Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sam

• 7.191
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12820 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:35:56 »
Vrijdag een hele lekkere pompoen-paprikasoep met garam masala voor extra warmte, erbij papadums. Twee porties soep in de vriezer. Zaterdag zelfgemaakte pizza met vintage cheddar. Meteen heel veel basis tomatensaus gemaakt en gisteren met een deel daarvan chili gemaakt, met tortillachips en guacamole. Nog twee porties tomatensaus over voor in de vriezer.

Vanavond Shepherd's Pie, met paprika, wortel, uien en vega pittige worst in kleine blokjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
« Reactie #12822 Gepost op: 31 oktober 2016, 15:44:03 »
Gisteren nasi goreng, komkommersalade, gefrituurde tempe, gebakken uitjes. We kregen een zakje emping merk Go-Tan. Ambachtelijk staat op het zakje, vegetarisch & natriumarm..Mijn vrouw kijkt op de achterkant; "kan..schaaldieren, ...en vis bevatten". So do not Go Tan! Wat een idioten.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

« Reactie #12823 Gepost op: 31 oktober 2016, 16:38:43 »
Gisteren nasi goreng, komkommersalade, gefrituurde tempe, gebakken uitjes. We kregen een zakje emping merk Go-Tan. Ambachtelijk staat op het zakje, vegetarisch & natriumarm..Mijn vrouw kijkt op de achterkant; "kan..schaaldieren, ...en vis bevatten". So do not Go Tan! Wat een idioten.

Merkwaardig. Op hun website geven ze nadrukkelijk aan dat het vrij is van die allergenen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #12824 Gepost op: 31 oktober 2016, 18:23:17 »
Omdat het in een fabriek gemaakt wordt waar ook kroepoek verwerkt wordt moeten ze dit er op zetten. Zo staat er op bijna alle chocola (zoals Mars) dat er sporen van noten in kunnen zitten, omdat de meeste bedrijven ook chocola met noten maken. Het is meer een indekken tegen schadeclaims dan dat die ingredienten daadwerkelijk gebruikt worden.

« Reactie #12825 Gepost op: 31 oktober 2016, 18:50:16 »
Ja maar dan kunnen ze toch moeilijk op hun website, in een specifieke tabel met allergenen, doen voorkomen dat het helemaal veilig is? Dat is toch gewoon andere informatie dan ze op het pak zetten? Je zal maar niets vermoedend op al die nee-aanduidingen op de site afgaan en niet meer lezen wat op het pakje staat, doorgaans is dat toch al in een onleesbaar kleine print. De informatie op de website moet dan toch ook gewoon kloppen, en overeenstemmen met de informatie op de verpakking, lijkt mij?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #12826 Gepost op: 31 oktober 2016, 20:07:46 »
Was het precies hetzelfde product? Kan per smaak ook wel verschilen. Maar als het op de website niet staat, maar wel op de zak, dat is raar.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #12827 Gepost op: 31 oktober 2016, 21:33:41 »
Gister Vivera kaassticks, gekookte krieltjes met adjika en saaie sla van ijsbergsla, komkommer en tomaat met mayo-ketchupdressing. Toe was er een grand dessert van American Baking Company :cheer: We deelden een cinnabun, een stuk appel dapple en een stukje texas sheet cake.
Vandaag moest er een en ander op dat ik anders niet zo snel samen had gegooid. Ravioli met spinazie-ricotta en met gedroogde tomaat met rucola in gestoofde prei-Boursinsaus met wat parmesaan erover. Toe thee en wat kruidnootjes.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #12828 Gepost op: 31 oktober 2016, 21:48:34 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino - met extra veel knoflook. Erbij een salade van koolrabi, radijs, rode paprika, kidneybonen en verse peterselie met honing-mosterddressing.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

« Reactie #12829 Gepost op: 31 oktober 2016, 23:59:49 »
Was het precies hetzelfde product? Kan per smaak ook wel verschilen.

Och wordt emping tegenwoordig ook al van smaakjes voorzien? Waar moet dat toch heen....
In ieder geval kom ik alleen nog 'emping blado' tussen de produkten tegen. En daar staat evengoed 'nee' achter alle allergenen in de lijst.
William Shatner

Offline Windigo

• 525
« Reactie #12830 Gepost op: 01 november 2016, 07:29:29 »
Vanavond een salade met rucola, falafel en komkommer met vlaamse frites.

Nothing tastes like compassion feels

Offline karl

• 6.375
« Reactie #12831 Gepost op: 01 november 2016, 08:45:20 »
Gisteren bleekselderijharten en wortelen in een tomaten-groentebouillon, aardappelpuree en een hardgekookt ei.
Vanavond wil ik de in tal van kruiden zoals tijm, rozemarijn, jeneverbessen, kruidnagel bereide verse knolselder uit Seppe Nobel's laatste kookboek eens uitproberen. Ik denk er seitangehakt met kerrie bij te maken.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #12832 Gepost op: 01 november 2016, 10:20:57 »
Was het precies hetzelfde product? Kan per smaak ook wel verschilen.

Och wordt emping tegenwoordig ook al van smaakjes voorzien? Waar moet dat toch heen....
In ieder geval kom ik alleen nog 'emping blado' tussen de produkten tegen. En daar staat evengoed 'nee' achter alle allergenen in de lijst.
Met je eens dat het op de verpakking en de website moet kloppen hoor.
Maar waar het me eigenlijk om ging: ik eet het nog wel ondanks dat zoiets op de verpakking staat, ik had de indruk van heer Niewied dat dit een reden was om het niet meer te kopen?

Vanavond een engelse kaasfondue op basis van een goede ale en vintage cheddar. Erbij komkommer, tomaatjes, champignons en natuurlijk veel knapperig stokbrood (ik vind het ambachtelijke afbakstokbrood van AH heel erg lekker hiervoor).

Offline Windigo

• 525
« Reactie #12833 Gepost op: 01 november 2016, 12:00:05 »

Vanavond een engelse kaasfondue op basis van een goede ale en vintage cheddar. Erbij komkommer, tomaatjes, champignons en natuurlijk veel knapperig stokbrood (ik vind het ambachtelijke afbakstokbrood van AH heel erg lekker hiervoor).

Oeh klinkt lekker zeg !

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #12834 Gepost op: 01 november 2016, 22:05:59 »
Lasagne!
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #12835 Gepost op: 02 november 2016, 00:21:45 »
Van oud brood minipizzaatjes gemaakt met tomatenpuree en kaas en kruiden, daarbij een tomatensoepje en tomaat-paprika-feta uit de oven. Veel tomaat dus (zie ik nu ::) ).

Offline Windigo

• 525
« Reactie #12836 Gepost op: 02 november 2016, 09:19:58 »
Spaghetti bolognese en een salade met rucola, appel en noten :)

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #12837 Gepost op: 02 november 2016, 11:51:06 »
Omdat het in een fabriek gemaakt wordt waar ook kroepoek verwerkt wordt moeten ze dit er op zetten. Zo staat er op bijna alle chocola (zoals Mars) dat er sporen van noten in kunnen zitten, omdat de meeste bedrijven ook chocola met noten maken. Het is meer een indekken tegen schadeclaims dan dat die ingredienten daadwerkelijk gebruikt worden.
Het ging me om de tegenstrijdigheid. Veggie op voorkant, misschien ook niet op achterkant. Dat ze die achterkantinformatie moeten geven, is me bekend. Go-tan bedankte me voor de opmerking, ze gaan hun verpakking aanpassen.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #12838 Gepost op: 02 november 2016, 11:54:26 »
Gisteren bloemkoolsoep, een lagenconstruct van spaghetti, aardappelpuree, geraspte knolselderij en wortel, aardappelpuree, kaas. Daarbij witlof gestoofd met knoflook.
Vandaag: eens zien.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #12839 Gepost op: 02 november 2016, 12:04:40 »
Heb ook weer een soepje opstaan in de slowcooker met oa pompoen, paprika, kokosmelk en currypasta :)