Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13340 Gepost op: 02 februari 2017, 08:43:53 »
Zelfgemaakte tomatensoep en stokbrood met zelfgemaakte kruidenkaas :)

Kruidenkaas is zoveel lekkerder als je het maakt met verse kruiden. Ik doe nooit meer anders.

Wat voor kaas gebruik je dan als basis?

Ik maak het volgens het recept dat ik van La place geleerd heb toen ik daar werkte. En dat is een standaard klein bakje roomkaas van de AH gemengd met 2 el creme fraiche, veel verse gemalen zwarte peper, fijngeknipte verse bieslook en grofgehakte bladpeterselie.

Ik vind hem zo het lekkerst, dit is het origineel. Maar je kan er natuurlijk alle kanten mee op en de kruiden volledig naar smaak aanpassen.

Dank!

Inderdaad dank! Gaat er geen knoflook in? Ik ga dit direct aankomend weekend maken. Lekker!

In het origineel zit geen knoflook, maar als jij dat lekker vindt doe je dat er gewoon in :P

Met flink wat verse bieslook vind ik het zelf pittig genoeg.

De smaak is trouwens optimaal als je het even een nachtje in de koelkast zet voor je het gebruikt :)

Ik heb dit gisteren direct gemaakt, het leek me zo lekker en dat was het ook! Te simpel eigenlijk maar superlekker! Ik at het op geroosterd brood met een kop knolselderij-mosterdsoep (van zo'n receptkaartje van AH).
En ik at 200g spruitjes. Die zou ik eigenlijk  eten, maar vanwege omgegooid menu dacht ik ze maar even te blancheren en later te bereiden. Terwijl ze aan het uitlekken waren en ik met de soep en de roomkaas bezig was, heb ik ze toch zowat allemaal opgesnaaid  ::).

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13341 Gepost op: 02 februari 2017, 12:46:50 »
Kaas-uienbollen met een linzenburger, uienchutney en tomaten.
Nothing tastes like compassion feels

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13342 Gepost op: 02 februari 2017, 14:06:48 »
Gisteren at ik pastinaaksoep met mosterd , met een beetje meer mosterd dan het recept aangeeft plus een handje gesnipperde bieslook.
Daarna nog een flinke salade.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13343 Gepost op: 02 februari 2017, 16:57:31 »
Gisteren at ik pastinaaksoep met mosterd

Oh ja, die is lekker.
Gister at ik gebakken aardappels, een flinke salade van roodlof, bieslook, puntpaprika en kappertjes, appelmoes en gegrilde stukjes van Tivall.
Vanavond champignonomelet, rijst met doperwtjes, gekookte koolrabi en roodlofsalade.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #13344 Gepost op: 02 februari 2017, 17:04:22 »
Vanavond shepherd's pie, de vulling heb ik op voorraad in de diepvriezer dus alleen even verse aardappelpuree maken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #13345 Gepost op: 02 februari 2017, 21:13:19 »
Gisteren couscous met reepjes savooiekool, puntpaprika, bosui en foul medames in tomatensaus (knoflook, pepertje, piment, kardemom, komijn-, karwijzaad, galgant, sumak, kurkuma).

Vanavond weer eens lasagne bolognese ('Die is gewoon zo ontzettend lekker'), met sojagranulaat, wortel, puntpaprika en bleekselderij in tomatensaus, bedekt met mozzarella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Online meisbaer

• 5.624
« Reactie #13346 Gepost op: 02 februari 2017, 22:08:20 »
Ovenschotel met bietjes en aardappel, maar ik was het ei vergeten en had ui in plaats lenteui gedaan. En verse geitenkaas ipv gewone. Was alsnog wel lekker  ;)

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13347 Gepost op: 02 februari 2017, 22:28:05 »
Feta met tomatensaus uit de oven, erbij pasta en boontjes.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13348 Gepost op: 03 februari 2017, 02:20:54 »
In het origineel zit geen knoflook, maar als jij dat lekker vindt doe je dat er gewoon in :P

Met flink wat verse bieslook vind ik het zelf pittig genoeg.

De smaak is trouwens optimaal als je het even een nachtje in de koelkast zet voor je het gebruikt :)

Ik heb dit gisteren direct gemaakt, het leek me zo lekker en dat was het ook! Te simpel eigenlijk maar superlekker! Ik at het op geroosterd brood met een kop knolselderij-mosterdsoep (van zo'n receptkaartje van AH).
En ik at 200g spruitjes. Die zou ik eigenlijk  eten, maar vanwege omgegooid menu dacht ik ze maar even te blancheren en later te bereiden. Terwijl ze aan het uitlekken waren en ik met de soep en de roomkaas bezig was, heb ik ze toch zowat allemaal opgesnaaid  ::).

Leuk dat je het lekker vond!  ;D

Ik wil ook echt niet meer anders nu ik het zelf kan maken. Paturain etc kan ook wel aardig zijn, maar het haalt het niet bij dit. En dit is nog veel goedkoper ook als je het in grote hoeveelheden maakt.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13349 Gepost op: 03 februari 2017, 08:20:51 »
Gisteren wegens een uitgelopen receptie van lokale wethouders heb ik maar een lasagne met spinazie gekocht in de supermarkt. Daarbij zelfgemaakte coleslaw.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13350 Gepost op: 03 februari 2017, 18:34:50 »
Rijst met paddenstoelenragout en toe chocolademousse met een mineola.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13351 Gepost op: 03 februari 2017, 18:35:22 »
Pasta, feta en uit de oven, bietjes.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13352 Gepost op: 03 februari 2017, 20:28:18 »
Volkorenpenne met broccoli, wortel en venkel in een licht kaassausje met lekker wat nootmuskaat.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13353 Gepost op: 04 februari 2017, 11:42:56 »
Griekse stijl wraps met halloumi, komkommer, tomaten, olijven en skordalia.

Toe appelkaneel kwark en speculaas.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13354 Gepost op: 04 februari 2017, 15:11:21 »
Gisteren afgesproken met een bevriend collega. Met dat groepje wordt het vaak pizza en een biertje. Vriendin van die collega stond dat niet toe en zij maakte broodpizza met salade. Prima oplossing!

Offline karl

• 6.377
« Reactie #13355 Gepost op: 04 februari 2017, 16:03:36 »
Een Calabrese dikke groentesoep (meer groenten dan soep) met savooiekool, champignons, tuinbonen, cannellinibonen, selder, wortelen, ui, knoflook en maccheroni. Bestrooien met pecorino. Ik vind dit type gerechten heerlijk omdat het een minimum aan inspanning verenigt met een goed resultaat. Het is ook echt vegetarisch armeluiseten, de Italiaanse naam is Millecosedde (letterlijk duizend dingetjes) en doet denken aan onze hutsepot.
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2017, 09:05:35 door karl »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13356 Gepost op: 04 februari 2017, 16:08:23 »

Klinkt alsof je weer thuis bent?

Wij eten vanavond pizza! Met saus van verse tomaten (de Turk had een hele hoop gekregen) en belegd met sjalot, champignons, pepertjes en wilde spinazie  (ik was toch bij de Turk). Op Kristofs pizza komt ananas (de Duitse Rewe heeft kleine blikjes die net zoveel kosten als gewone blikjes, maar dan hou je tenminste geen half blik over) en Turkse groene puntpaprika.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13357 Gepost op: 04 februari 2017, 16:25:00 »

Gelukkig wel :D
Ik heb al meer dan een week terug geschreven dat ik weer thuis ben ;)

Ik heb alleen iedere week een dagopname voor een infuus momenteel, omdat mijn medicijnen niet in andere vorm te krijgen zijn. Woensdag ben ik dus weer even in het ziekenhuis.

Ik eet morgen pizza :D Eet smakelijk ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13358 Gepost op: 04 februari 2017, 16:31:56 »
Ik heb alleen iedere week een dagopname voor een infuus momenteel, omdat mijn medicijnen niet in andere vorm te krijgen zijn. Woensdag ben ik dus weer even in het ziekenhuis.
Ah, dat was een dagopname. Ik meende begrepen te hebben dat er weer wat langer moest blijven. Mooi dat dat niet het geval is.

Offline Indira

• 520
« Reactie #13359 Gepost op: 04 februari 2017, 22:38:48 »

Gelukkig wel :D
Ik heb al meer dan een week terug geschreven dat ik weer thuis ben ;)

Ik eet morgen pizza :D Eet smakelijk ;)

ik heb in de 'rare vragen' draad in het algemene forum een vraag gesteld over ziekenhuiseten. benieuwd naar ervaringen... misschien kan je daar ook wat posten?
Za Zemiata!