Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12240 Gepost op: 17 juni 2016, 22:46:54 »
Fasulye diblesi oftewel Turkse tomatenrijst met snijbonen. Er wel een teentje knoflook bij gesmokkeld en een topping van Turkse feta, groene peper en wat gehakte amandelen, cashew- en walnoten erover heen gedaan. Toe cupcakes, een red velvet en een OMG (choco+cheesecake).
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12241 Gepost op: 18 juni 2016, 20:09:31 »
Een uit de kluiten gewassen eerste courgette uit de tuin tot soep gemaakt. Met brood, en een beetje pesto en kaas. Was lekker.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12242 Gepost op: 18 juni 2016, 21:22:32 »
Een uit de kluiten gewassen eerste courgette uit de tuin tot soep gemaakt. Met brood, en een beetje pesto en kaas. Was lekker.
Klinkt goed!

Wij hadden een soort Thai curry van bospeen, broccoli en taugé in kokosmelk met specerijenpasta (knoflook, gember, pepertje, Thai basilicum, koriander, venkel-, komijn en korianderzaad). Erdoor ook nog glasnoedels; 50 gram voor twee personen bleek méér dan genoeg te zijn. Lekker!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12243 Gepost op: 19 juni 2016, 11:05:27 »
"Veggie ball" van de dag (arancino met spinazie en mozzarella) met stamppot bij Balls & Glory in Brussel.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12244 Gepost op: 19 juni 2016, 11:30:40 »
Een ovenschotel met courgette, trostomaatjes, champignons en wilde asperges, bestrooid met gemalen kaas (kruiden: verse tijm en basilicum). Gekookte primeur-krielaardappelen erbij.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12245 Gepost op: 19 juni 2016, 12:38:05 »
Broodje burger met Valess, zoetzure saus, sla ui en tomaat. Erbij in yoghurt-kerriemassala gemarineerde en gegrilde bloemkool.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12246 Gepost op: 19 juni 2016, 14:43:00 »
Indonesisch: gebakken tofu, tempé. Spitskool en prei. Moet nog even verzinnen in welke sausjes, maar komt goed :)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12247 Gepost op: 19 juni 2016, 21:06:49 »
Een fikse kom broccolisoep (lekker romig door de chana dal, gekruid met sjalotje, knoflook, pepertje, laurierblad, foelie). Erbij een stevige salade van rucola, ijsbergsla, bospeen, twee kleuren paprika en kidneybonen met balsamico-ahorndressing met een paar schijfjes gegrilde halloumi erbovenop.

Er is nog broccolisoep over, dus die neem ik morgen mee naar mijn werk. Van de overgebleven rucola heb ik rucolapesto gemaakt. En vanmiddag ook alvast een bak hummus in elkaar gedraaid.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12248 Gepost op: 19 juni 2016, 21:34:31 »
Vrijdag eten met oud-collega's en iedereen nam wat mee. Behalve 1 item bij de hapjes vooraf was alles vega.
We begonnen met toastjes met paprikatapenade, pesto, spiesjes met mozzarella en tomaat, olijfjes en blokjes kaas. Daarna een zoete aardappel/pompoen/linzensoep. Daarna pittige couscoussalade met falafel en een lekker en romig paprika/yoghurtsausje, witte asperges met vinaigrette, komkommersalade met radijs en maanzaad, boontjes en peultjes met hazelnoten en sinaasappeldressing en een speltbroodje met zaden. Daarna citroentaart en tot slot gintonic-ijsjes.   :P
Gister uit eten, en vandaag Japans gekookt: witte asperges met misosaus, salade met tomaat met sesamdressing, Japanse omelet, gestoomde bosuitjes met ingelegde gember, en een kommetje witte rijst met yuzukosho.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12249 Gepost op: 19 juni 2016, 22:39:25 »
Klinkt allemaal erg lekker! Krijg er bijna weer honger door!

Heb vanavond dus tofu gemaakt in ketjapsaus, zoetzure tempé, spitskool sambal goreng. Ik was deze keer niet vergeten dat ik nog afbak emping heb, dus die ook afgebakken. Met witte pandanrijst.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12250 Gepost op: 20 juni 2016, 13:46:25 »
Gisteren zelfgemaakte pizza (van dit deeg: http://www.ah.nl/producten/product/wi214286/la-tua-farina-bloem-voor-pizzadeeg, dat is heel prima) .

Er op tomatensaus, gegrilde courgette, paprika, blauwe kaas en na ovenbereiding nog rucola. Jammie.


Vanavond bloemkoolcurry met zelfgemaakte naan.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12251 Gepost op: 20 juni 2016, 13:47:02 »
Een uit de kluiten gewassen eerste courgette uit de tuin tot soep gemaakt. Met brood, en een beetje pesto en kaas. Was lekker.

Joh mijn planjes krijgen net bloemen!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12252 Gepost op: 20 juni 2016, 22:23:22 »
Taugé en gebakken tempeh in een Chinees gekruid sausje van verse tomaten Erbij basmatirijst.

Morgen barbecue op het werk - Kristof is ook van de partij. Ik heb tempeh gemarineerd (de infameuze tempehribbetjes) en een behoorlijk aantal groentespiesjes gemaakt van gemarineerde courgette, paprika en champignons. Pakje halloumi nemen we ook mee.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12253 Gepost op: 20 juni 2016, 23:45:14 »
Omelet met in boter gebakken witte asperges. Met bruin brood.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12254 Gepost op: 21 juni 2016, 08:43:34 »
Een uit de kluiten gewassen eerste courgette uit de tuin tot soep gemaakt. Met brood, en een beetje pesto en kaas. Was lekker.

Joh mijn planjes krijgen net bloemen!

We waren vroeg met voorzaaien denk ik. En het is groeizaam weer.

Zondag aten we friet en een groentekroket bij mijn broertje. Gisteren at ik het restje van de soep.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12255 Gepost op: 21 juni 2016, 08:49:27 »


Morgen barbecue op het werk - Kristof is ook van de partij. Ik heb tempeh gemarineerd (de infameuze tempehribbetjes)

Toch branden deze bij mij vrij vlot aan op de barbecue. Heb jij dat ook? Misschien hebben we het rooster te dicht bij de kooltjes?

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12256 Gepost op: 21 juni 2016, 12:02:23 »
Pastasalade, voor tussen de middag. Vanavond weer een concertje in Amsterdam  (Lianne la Havas),  neem boterhammen voor in de trein mee.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12257 Gepost op: 21 juni 2016, 15:11:58 »
Broccolisoep.

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12258 Gepost op: 21 juni 2016, 18:24:27 »
Gekruide wokreepjes (goedgekeurd!) met tikka masalasaus, veel groenten en basmatirijst

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12259 Gepost op: 21 juni 2016, 19:55:46 »
Pasta met tomatensaus, aubergine en olijf. Straks waarschijnlijk nog sojavla. Had ik gisteren ineens zin in.