Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12560 Gepost op: 06 september 2016, 20:41:21 »
Een pilao van rijst en gele linzen met tomaat, ui en broccoli (knoflook, gember, pepertje, komijn- en korianderzaad, fenegriek, piment, kurkuma). Erbij een klodder Turkse yoghurt, die net nog dat extra beetje romigheid verleent. Ideaal voedsel voor als het 's avonds toch nog redelijk afkoelt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12561 Gepost op: 06 september 2016, 21:11:22 »
Omdat ik deze week mijn eerste week op m'n nieuwe werk heb, mag mijn vriend koken. Gisteren fancy pasta met tomatensaus, vandaag chili con quorn.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12562 Gepost op: 07 september 2016, 13:21:55 »
Mijn eten is een beetje eentonig momenteel omdat ik nogal op de centen moeten letten; dus weer geroosterde aardappels met quorn chipolata's en sperzieboontjes uit de vriezer.

Aardappels; vega en groenten is goed budgetvoedsel :)

Vanmiddag trouwens lekker pannenkoeken gebakken; kost ook weinig en is heerlijk.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12563 Gepost op: 07 september 2016, 19:03:57 »
Hier portobello champignon met blauwe kaas en walnoten daarbij gebakken aardappel met paprika en champignons
Nu heb ik zin in pannenkoeken, Windigo!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12564 Gepost op: 07 september 2016, 20:09:31 »
Mijn eten is een beetje eentonig momenteel omdat ik nogal op de centen moeten letten; dus weer geroosterde aardappels met quorn chipolata's en sperzieboontjes uit de vriezer.

Aardappels; vega en groenten is goed budgetvoedsel :)
Quorn vind ik dan weer relatief prijzig, die zou ik niet zo snel kopen als ik op de centen moet letten. Ik zou dan meer met peulvruchten doen (chili con groente - zonder vleesvervanger -, couscous met groenten en kikkererwten, spaghetti aglio e olio met een salade van seizoensgroenten - het is oogsttijd, dus veel goedkope groenten -, dat werk  :).

Ik eet vanavond een 'Thai' curry met broccoli, bleekselderij, okra, sojabonen en glasnoedels in kokossaus (in de pasta knoflook, bosui, gember, pepertje, koriander, Thai basilicum, komijnzaad).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12565 Gepost op: 07 september 2016, 20:33:48 »
Quorn vind ik dan weer relatief prijzig, die zou ik niet zo snel kopen als ik op de centen moet letten.

Misschien lag het nog in de vriezer van Windigo, dat begreep ik een beetje uit het bericht, of ging dat om de boontjes die uit de vriezer kwamen? Ik at gisteren ook quorn, terwijl ik dat zelden eet. Lekker wel.

Zondag noedels met broccoli, Chinese kool, paprika en ui en knoflook. Tofu erbij. Blauwe bessen toe.
Maandag krielaardappels, MC2burger en erg lekkere bloemkool. Blauwe bessen toe.
Gisteren wraps gevuld met quorn, zoetzure chilisaus, Chinese kool, radijs en komkommer. Maiskolf erbij. Blauwe druiven en passievrucht toe.
Vandaag Indonesische eitjes, gado gado en rijst. Blauwe druiven en een chocoladekoekje toe.
,,,,فلافل

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12566 Gepost op: 08 september 2016, 07:10:49 »
Mijn eten is een beetje eentonig momenteel omdat ik nogal op de centen moeten letten; dus weer geroosterde aardappels met quorn chipolata's en sperzieboontjes uit de vriezer.

Aardappels; vega en groenten is goed budgetvoedsel :)
Quorn vind ik dan weer relatief prijzig, die zou ik niet zo snel kopen als ik op de centen moet letten. Ik zou dan meer met peulvruchten doen (chili con groente - zonder vleesvervanger -, couscous met groenten en kikkererwten, spaghetti aglio e olio met een salade van seizoensgroenten - het is oogsttijd, dus veel goedkope groenten -, dat werk  :).

Ik eet vanavond een 'Thai' curry met broccoli, bleekselderij, okra, sojabonen en glasnoedels in kokossaus (in de pasta knoflook, bosui, gember, pepertje, koriander, Thai basilicum, komijnzaad).

De Quorn is inderdaad uit de vriezer; en ingekocht tijdens hamsterweken ;)

Bonen etc verdraag ik niet goed vanwege het feit dat ik de ziekte van Crohn heb; komt vrij hard op mijn verteringsstelsel aan. Onder andere omstandigheden trouwens wel een goede tip.

Je curry klinkt heerlijk :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12567 Gepost op: 08 september 2016, 07:23:21 »
Het was de raarste week van mijn leven, maar we hebben geprobeerd goed voor onszelf te zorgen.

Ik at o.a. pasta in het UMC (veel vegakeus, maar te hard gekookte pasta), megagroenteloempia van de chinees, aardappels, boontjes en witlofsalade (door een vriendin van mijn zusje gemaakt), zelfgemaakte pompoensoep (na de pasta met spinazie en vegaburger van mijn broertje), pizza, zelfgemaakte courgettesoep met frietjes en bezorgindiaas (2 dagen omdat het zoveel was).

Gisteren weer een courgettesoepje gemaakt. Met brood. De courgettes in de tuin blijven nog wel even doorgaan.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12568 Gepost op: 08 september 2016, 08:29:27 »
Het was de raarste week van mijn leven, maar we hebben geprobeerd goed voor onszelf te zorgen.

Ik at o.a. pasta in het UMC (veel vegakeus, maar te hard gekookte pasta), megagroenteloempia van de chinees, aardappels, boontjes en witlofsalade (door een vriendin van mijn zusje gemaakt), zelfgemaakte pompoensoep (na de pasta met spinazie en vegaburger van mijn broertje), pizza, zelfgemaakte courgettesoep met frietjes en bezorgindiaas (2 dagen omdat het zoveel was).

Gisteren weer een courgettesoepje gemaakt. Met brood. De courgettes in de tuin blijven nog wel even doorgaan.

Wat heerlijk; eigen courgettes  ;)

Klinkt goed allemaal.

Fijn dat ze vega keus hebben in het UMC; bij Meander Medisch centrum te Amersfoort is dat een stuk minder helaas en daar ben ik regelmatig.
« Laatst bewerkt op: 08 september 2016, 15:10:10 door Windigo »
Nothing tastes like compassion feels

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12569 Gepost op: 08 september 2016, 12:26:43 »
Het was de raarste week van mijn leven, maar we hebben geprobeerd goed voor onszelf te zorgen.

Ik at o.a. pasta in het UMC (veel vegakeus, maar te hard gekookte pasta), megagroenteloempia van de chinees, aardappels, boontjes en witlofsalade (door een vriendin van mijn zusje gemaakt), zelfgemaakte pompoensoep (na de pasta met spinazie en vegaburger van mijn broertje), pizza, zelfgemaakte courgettesoep met frietjes en bezorgindiaas (2 dagen omdat het zoveel was).

Gisteren weer een courgettesoepje gemaakt. Met brood. De courgettes in de tuin blijven nog wel even doorgaan.

Culinair klinkt het allemaal goed maar ik hoop dat het verder ook goed gaat, aangezien je in het UMC was!


Gisteren aten we ontzettend goddelijke zelfgemaakte chillicheese-saus (bechamelsaus met chillipepers/ chilipoeder en geraspte kaas) met een mexicaanse salade met van alles en nog wat en tortillachips om in de saus te dippen.

Vanavond gegrilde groente uit de oven met gorgonzola, erbij iets van quinoa/gierst/ iets anders gedroogds uit een pak dat nog in de la staat.

Offline Mira

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
    • Stichting Alternatief Idee
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12570 Gepost op: 08 september 2016, 12:39:25 »
ik maakte gisteren;
misosoep shiitake, Temaki sushi met bloemkoolrijst en andere ingrediënten, noodlesalade met de rest van de groenten en zwarte bonen, en kokosyoghurt met mango

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12571 Gepost op: 08 september 2016, 16:14:30 »
Vanavond volkoren macaroni met courgette; paprika en diverse groenten. Kaas erover en even in de oven :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12572 Gepost op: 08 september 2016, 18:55:35 »
Pasta spinazie brie :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12573 Gepost op: 08 september 2016, 22:07:43 »
ik maakte gisteren;
misosoep shiitake, Temaki sushi met bloemkoolrijst en andere ingrediënten, noodlesalade met de rest van de groenten en zwarte bonen, en kokosyoghurt met mango

Dochter van Ton?
Lekker Dat Japanse eten. Alleen de misosoorten die je hier koopt, zijn niet die heel lekkere die je in Japan vindt.
« Laatst bewerkt op: 08 september 2016, 22:34:16 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12574 Gepost op: 09 september 2016, 10:07:51 »
Gebakken seitan met zelfgemaakte pindasaus; worteltjes;boontjes en  rijst.
Nothing tastes like compassion feels

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12575 Gepost op: 09 september 2016, 14:08:07 »

Culinair klinkt het allemaal goed maar ik hoop dat het verder ook goed gaat, aangezien je in het UMC was!


Ik was er op bezoek, maar ik vertel het vast nog wel in het café. Thanks for asking!

Vandaag ga ik dit courgetterecept maken denk ik.
« Laatst bewerkt op: 09 september 2016, 14:19:20 door LL de Ling »

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12576 Gepost op: 09 september 2016, 19:19:55 »
Pasta met pesto en boontjes.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12577 Gepost op: 09 september 2016, 23:14:59 »
Pastasalade met feta, tomaat, paprika, komkommer, gebakken champignon en sla. Met rode pesto en balsamico azijn

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12578 Gepost op: 10 september 2016, 01:58:01 »
Kristof had zin in toast met een spiegelei (en ketchup). Die heeft hij mooi zelf mogen maken. Ik heb een lekkere champignonrisotto voor mezelf gemaakt. Relatiecrisis? Nee hoor, we hadden ook nog een fijne salade van ijsbergsla, koolrabi, wortel, radijs en komkommer met een mosterd-honing-limoendressing. Eating half-apart together, gezellig in de tuin.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12579 Gepost op: 10 september 2016, 15:56:43 »
Gepofte aardappel met chilli sin carne en kaas :) Komkommersalade erbij.
Nothing tastes like compassion feels