Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12540 Gepost op: 01 september 2016, 13:11:13 »
Een beetje koeler weer; en door de prednison veel honger. Dus zin in een stevig maaltje; vanavond quorn chipolata's met gebakken champignons/paprika/ui en aardappelpuree.

Als toetje een mini magnum :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12541 Gepost op: 01 september 2016, 14:57:44 »
Gisteren alvast een bedrijfsfeest gehad van mijn toekomstig werk, erg gezellig. Het eten werd verzorgd door enkele foodtrucks, waaronder indiaanse curry (met een poppadom),  wafels, flammkuchen (niet meer geprobeerd) en lekker ijs.

Was erg leuk, totdat ik tijdens een van de activiteiten een ding tegen de achterkant van mijn enkel kreeg en opeens niet meer kon staan (achilles). Gelukkig ging het na het behandelen van de EHBO-ers beter, nu nog een paar daagjes een drukverbandje om. We zullen maar zeggen dat ik alvast ontgroend ben  ;)
Bent u familie van wijlen bisschop Baer? Ik gok van wel. Komt door uw gekozen naam en de dingen die u eet.
Goeie vent die bisschop, Utrechtse corpsbal die protestant was en katholiek werd. Durfal.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12542 Gepost op: 01 september 2016, 15:07:52 »
Vandaag frites en meer.
Gisteren nasi kuning, sojadroogdingen geweld en gebraden met ui-knoflook-juspoeder-sojasaus, sperzieboontjes en gebakken groene biokool die bijzonder OK is van een kweker in Oirschot. Die produkten uit Oirschot (spreek uit oorschot) worden hier in Nuenen in een biowinkel verkocht. Ben benieuwd hoe lang die winkel het volhoudt. Hun groenten en brood zijn OK. .
Dat rood en die smiley zijn een probeersel. Heb nieuwe computer en ik kijk nu even of sommige functies het doen met deze browser. Met Edge niet.De spellingchecker doet het ook niet met Edge noch met Google Chrome. Ik zie nu dat de smiley het ook niet doet. Browser bruist nietr echt.


« Laatst bewerkt op: 01 september 2016, 15:09:54 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12543 Gepost op: 01 september 2016, 15:12:14 »
Bent u familie van wijlen bisschop Baer?

Wijlen? Afgetreden (en dan waarschijnlijk om minder frisse redenen), dat wel ja.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12544 Gepost op: 01 september 2016, 23:32:37 »
Lasagne bolognese, met sojagehakt, wortel, paprika, courgette en bosui in een kruidige tomatensaus, bedekt met een laagje mozzarella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12545 Gepost op: 02 september 2016, 00:08:15 »
Bent u familie van wijlen bisschop Baer?

Wijlen? Afgetreden (en dan waarschijnlijk om minder frisse redenen), dat wel ja.

Mijn naam is gewoon een leuke samentrekking van eisbaer (eisbär, ijsbeer dus) en mijn naam, die met een m begint. Lang verhaal hoe en wat ik daar op ben gekomen. Maar voorzover ik weet is mijn familie, aan beide kanten al generaties lang protestants  ;)

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12546 Gepost op: 02 september 2016, 18:12:10 »
Hongaarse zuurkoolstamppot met rozijnen en vegetarische slager speck :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12547 Gepost op: 02 september 2016, 20:29:43 »
Macaroni met courgette. Straks nog 2 soorten kaas met een toastje.
,,,,فلافل

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12548 Gepost op: 03 september 2016, 12:50:06 »
Pasta bake met mais, geroosterde paprika en champignons :)

En ik snaai vandaag een beetje verse stroopwafels van de markt
« Laatst bewerkt op: 03 september 2016, 14:09:39 door Windigo »
Nothing tastes like compassion feels

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12549 Gepost op: 03 september 2016, 14:51:55 »
Het wordt een curry met zoete, paarse aardappel, lente-ui, paprika en prei. Met rijst en gebakken tofu.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12550 Gepost op: 03 september 2016, 21:54:06 »
Een raketje, in de hoop dat als ik iets binnenkrijg (en een waterijsje lukt meestal wel) mijn maag wakker wordt en meer eten wil.

Ik neem toch aan dat binnenkort ik vanzelf trek krijg en het afvallen dan ook stopt  :-\
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12551 Gepost op: 04 september 2016, 01:04:57 »
Dit weekend is er een straatfestival in Hildesheim, Pflasterzauber, met de finale op de Marktplatz. Kristof en ik kwamen onafhankelijk van elkaar op het briljante idee om bij Venezia een pizza te eten. Gezellig, veel mensen op straat, en het podium op gehoorsafstand. Net zo'n briljant idee als een week geleden, toen we onverrichter zake naar huis gingen, omdat we geen vrij tafeltje konden bemachtigen. Zo ook dit keer. Na goed twintig minuten toch maar naar Amadeus, aan de andere kant van het stadhuis, gegaan. De ober waarschuwde ons dat de wachttijd 45 minuten was. Dan toch maar bij Venezia binnen zitten? Dat is een stuk minder leuk, zeker omdat het buiten én gezellig én lekker warm was. Die optie bleek ook niet haalbaar: ook daar waren alle tafeltjes bezet. En net op het moment dat we teleurgesteld naar buiten gingen, stond een echtpaar op. Bliksemsnel het tafeltje geannexeerd en alsnog van een goede pizza kunnen genieten. Het drankje kwam wonderbaarlijk snel, op de pizza moesten we wel een poosje wachten, maar dat is logisch bij die drukte.
Gemüse ist mein Fleisch

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12552 Gepost op: 04 september 2016, 13:01:30 »
Pflasterzauber

Pleistermagie? Ik heb het geprobeerd op te zoeken, maar waar komt dat woord weg?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12553 Gepost op: 04 september 2016, 16:08:02 »
Geroosterde courgette & aardappel met rozemarijn en knoflook en een gehacktbal van DVS met vega jus.

Toetje is wederom een magnum almond.
Nothing tastes like compassion feels

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12554 Gepost op: 04 september 2016, 17:44:21 »
Hey, hier ook een gehacktbal van de veg slager  :bye:, maar dan met gekookte aardappels, lauwe bietjes met zilveruitjes en zure room met bislook

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12555 Gepost op: 05 september 2016, 00:43:23 »
Aubergine in tomatensaus. Champignonrisotto. En kidneybonenburgers met bosui, paprika en peterselie die voor verbetering vatbaar zijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12556 Gepost op: 05 september 2016, 07:06:17 »
Hey, hier ook een gehacktbal van de veg slager  :bye:, maar dan met gekookte aardappels, lauwe bietjes met zilveruitjes en zure room met bislook

Ook lekker!
Nothing tastes like compassion feels

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12557 Gepost op: 05 september 2016, 18:36:11 »
Vanavond een restje pasta opgebakken in de oven :) Erbij een frisse salade met komkommer en alfalfa.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12558 Gepost op: 05 september 2016, 21:57:51 »
Indiase linzensoep met een kaiserbroodje

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12559 Gepost op: 05 september 2016, 22:43:14 »
Lasagne bolognese, met sojagehakt, wortel, paprika, courgette en bosui in een kruidige tomatensaus, bedekt met een laagje mozzarella.
Vanavond op herhaling, dit keer ook met bleekselderij erdoor.
Gemüse ist mein Fleisch