aangeboden en waarschijnlijk sla ik die gewoon over, omdat ik 's avonds bij een collega in Montreal voor avondeten ben uitgenodigd (net een mailtje binnengekregen: hij gaat Ottolenghi-recepten uitproberen  :D ). Ik laat me verrassen.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2017, 05:57:07 door Eelco »

Offline Gem

• 303
« Reactie #13971 Gepost op: 17 mei 2017, 19:11:34 »
taboulé met abrikoos, gebakken paprika, champignons en feta.  8)

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13972 Gepost op: 18 mei 2017, 11:34:03 »
Dinsdag: eerst als aperitiefhapje een Griekse bruscetta op de boerenmarkt bij het Europees Parlement. Daarna cyrry van aubergine en nog wat andere groenten met kokosmelk. Daarbij glasnoedels.

Woensdag: eerst was Spaanse olijven die ik nog in de kast gevonden had terwijl op zoek was naar de blikjes tomatenpuree. Daarna gestoofde venkel met tomatensaus. Daarbij penne.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13973 Gepost op: 18 mei 2017, 12:17:36 »
2 verschillende lasagnes: 1 met gegrilde groentes, vegagehakt van DVS en tomatensaus en 1 met blauwekaassaus + spinazie + kastanjechampignons. Plus veldsla met toebehoren.

Erbij een Sauvignon Blanc (we krijgen vrienden te eten).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13974 Gepost op: 18 mei 2017, 15:49:26 »
Gisteravond was ik bij een collega in Montreal te gast (mooi huis met uitzicht op de Mont Royal). Hij had drie gerechten uit Plenty klaargemaakt: een tomatige soep met kikkererwten en pesto, de spinazie met yoghurt, ei en pul biber (vanwege geen spinazie met rucola gemaakt, prima alternatief), en wortelgroenten uit de oven. Als bonus ook nog verse asperges. Toe een klein taartje met noten en amandelen.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #13975 Gepost op: 18 mei 2017, 19:24:06 »
Chilli con vegaburger

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13976 Gepost op: 18 mei 2017, 20:33:40 »
Simpel, omdat ik ook wilde hardlopen na het werk: vegaburger, aardappeltjes, tomaat-komkommersalade.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #13977 Gepost op: 18 mei 2017, 23:07:33 »
Wij aten vanavond pittige gele curry gemaakt met Thaise rijst. Hierin Djeroek Poeroet blaadjes meegekookt, dit gegeten met krokant gebakken tempé, die ik door de gele curry heen schepte, en sperzieboontjes.
Als topping kwam geroosterde kokos. Mijn man vindt mijn vegetarische maaltijden zo lekker, dat hij het niet erg vind om ook minder vlees te eten, ook zoonlief begint het almaar meer te waarderen.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2017, 23:10:11 door Hedwig »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13978 Gepost op: 18 mei 2017, 23:56:47 »
Vanochtend door nachtelijk technisch gedonder, waar jullie hopelijk weinig van hebben gemerkt, door de wekker heen geslapen. Snel met twee Montreal-style bagels ontbeten. Daarna de hele dag niets, ook omdat het hier bloedheet is (29 graden). Net met mijn laatste dollars een Griekse salade op het vliegveld gekocht, zodat ik vandaag toch nog wat groente binnenkrijg. In het vliegtuig naar Frankfurt krijg ik iets Indiaas vegetarisch van Air Canada.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13979 Gepost op: 19 mei 2017, 09:27:56 »
In het vliegtuig naar Frankfurt krijg ik iets Indiaas vegetarisch van Air Canada.
Rijst met kurkuma. Ondefinieerbaar maar smakelijk curryprutje. Drie stronkjes broccoli en bloemkool voor de 'gezond'. Lekkere bonensalade. Broodje. Een vegan chocoladecakeachtigiets. Niets bijzonders, maar wel duidelijk beter dan wat de anderen kregen  ;D. Goeiemorgen vanuit Frankfurt!