Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13500 Gepost op: 24 februari 2017, 23:04:03 »
Pasta spinazie brie. Wordweb  8)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #13501 Gepost op: 25 februari 2017, 11:49:21 »
Verrassing, manlief staat zich nu al voor me uit te sloven inde keuken voor een viergangenmenu vanavond 😍

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13502 Gepost op: 25 februari 2017, 16:16:09 »
Hutspot met een vegetarische rookworst van Tivall (eerste keer dat ik die probeer) en uienjus.

en hoe beviel die?

Niet aan toegekomen, dag liep totaal anders dan gepland. Ze liggen nog in de koelkast voor een ander moment.

Vanavond eet ik een mexicaanse bonensalade met salsa, geitenkaas en tortillachips.

Toe lemon posset :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #13503 Gepost op: 25 februari 2017, 18:59:44 »
Ik maak zo een ovenschotel van bloemkool, aardappels en kaassaus. Met wat prei en champies voor de lekker.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #13504 Gepost op: 25 februari 2017, 21:08:49 »
Voor het eerst sinds tijden weer eens een calzone! Gevuld met verse spinazie, bosui, puntpaprika, pepertje, champignons en kaas. Alles rauw op de pizza gedaan, na afloop was alles lekker gestoomd en de pizza lekker knapperig.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Aiko

« Reactie #13505 Gepost op: 25 februari 2017, 21:47:23 »
Voor het eerst sinds tijden weer eens een calzone!

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13506 Gepost op: 26 februari 2017, 09:28:20 »
Snackdagje. Bitterballen van DVS, frites en appelmoes.

Online karl

• 6.377
« Reactie #13507 Gepost op: 26 februari 2017, 10:08:29 »
Ik wou iets met paksoi maken maar die was er niet, wel Romaanse sla. Aardig product eigenlijk (zou de sla van de gekende "Caesar's Salad" zijn, maar kan ook gestoofd, gekookt, gebakken worden als spinazie).
Dus seitangehakt, pittig maar niet té, op smaak gebracht met kerrie, oregano, salie, sjalot, knoflook), gestoofde Romaanse sla en aardappelschijfjes nog even in de oven met pecorino.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #13508 Gepost op: 26 februari 2017, 13:21:26 »
Zelfgemaakte pizza  ;D. Met paprika, ui, champies, tomaat en buffelmozzarella.  Lekker veel oregano door de tomatensuas.

Eelco, is een calzone nog anders in bereiding dan een gewone pizza, behalve dat deze is dubbelgevouwen?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13509 Gepost op: 26 februari 2017, 15:24:18 »
Eelco, is een calzone nog anders in bereiding dan een gewone pizza, behalve dat deze is dubbelgevouwen?
Eigenlijk niet. In principe is een calzone gewoon een dubbelgevouwen pizza. De lol is dat - in tegenstelling tot een pizza - de inhoud niet wordt gebakken, maar gestoomd (als de calzone compleet dicht is en er geen gaten zijn). Ik had er een fikse berg groente op gedaan, die in 15 minuten flink was geslonken.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13510 Gepost op: 26 februari 2017, 18:44:40 »
Roergebakken venkel, broccoli, champignons kerstomaat en puntpaprika en een klein beetje kaas, met la ratte aardappels en Mc2 burger van de Vegetarische slager.

Zijn dit lekkere aardappelen? Hoe heb je ze bereid?

Het zijn zeker lekkere aardappelen. Ik had ze gekookt. Koken of stomen vind ik het lekkerste met deze, ze zijn ook erg lekker in een aardappelsalade.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13511 Gepost op: 26 februari 2017, 20:14:02 »
Rode kool (restje uit de diepvries, lekker), gekookte aardappel met peterselie, en ich-bin-kein-Jägerschnitzeltjes (dubbel gepaneerde plakjes knolselderij met een ui-champignon-sausje.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13512 Gepost op: 26 februari 2017, 21:49:37 »
Er stond hier al een tijd een aangebroken pak pannenkoekmix en die moest op. Pannenkoeken met kikkererwten en roerbakgroenten dus. Morgen heb ik nog een grote en een kleine pannenkoek als lunch.
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2017, 21:52:41 door LL de Ling »

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13513 Gepost op: 27 februari 2017, 09:21:18 »
Zaterdag seitan sambal assem, in de oven gegaarde, licht met ketjap manis bedropen broccoli, pompoenpuree met djintan en ketoembar, zoete aardappel uit de oven. Erbij een bijzonder lekkere sherry oloroso, een goede combinatie,  Spaanse sherry met Aziatisch eten.
Gisteren broccoli met tomaten-knoflooksaus, puree van zoete aardappel, pulled veggie van Vivera (een eerste keer, voor herhaling vatbaar) en een salade van beetgare peultjes met geraspte wortel.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13514 Gepost op: 27 februari 2017, 10:00:09 »
Pita falafel
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13515 Gepost op: 27 februari 2017, 11:20:14 »
Zaterdag de heerlijke bietenburger incl die zalige saus!

Gisteren broccolisoep en vanavond neem ik mijn man lekker mee uit eten (verrassing), dat heeft hij verdiend  :).

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13516 Gepost op: 27 februari 2017, 13:14:14 »
Morgen komt mijn eerste Odin-tas :) ben benieuwd wat erin zit. Ik heb de eenpersoonsvariant besteld met drie soorten groenten en twee soorten fruit.

Vanavond volkoren pita's met gemengde geroosterde groenten (oa wortel en courgette) met shoarma van dvs en knoflooksaus.
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2017, 13:18:48 door Windigo »

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #13517 Gepost op: 27 februari 2017, 15:31:51 »
Ik heb op de Huishoudbeurs (of hoort dat in de bekentenissendraad?) een maaltijdbox van HelloFresh gekocht. Gebakken rijst met spiegelei. Een soort nasi dus. Heb ik gisteren gemaakt. Best ok, maar niet bijzonder. De maaltijd heeft mij niet overtuigd van het feit dat ik een abonnement moet nemen.
Vandaag pasta met groene saus.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13518 Gepost op: 28 februari 2017, 09:15:28 »
Hartige meergranenpannenkoeken met vulling van champignons, kastanjechampigons, sperziebonen, ui, veel knoflook en room. Daarbij nog natuurlijk geraspte kaas en een salade.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13519 Gepost op: 28 februari 2017, 13:56:05 »
Vandaag uit eten i.p.v. gisteren (toen hebben we heerlijke lasagne gegeten met veel gegrilde groente).