Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sven

• 3.926
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13180 Gepost op: 09 januari 2017, 21:22:00 »
Soep met landkers (gevonden op de biomarkt)
Pão de queijo, maar dan in wafelvorm ;D
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Aiko

« Reactie #13181 Gepost op: 10 januari 2017, 00:44:19 »
Het zal niet in elk ziekenhuis droefenis zijn qua eten. Ik weet van andermans ervaringen dat het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem als goed te pruimen voedsel opdient. Volgens mij hadden ze daar zelf een erkenning voor gekregen in de media, ergens hoog op een lijstje van top zus en zoveel.

Offline Windigo

• 525
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13182 Gepost op: 10 januari 2017, 11:16:15 »

Typisch dat juist diepvries de oplossing wordt gezien. Maar als het goedbereid wordt, dan is daar niets op tegen natuurlijk.

Jammer dat het zo'n drama was in het ziekenhuis Windigo!

Interessant, want dit ziekenhuis gebruikt diepvriesmaaltijden.

Je kan inderdaad de dag van te voren een lijst invullen, maar op de lactosevrije lijst staat per definitie geen vegetarische optie. Die is alleen verkrijgbaar bij de algemene allergie vrije lijst.

Dus de keus was vlees of vis :( Ik zie dus niet hoe dit een oplossing van het probleem is of meer keus biedt. Het blijft een systeem dat gebaseerd is op wat de meerderheid wil. En dat is helaas nog vlees en vis.

Maar goed ik ben er lekker weg :)

Vanavond maak ik gebakken aardappels, spinaziesalade en een vegan schnitzel.
Nothing tastes like compassion feels

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13183 Gepost op: 10 januari 2017, 12:31:05 »
Zaterdag aten we wittekoolstamppot met een vegetarisch boomstammetje van AH, koffie met een hazelino toe. Lekker snel zodat we op tijd in Den Haag waren om nog een biertje met vrienden te drinken voordat we met z'n allen naar het Paard gingen. Daar herdachten we Bowie door de hele nacht op zijn muziek te dansen.
Ons laatste bezoek aan Berlijn heeft een fles Salsa Lizano opgeleverd, een onmisbaar ingrediënt voor echt Costa Ricaans eten. Ik maakte zondag een casado: een bord vol met rijst, zwarte bonen á la Tico, wittekoolsalade, gebakken zoete aardappel en braadw0rst van DVS - alleen de gebakken banaan ontbrak. Die saus bleek echt zoveel uit te maken, we waren ineens weer 20 jaar terug in de tijd.  :D  Een volgend bezoek aan Berlijn wordt al gepland, deze saus willen we wel op voorraad houden.
Gisteren aten we de rest van de wittekoolstamppot, deze keer met een gehacktbal van DVS. Koffie toe maar dit keer zonder hazelino en zonder een bezoek aan Den Haag na afloop.
Vandaag maken we van de rest bonen gallo pinto, met gebakken eieren en gebakken haloumi. Én natuurlijk slaan we deze keer de banaan niet over!

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #13184 Gepost op: 10 januari 2017, 19:51:48 »
Groene selderij, pasta en de rest van de 3kazensaus van gisteren.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13185 Gepost op: 10 januari 2017, 19:56:31 »
Pasta met boerenkool, paar cannellibonen en een beetje kaas.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13186 Gepost op: 10 januari 2017, 20:36:37 »
Bami met reepjes wortel, paprika en taugé. Tempeh in een lekker sausje van sojasaus, stroop, tamarinde, knoflook, pepertje en gember. Omeletje. Op tafel sambal, loempiasaus en seroendeng.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13187 Gepost op: 10 januari 2017, 22:15:29 »
Soep met landkers (gevonden op de biomarkt)
Pão de queijo, maar dan in wafelvorm ;D

Landkers: volgens mij staat het ook op mijn tuin, maar is nogal een pittige rucola toch?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13188 Gepost op: 11 januari 2017, 10:44:06 »
Simpele pasta met arrabiata pestosaus en olijven.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #13189 Gepost op: 11 januari 2017, 11:28:34 »
Ha, de Selly is er dus nog op forum. mooi. De Selly, ja, want ze is een Brabo van origine. Migratieachtergrond huh! Die achtergrond-term is een fors achterlijke. Ja, ons KH heeft een migratie-achtergrond.

Welaan. ik las dat Unilever in zijn/haar (Unilever, de onderneming, de industrie, dus haar maar het bedrijf dan zijn) veel veggie producten gaat leveren.
Ik kocht een bami met fou yung hai (van AH maar is gefabriceerd door Unilver, schat ik zo). Was goed te eten, alleen die fou yung haisaus was veel te zoet. Hoe krijgen ze het na al die antisuikeracties voor elkaar.
Ja, zo kom je als luiwammes aan je suiker. En die kecap asin (ketjap asin) van Conimex is ook al niks. Raar chemisch smaakje.
Kortom, kommer en kwel.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13190 Gepost op: 11 januari 2017, 18:47:08 »
Gebakken tofu, met uit de wok komkommer en paprika, met kokosmelk, sojasaus en gebakken pinda's. Lekkere dikke mie erbij.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13191 Gepost op: 11 januari 2017, 21:13:08 »
Een uitgebreide salade van lollo bionda, koolrabi, wortel, radijs, paprika en kidneybonen met honing-mosterd-citroendressing en zelfgemaakte croutons. Erbij twee kleine bakcamemberts, die we met Kerst niet bij Kristofs ouders hadden gegeten en nu eindelijk eens op moesten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #13192 Gepost op: 11 januari 2017, 21:59:21 »
Kruidige couscous, tomatengroentensaus met o.a. courgette, prei, wortel, kikkererwten en dadels. Met nog wat geroosterde, gehakte amandelen erover gestrooid.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #13193 Gepost op: 11 januari 2017, 23:27:46 »
Weinig tijd vandaag. Bruine rijst met linzen. Daarbij rode kool.

Vamiddag wel een flinke salade.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13194 Gepost op: 12 januari 2017, 10:43:41 »
Ik maak straks een appelgallette met kaneel en maple syrup.

Vanavond frites, een vegan kroket en salade.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13195 Gepost op: 12 januari 2017, 10:55:33 »
Gisteren gezellig met vriendin naar eetcafé op de hoek, ik at daar hetzelfde als (bijna) altijd: een met portobello gevulde salade, koffie met liquor 43 toe.
Vanavond iets met broccoli.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #13196 Gepost op: 12 januari 2017, 15:43:43 »
Gisteren maakte mijn vrouw een puree van geblende, gekookte venkel, aardappel, wat ui, melk, olijfolie en wat  frisse room. Erg lekker. Salade, Vivera Schnitzel, sperzieboontjes, dunne, gezeefde soep van bloemkool, venkel, selderieknol.

Vandaag basmatirijst, loempia, AH quorn in pindasaus, spruitjes, emping, salade, kerriesaus. Soep van gisteren.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #13197 Gepost op: 12 januari 2017, 15:48:38 »
Gisteren gezellig met vriendin naar eetcafé op de hoek, ik at daar hetzelfde als (bijna) altijd: een met portobello gevulde salade, koffie met liquor 43 toe.
Portobello gevuld met salade, denk ik. Lekker? Ik vind die portobello altijd zoveel zwam. En ik denk ook vaak: ze weten niks beters. Vrieger was dat en omeletje en nu die paddestoel/ oaddenstoel. Maar die koffie met ...mmm.

PS. Of was het toch salade met stukjes portobello? Kijk, een inverse innovatie?

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13198 Gepost op: 12 januari 2017, 16:04:20 »
Portobello gevuld met salade, denk ik. Lekker? Ik vind die portobello altijd zoveel zwam. En ik denk ook vaak: ze weten niks beters. Vrieger was dat en omeletje en nu die paddestoel/ oaddenstoel. Maar die koffie met ...mmm.

Dat laatste dus, een vreemde salade met van alles er in die ook als ondergrond gebruikt wordt voor de salade geitenkaas van dit eetcafé. Maar onverwacht lekker en ik verkies het toch telkens weer boven die andere salade, de pasta met gegrilde groenten of de kaasfondue.
Tja, het vegadeel van de kaart is niet zo spannend, maar dat is in het hele dorp zo. De drankenkaart is aangenaam  ;D

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #13199 Gepost op: 12 januari 2017, 16:37:10 »

Dat laatste dus, een vreemde salade met van alles er in die ook als ondergrond gebruikt wordt voor de salade geitenkaas van dit eetcafé. Maar onverwacht lekker en ik verkies het toch telkens weer boven die andere salade, de pasta met gegrilde groenten of de kaasfondue.
Tja, het vegadeel van de kaart is niet zo spannend, maar dat is in het hele dorp zo. De drankenkaart is aangenaam  ;D