Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13080 Gepost op: 23 december 2016, 00:16:40 »
Ik heb de avond in de trein doorgebracht. Proviand: drie wraps van Arabisch platbrood, gevuld met hummus, venkel, radijs, puntpaprika en een pepertje. Lekker! Nu in mijn hotelkamer merk ik dat ik best een vierde wrap klaar had mogen maken. Ach, heb ik morgen meer ruimte voor het hotelontbijt.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Windigo

• 525
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13081 Gepost op: 23 december 2016, 12:35:38 »
Beterschap, Windigo!

Dankjewel!

Gelukkig is de koorts al iets gezakt. Vanavond een eenvoudige spaghetti met tomatensaus.
Nothing tastes like compassion feels

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13082 Gepost op: 23 december 2016, 22:49:51 »
Vandaag onderweg naar huis tegenover Oberhausen HBf een falafel 'mit allem' gegeten, mijn eerste 'maaltijd' sinds het ontbijt. Tussendoor had ik nog wel een appel en een banaan. Laten we het maar houden op nog een 'balansdag' voor Kerst  ;D.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13083 Gepost op: 24 december 2016, 07:59:49 »
Ik voel me weer wat beter gelukkig :)

Vanavond een milde bloemkoolcurry met naanbrood.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13084 Gepost op: 24 december 2016, 16:00:55 »
Het wordt een beetje een traditie: mijn vriend en ik maken sushi op Kerstavond.

Morgen is mijn nichtje jarig en ik eet bij mijn broertje. Hij heeft catering besteld. De kok wou iets doen met 'geitenkaassalade' maar ik heb nog om iets warms gevraagd. Toen bedachten ze ineens polenta met gegrilde groenten. Ik ben erg benieuwd.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #13085 Gepost op: 24 december 2016, 18:44:00 »
Ben hard aan het koken voor morgen, mijn ouders, zus en zwager komen bij ons eten. Dus vanavond diepvriespizza  :angel:

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #13086 Gepost op: 24 december 2016, 20:25:17 »
Restje tajine van donderdag.

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13087 Gepost op: 25 december 2016, 00:09:09 »
Heiligabend bij Kristofs ouders. Ik had salade en zelfgemaakte croutons meegebracht. Verder was er aardappelsalade, gebakken aardappels en linzenburgertjes. Eigenlijk relatief weinig gegeten en 's avonds ook nauwelijks hapjes genomen - gewoon niet zo'n trek, denk ik. Helemaal niet erg, want morgen zijn we de hele dag bij de schoonfamilie, met onder andere de Syrische vriend (en studiegenoot) van Kristofs nichtje en diens vader, die dit jaar eindelijk uit Syrië hiernaartoe heeft weten te komen. Ik neem pompoensoep en hummus mee - de hummus was de vorige keer al 'goedgekeurd'  ;).
« Laatst bewerkt op: 25 december 2016, 02:16:48 door Eelco »

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13088 Gepost op: 25 december 2016, 11:30:22 »
Aangezien ik vandaag geen bijzondere plannen heb is de maaltijd ook niet uitzonderlijk.

Hier is het een vegan schnitzel met gebakken tomaten, ui en pastinaak. Daarbij aardappelpuree en jus.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #13089 Gepost op: 25 december 2016, 12:15:55 »
Kerstavond:

Bladerdeeghapjes met pesto
Tempura
Tuinbonenvelouté
Aardappelgratin met champigons en lamsvlees falafel
Kerstijs

Straks:

Bladerdeeghapje met geitenkaas en honing
Pastinaakroomsoep
Tofu-paddenstoelenragout met kroketten en salade
Kerstgebak
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #13090 Gepost op: 25 december 2016, 12:22:06 »
Net lekker kerststol met een glaasje verse bloedsinaasappelsap gehad, nu weer verder met koken.

Gisteren al heel veel groenten in de oven geroosterd (pastinaak, bietjes, regenboogwortel, zoete aardappel) en pompoensoep gemaakt. Nu net de aardappels voorgekookt, die gaan straks nog in de oven. Verder ga ik nog champignonsoep maken en alvast de vullig voor de mini bladerdeeg quiches.

Voor het toetje hoef ik niets meer te doen, ik had al vorige week stoofpeertjes gemaakt, en het kaneelijs en de shortbreadfingers komen uit de winkel  ;)

Fijne dagen allemaal!

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13091 Gepost op: 25 december 2016, 21:04:52 »
Morgen zijn we de hele dag bij de schoonfamilie, met onder andere de Syrische vriend (en studiegenoot) van Kristofs nichtje en diens vader, die dit jaar eindelijk uit Syrië hiernaartoe heeft weten te komen. Ik neem pompoensoep en hummus mee - de hummus was de vorige keer al 'goedgekeurd'  ;).
En de vader van de Syrische vriend van de nicht van Kristof blijkt zelf ook een begaaafde hobbykok te zijn - hij had een bak Libanese hummus en een bak baba ganoush meegenomen. Kristofs moeder had daarnaast ook nog twee spreads bij de Turk gekocht. Helaas waren nicht, vriend, zijn vader en ik de enigen die dat 'exotische spul' überhaupt aten. Aan ons de eer om alle resten mee te nemen. Ik heb eruit geschept wat ik morgen en overmorgen op kan eten en heb toen bij de overbuurvrouw (met wie ik vaker samen de honden uitlaat) aangebeld. Die was niet alleen bereid de resten aan te nemen, die was er zelfs heel erg blij mee  :).

Mijn pompoensoep is ook vrijwel opgekomen. Daarnaast op tafel: Turks brood, walnotenbrood, 'stinkkaas', de linzenburgers van gisteren, aardappelsalade en nog wat spul.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13092 Gepost op: 26 december 2016, 07:03:25 »
Vanavond een frituuravondje, dus bamischijven van DVS, zelfgemaakte pindasaus en frites.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #13093 Gepost op: 26 december 2016, 14:20:11 »
Falafal met pitabroodjes en veel rauwkost. En veel stol en mincepies

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13094 Gepost op: 26 december 2016, 19:14:58 »
Onverwacht kregen we een zevenkoppige familie over de vloer - goede vrienden met kinderen en aanhang, die vanavond naar het theater gaan (Die verkaufte Braut, Kristof zingt). Dus snel maar weer een pompoensoep met croutons in elkaar gedraaid, ciabatta en in flarden gescheurd platbrood (staat lekker rommelig) in de oven gedaan, naast de hummus en baba ganoush van gisteren ook nog wat peterselieyoghurt gemaakt, en wat schijfjes wortel en koolrabi op een schaaltje gedaan. Snel klaar en viel erg in de smaak.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13095 Gepost op: 27 december 2016, 13:39:14 »
Aardappelbolletjes, boontjes en vegaschitzel.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #13096 Gepost op: 27 december 2016, 14:17:25 »
Pannenkoeken met zuurkool en linzen.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13097 Gepost op: 27 december 2016, 17:33:44 »
Donderdag at ik tijdens het kerstfeest op het werk een broodje vegetarische pom en dat smaakte goed, de vegetarische invulling van de catering is hier het afgelopen jaar merkbaar verbeterd. Het was wel toevallig, de man en ik hadden het plan om tweede kerstdag vegetarische pom te eten, ik had wat vergelijkingsmateriaal dus.
Die pom maakte ik op zaterdag zodat de smaken zich lekker konden mengen, ik gebruikte vegetarische k1p van de vegetarische toko in Den Haag. Zaterdagavond aten we toastjes met kaasjes en een salade, ik had daar nog koolraapblokjes bij.
Zondag gingen we met mijn familie Grieks eten bij Rhodos in Delft. Erg lekker maar weinig vegakeus en rommelige bediening.
Maandag aten we dus pom en zowel de pom als het zelf gemaakte zuur waren goed gelukt. De pom kan nog wat kleine verbeteringen hebben maar ik was zo al uitermate tevreden.
Vanavond sla met zoetzure groenten en een gekookt eitje want even rustig aan. De man eet daar nog een rest zuurkoolstamppot bij met Tivall rookworst,

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13098 Gepost op: 27 december 2016, 17:53:06 »
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13099 Gepost op: 27 december 2016, 18:57:54 »
Vandaag restjes van gisteren. F.'s moeder maakte een uitgebreid diner:

- bietenpuree met pecorinokoekje