Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 40 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12360 Gepost op: 15 juli 2016, 20:37:28 »
Het werd trouwens bami met veel groenten en een in stukjes gesneden hamburger van vivera. En ik had Prut-met-Stukjes (tm) moeten zeggen :)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12361 Gepost op: 16 juli 2016, 05:43:53 »
Ook de afgelopen dagen prima buffeteten op de UMAP-conferentie in Halifax. Gisteren was conferentiediner en daarna werd ik door de Ieren meegesleept naar een pub, waar ik net één glas (bijzonder lekker) sterk bier te veel heb gedronken ('Jij gaat toch niet nu al weg, ik heb net een bier voor je besteld'). Desondanks werd ik 's ochtends om acht uur lekker fris wakker, om tegen tienen mijn presentatie over Mannen koken om te imponeren, vrouwen scoren beter te houden - ik heb het publiek flink wakker weten te schudden.

Vanavond de eerste vrije avond sinds zaterdag. Eerst de Citadel bezocht en daarna heerlijk gegeten in Talay Thai. Fresh Spring Rolls van rijstpapier met tamarindedip vooraf. Daarna met mijn tafelgenote de Spicy Noodles en een rode Thai curry met rijst gedeeld, beide extra scherp besteld, en expliciet aangegeven dat het vegetarisch moest zijn. Eén van de lekkerste Thai currys die ik tot dusver heb gegeten, met contrasterende smaken en een romige kokossaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12362 Gepost op: 16 juli 2016, 20:21:22 »
Was 2 weken in Frankrijk, op 2 verschillende locaties in een huisje. We hebben eigenlijk voornamelijk gekookt, want in de omgeving zagen we niet vaak vegavriendelijke restaurants. We aten risotto, pasta's, curry, pizza (iets te donker omdat ik de oven niet kende ...) . Op de eerste locatie hadden we 's ochtends verse croissants, en verder aten we havermout, muesli, en fruit als ontbijt. Net bij thuiskomst een snelle pasta gemaakt met de groente die nog over was (courgette, tomaat) en camembert.

Ondertussen hebben de ouders van F. de eerste pompoenen uit de tuin geoogst. Ik vond het (op afstand) nog echt te vroeg, maar zij dachten echt dat het kon (he, zij waren zo lief om op te passen) en ze hebben er soep van gemaakt. Het is juli! Morgen maar even kijken hoe de tuin erbij staat.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12363 Gepost op: 17 juli 2016, 21:51:57 »
Koude somen-noedels met tomaat, basilicum, zelfgeteelde knoflook en sojasaus, salade van zijden tofu met avocado en een sesam/wasabisausje, blaadjes sla (little gem) gevuld met wakame-zeewier, tuinbonen en komkommer en een gemberdressing.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2016, 22:25:06 door Selly »
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12364 Gepost op: 18 juli 2016, 08:41:10 »
Klinkt heel lekker Selly!

Ik weet het nog niet, misschien uit eten vanavond (maar op maandag  :-\) of bbq. Mijn neef en zijn vriendin komen eten.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12365 Gepost op: 18 juli 2016, 20:50:03 »
Gister spinazie-feta pie en vanavond kreeg ik rauwe andijviestamp voorgezet met Tivall knaks en uienjus.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12366 Gepost op: 18 juli 2016, 21:35:42 »
Socca met bosui en spinazie (wat droge gist door het beslag en een uurtje laten staan, een succes). Erbij aubergine, kerstomaatjes en een sjalot uit de oven, gemarineerd met olijfolie, knoflook, pepertje, rozemarijn en tijm, bestrooid met een beetje kaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12367 Gepost op: 19 juli 2016, 11:07:26 »
Gisteren naar de italiaan geweest, was heerlijk, lekker wijntje en gezellig gezelschap (ik was jarig  :)).

Vandaag een salade met biet, linzen, feta en lekker frisse dingetjes.

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12368 Gepost op: 19 juli 2016, 16:52:05 »
Gefeliciteerd NeleH!

Gisteren at ik linzensoep met brood.
Vandaag Valess camembert met sperziebonen en gebakken aardappels.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12369 Gepost op: 19 juli 2016, 21:02:56 »
Ja, gefeliciteerd Neleh!
Ik at gisteren wraps gevuld met little gem, paprika, kerstomaat, komkommer, kaas, verse jalapeno's en yoghurtdressing en erbij een maiskolf.
Vandaag Thais laten bezorgen  :yummie:
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12370 Gepost op: 19 juli 2016, 21:21:56 »
Socca met bosui en spinazie (wat droge gist door het beslag en een uurtje laten staan, een succes). Erbij aubergine, kerstomaatjes en een sjalot uit de oven, gemarineerd met olijfolie, knoflook, pepertje, rozemarijn en tijm, bestrooid met een beetje kaas.
Vanavond weer wegens lekker en halve aubergine over. En vanwege binnen tien minuten in de oven. Dit keer bakpoeder ipv gist aan de socca toegevoegd - ook prima, die met gist wordt nét iets steviger en 'brodiger'.

!neleH dreeticilefeg ,ennE
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2016, 21:37:37 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12371 Gepost op: 20 juli 2016, 22:29:50 »
Fusilli bolognese.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12372 Gepost op: 21 juli 2016, 00:28:23 »
Was even vergeten dat er een lunch voorzien was op het werk bij wijze van incentive. Daarom heb ik mijn salade 's avonds maar opgegeten. Daarbij een gevulde paprika.

Het valt me telkens op dat mijn omnivore collega's meer moeite hebben om 'eten te vinden' dan ikzelf. Sommigen hebben zelfs een broodje gekocht in de kantine omdat ze op de lunch hun gading niet vonden. Ik was blij met het boerenbrood met brie, de verrines met salade en de assortiment aan kleine gebakjes :)

Een tijdje geleden klaagde een collega zelfs dat er voor haar helemaal niets te eten was omdat er helemaal niets 'halal' was in de kantine. "Er is vegetarische quiche met courgette en geitenkaas en er is een saladebuffet." - "Maar dat lust ik niet" - "Als er iets is wat je niet lust, dan is dat één ding. Maar dan moet je niet gaan janken dat er niets 'halal' is, want dat is er wel." Toen is ze stilletjes weggeslopen...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12373 Gepost op: 21 juli 2016, 00:46:39 »
Het valt me telkens op dat mijn omnivore collega's meer moeite hebben om 'eten te vinden' dan ikzelf. Sommigen hebben zelfs een broodje gekocht in de kantine omdat ze op de lunch hun gading niet vonden. Ik was blij met het boerenbrood met brie, de verrines met salade en de assortiment aan kleine gebakjes :)
Gek he, dat sommige mensen zo ontzettend zijn vastgeroest. En zodra je die salade 'vegetarisch' zou noemen, is het al helemaal niets.
Citaat
Een tijdje geleden klaagde een collega zelfs dat er voor haar helemaal niets te eten was omdat er helemaal niets 'halal' was in de kantine. "Er is vegetarische quiche met courgette en geitenkaas en er is een saladebuffet." - "Maar dat lust ik niet" - "Als er iets is wat je niet lust, dan is dat één ding. Maar dan moet je niet gaan janken dat er niets 'halal' is, want dat is er wel." Toen is ze stilletjes weggeslopen...
;D Goed antwoord, hoor.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12374 Gepost op: 21 juli 2016, 22:10:56 »
Vanmiddag gegeten bij Thai-Wok (Anspachlaan, Brussel): noedels met ei, wortel, ui en tofu. Niet heel slecht maar ook niets bijzonders: ze gebruiken erg veel olie en van de satésaus merkte ik weinig. Het wordt trouwens niet uitgebaat door Aziaten.

Vanavond: gebakken courgettes en rode paprika. Daarbij sla van eigen balkon en een tomaat.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12375 Gepost op: 21 juli 2016, 22:26:33 »
Bandnudeln met salie en knoflook. Erbij een salade van koolrabi, bospeen, radijs, rode paprika, snijbiet en ijsbergsla.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12376 Gepost op: 22 juli 2016, 08:44:33 »
Gisteren bij vrienden van F. Pompoensoep met salade en 'knabbelstengels' uit de oven. Appeltaart toe (met een bodem van banaan, lekker).

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12377 Gepost op: 22 juli 2016, 22:12:31 »
Gisteren bij vrienden van F. Pompoensoep met salade en 'knabbelstengels' uit de oven. Appeltaart toe (met een bodem van banaan, lekker).

bananenbodem? vertel!
Za Zemiata!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12378 Gepost op: 22 juli 2016, 22:32:10 »
Pizza! Met ook een deel linzenmeel door het beslag - lekker. Tomatensaus en mozzarella. Ik had sjalot, champignon, paprika en snijbiet op mijn pizza, Kristof zijn standaard paprika en ananas.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12379 Gepost op: 23 juli 2016, 08:50:02 »
Gisteren bij vrienden van F. Pompoensoep met salade en 'knabbelstengels' uit de oven. Appeltaart toe (met een bodem van banaan, lekker).

bananenbodem? vertel!

De bodem was van plakjes banaan. Had ze op internet gezien. Meen dat ze 1 i.p.v. 2 had gebruikt. Je proeft de banaan goed, maar ik vond dat wel lekker. Als je wil, kan ik wel naar de bron vragen.