Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13920 Gepost op: 08 mei 2017, 10:43:39 »
Maakte een waterzooi met selder, aardappelen, wortelen, prei en sperziebonen in een groentebouillon met op het einde room, peterselie en kervel bijgevoegd. Supermakkelijk en toch lekker eigenlijk. De kip uit het klassieke gerecht zou kunnen vervangen worden door soja maar dat lust niet iedereen. Denk dat flageolets er ook wel in zouden kunnen.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13921 Gepost op: 08 mei 2017, 13:47:56 »
Ik noem zo'n maaltijd altijd "toevallige tapas" neleH  :)

Ik maakte gisteren een platte quiche / hoge pizza van brooddeeg met een vulling van spinazie, gegrillde rode paprika, blauwe brie, kaas en ei. Nog voldoende over voor vanavond, met een frisse salade van little gem, gele paprika en rode ui erbij.

Hehe, dat klinkt beter inderdaad! Die houden we er in.

Over je brooddeegquiche: meng je de ingredienten door het deeg, of er overheen? En het ei is gekookt of rauw als bindmiddel?

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13922 Gepost op: 08 mei 2017, 14:45:51 »
Nu in een restaurant in Isola Maggiore (Umbriƫ): maccheroni cacio e pepe (kaas en peper) en daarna een bijgerecht als hoofdgerecht: kikkererwten met verse rozemarijn en knoflook. Tot slot een koffietje.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #13923 Gepost op: 08 mei 2017, 16:17:00 »
Over je brooddeegquiche: meng je de ingredienten door het deeg, of er overheen? En het ei is gekookt of rauw als bindmiddel?
In principe net als een quiche: brooddeeg uitrollen en in vorm doen, mengsel van spinazie, kaas (oh ja, zat ook nog huttenkase doorheen) en rauw ei als bindmiddel. Omdat het brooddeeg is kun je een wat nattere vulling gebruiken dan met bladerdeeg.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #13924 Gepost op: 08 mei 2017, 17:22:45 »
Aardapels met asperges, hard gekookt ei en een beschamelsaus. Ik heb denk ik een verkoudheidje te pakken (zere keel) en iets glibberigs, niet pittigs zal wel smaken, hoop ik.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13925 Gepost op: 08 mei 2017, 19:43:08 »
Gisteren bij Intenz in Hellendoorn: friet met een groentekroket en een bakje rauwkost (anders mocht ik niet naar bed).

Vandaag een gerecht dat zich het best laat beschrijven als rijst met bonen. Gemaakt van zilvervliesrijst, bonen, paprika en nasikruiden (uit de voorraadkast van mijn moeder). Hard gewerkt, dus ging er goed in.

Offline Gem

• 303
« Reactie #13926 Gepost op: 08 mei 2017, 19:51:55 »
Soja gyros van Lidl met pitabroodjes, radijsjes en ijsbergsla

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13927 Gepost op: 08 mei 2017, 20:12:52 »
Rucolastamppotje. In dunne, citroenige tomatensaus gestoofde broccoli. In fikse parten gesneden kastanjechampignons, gebakken met een uitje, afgeblust met een scheutje goede sojasaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #13928 Gepost op: 08 mei 2017, 21:30:34 »
Volkoren spaghetti met geroosterde driekleuren snacktomaatjes met knoflook, dit door tomatensaus van blik tomaatblokjes, met knoflook met oregano, balsamico in laten koken met verse basilicum. Hierbij in oven geroosterde kikkererwten met knoflook zout en chilipoeder

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13929 Gepost op: 08 mei 2017, 22:01:38 »
Aardapels met asperges, hard gekookt ei en een beschamelsaus. Ik heb denk ik een verkoudheidje te pakken (zere keel) en iets glibberigs, niet pittigs zal wel smaken, hoop ik.

Het heerst echt enorm he? Hier bietjes met feta, pasta erbij.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #13930 Gepost op: 08 mei 2017, 23:33:02 »

Ik had familie over de vloer zaterdag, en mijn ene zus heeft waarschijnlijk mijn andere zus en mijzelf aangestoken. Volgende keer krijgt degene met een verkoudheid een aparte handdoek om de handen mee af te drogen.

Morgen ben ik jarig, en ik hoop dat de verkoudheid niet te erg doorzet, want we wilden naar Rotterdam en dan afrikaans eten.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13931 Gepost op: 09 mei 2017, 08:57:05 »
In principe net als een quiche: brooddeeg uitrollen en in vorm doen, mengsel van spinazie, kaas (oh ja, zat ook nog huttenkase doorheen) en rauw ei als bindmiddel. Omdat het brooddeeg is kun je een wat nattere vulling gebruiken dan met bladerdeeg.
Hee grappig, ga ik onthouden!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13932 Gepost op: 09 mei 2017, 08:59:49 »
Gisteren kookte F, wraps met een vulling van mais en vegakip, met ijsbergsla, tomaat en pittige saus. De meest rijpe avocado die hij kon vinden was nog niet rijp genoeg dus die volgt later deze week.

Vanavond een verspakket van AH, indiase curry. Morgen eet ik ergens met collega's in Rotterdam. 

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13933 Gepost op: 09 mei 2017, 18:53:22 »

Ik had familie over de vloer zaterdag, en mijn ene zus heeft waarschijnlijk mijn andere zus en mijzelf aangestoken. Volgende keer krijgt degene met een verkoudheid een aparte handdoek om de handen mee af te drogen.

Morgen ben ik jarig, en ik hoop dat de verkoudheid niet te erg doorzet, want we wilden naar Rotterdam en dan afrikaans eten.

Mijn beweert dat het alleen via de lucht gaat.
Hier eten we pasta, spinazie, brie, met olijf en gedroogde tomaat. De bio-spinazie uit de diepvries van AH is heel droog en versnipperd. :(

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13934 Gepost op: 09 mei 2017, 18:54:26 »

Mijn beweert dat het alleen via de lucht gaat.
Hier eten we pasta, spinazie, brie, met olijf en gedroogde tomaat. De bio-spinazie uit de diepvries van AH is heel droog en versnipperd. :(

Edit: het blijkt boerenkool.

Offline Gem

• 303
« Reactie #13935 Gepost op: 09 mei 2017, 19:37:03 »
Gevulde gele paprika met kidneybonen en tomatenstukjes en cheddar uit de oven, met rijst

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13936 Gepost op: 09 mei 2017, 19:43:18 »
Gebakken aardappelen met rozemarijn. In tomatensaus gestoofde broccoli en bosui. Gebakken champignons, afgeblust met sojasaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #13937 Gepost op: 09 mei 2017, 22:24:19 »
Uiteindelijk niet meer naar Rotterdam gegaan, maar wel afrikaans gegeten, maar dan in Delft. Had de vego combi: pompoen, spinzie en iets rodesauserigs. Lekker zoals gewoonlijk.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13938 Gepost op: 10 mei 2017, 18:06:49 »
Zondag spaghetti met tomatensaus. En gegrilde groene asperges met citroen en parmezaanse kaas.

Maandag witte asperges met gesmolten, gekookte aardappels met dragon een kaasburger.

Gisteren bruine rijst met yuzukosho, gebakken tofu en gebakken andijvie, gekookte bloemkool en meiraapjes met tahinsaus, erbij stukjes komkommer, alles bestrooid met preischeuten en geroosterd sesamzaad.

Straks naar een Vietnamees.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13939 Gepost op: 10 mei 2017, 19:34:48 »
Broccoli, tomaatjes, ui e tofu uit de wok, met dikke mie erbij.
Toe vlaai die mijn man overhad van het trakteren.