Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

Online Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12080 Gepost op: 12 mei 2016, 10:01:21 »
Wat is burrata?
Een mozzarella-bol gevuld met een mengsel van mozzarella en room, het is een soort ultra-romige mozzarella. AH verkoopt het tegenwoordig ook in de grotere vestigingen. Heel, heel, heel erg lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12081 Gepost op: 12 mei 2016, 11:37:48 »
gister had de man bb met r gemaakt met een supersimpele salade: sla met stukken tomaat. Ik at sla met bb zonder r.
Vandaag uitgebreide lunch op kantoor want ze serveren asperges  :kwijl:
dan eet ik mijn lunchsoepje wel als avondmaalt. ;)

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12082 Gepost op: 12 mei 2016, 12:05:39 »
Gebakken tofu, gemengde groenten sajoer en wat zoet-zure groenten. Ik weet nog niet of de tofu met ketjap of satésaus wordt. Ik ga vanmiddag al een deel maken, zodat ik vanavond niet te lang bezig ben (want rib is vandaag erg gevoelig).

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12083 Gepost op: 12 mei 2016, 21:41:20 »
Pastasalade met boontjes en mozzerella. Vandaag bij een vergadering een B'tween gesnaaid, met pinda en chocolade. Die was stiekem ook wel heel erg lekker! Zeker omdat de lunch pas om 13 uur was, en dan heb ik normaal al in 2 fases mijn lunch wel op.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12084 Gepost op: 12 mei 2016, 21:42:24 »
Laat thuis, dus iets simpels maar wel erg lekkers: geroosterd brood ingewreven met een teentje knoflook, met daarop tomaat, basilicum en burrata.

Wat is burrata?

Italiaanse kaas

Zelf was mijn avondeten een beetje rommelig: eerst een noedelsoep met sesamsmaak. Even later een bos radijsjes. Nog even later komkommer, tomaat en gefrituurde mozzarellaballetjes, gekocht tijdens de Italiaanse week in een supermarkt in Brussel. Ik moet ze zelfs eens proberen na te maken  ;D
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12085 Gepost op: 12 mei 2016, 22:47:15 »
Gebakken tofu, gemengde groenten sajoer en wat zoet-zure groenten. Ik weet nog niet of de tofu met ketjap of satésaus wordt. Ik ga vanmiddag al een deel maken, zodat ik vanavond niet te lang bezig ben (want rib is vandaag erg gevoelig).

Tofu was met satésaus, ik had ook nog eitjes in kerriesaus gemaakt :)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12086 Gepost op: 13 mei 2016, 00:40:54 »
Champignonrisotto met sjalot, knoflook en bosui. Erbij kerstomaatjes met verse basilicum en radijs met vers bieslook (snufje zout en verder niets).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12087 Gepost op: 13 mei 2016, 14:31:06 »
Tofu, rijst of mie, witte kool en saus van gember, prei, sojasaus.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12088 Gepost op: 13 mei 2016, 18:59:16 »
Soep van rode linzen en flespompoen, met stokbrood

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12089 Gepost op: 13 mei 2016, 19:43:39 »
Pasta à la mama. Kerstomaatjes, komkommer, stokbrood en kruidenboter erbij.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12090 Gepost op: 13 mei 2016, 20:52:03 »
Broccoli met kaassaus. De ovenschaal was zo vol dat er geen pasta meer bijpaste, maar ook zonder pasta erg lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12091 Gepost op: 13 mei 2016, 21:02:30 »
Pasta met burrata, tomaten en basilicum. Geïnspireerd door Sam, die laatst burrata gebruikte.
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2016, 21:48:33 door Wombat »

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12092 Gepost op: 14 mei 2016, 16:33:49 »
Net terug uit tropische landen, heet, erg heet en droog.
Op Bali at ik onder meer vegetarische lawar. Dat is een gerecht gemaakt van geraspte kokos, nangka (er is in het Indonesisch geen ngk-verbod; nangka heet in het Engels jackfruit), jonge papaya, gehakte kacang panjang (lange bonen, de Surinamers noemen deze kouseband), kangkung (waterspinazie), zout, Balinese kruiden (tja...). In de oorspronkelijke versie zit er dan nog eng vlees bij.
Vandaag hier in Nuenen: asperge met een boter-olijfolie-nootmuskaatsaus gebonden met aardappelmeel in water, een groene saladesoort van een bioboer uit Oirschot (spreek uit oorschot, niet oaarschot zoals ik een journalist op Radio 1 hoorde kallen), wie weet maakt mijn vrouw ook frites. Morgen is het Pinksteren en lekken de vuurtongen. Daar past een veggie barbecue bij, maar het is buiten te koud.

Dag allemaal. Vannacht (jetlag en ik denk ook jetlegs) zag ik dat de Vegatopia site down was. Even dacht ik: gehackte computer.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12093 Gepost op: 14 mei 2016, 19:01:43 »
Pizza.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12094 Gepost op: 14 mei 2016, 19:40:37 »
Schelpjespasta met een simpele tomatensaus (verse knoflook, pepertje, tomaten, limoen, laurierblad). Erbij een salade van ijsbergsla, komkommer en radijs met mosterd-bieslookdressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12095 Gepost op: 14 mei 2016, 23:27:34 »
Pizza.

Hier ook pizza, van de lidl. Die volgens de verpakking tegen de 50% groenten bevat, wat best aardig is, voor zo'n goedkope pizza.

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12096 Gepost op: 15 mei 2016, 23:57:42 »
Gisteren: Asperges op Vlaamse wijze, aardappelgratin, geitenkaasburger

Vandaag: Aardappels in de schil, gemengde salade, bakje Tivall vegetarische shoarma (met 35% sticker uit de AH).
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12097 Gepost op: 16 mei 2016, 12:56:35 »
Gisteren romige gele-paprikasoep, gemengde salade met roquefort, witte Nuenense asperges op niewiedwijze, gekookte aardappel, olijfolie en wat fettuccini, roerei met ui.

Eindelijk heb ik goed zout (Lo Zout van AH , te vinden onderin het schap met zout). Bevat rond 60% KCl en slecht 33 % NaCl. Dank aan prof Martijn Katan die het uitzocht en zich ook moest bukken bij AH.

Vandaag frites, een speciale slasoort van de bioboer uit Oirschot en zeker nog meer. Lang geen frites gegeten.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12098 Gepost op: 16 mei 2016, 22:14:43 »
Zondagavond geroosterde groenten (aardappelen, venkel, witloof, courgette, rode paprika, sjalotten) met rozemarijn en tijm. Vanavond tagliatelle met groene asperges, prei, broccoli en gebakken champignons. Op smaak gebracht met knoflook en, op Italiaanse wijze, met rode piment, zij het dat die minder pikant smaakte dan verwacht.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12099 Gepost op: 16 mei 2016, 22:32:17 »
Gisteren maakte ik burritos van een rest bonen die nog in de koelkast stond. Erbij rauwkost van paksoi met tomaten, sinaasappel en avocado. Toe koffie met gebak, is ondertussen een zaterdagse traditie  ;D
Vandaag heel veel asperges, met geraspte kaas, zachtgekookte eitjes, gesmolten boter, gehakte dille. Erbij rauwkost van lichtbittere sla met tomaten, augurkjes en een mieriksworteldressing. De man had er ook nog gekookte aardappels bij.
'Vroeger' mocht ik alle asperges alleen opeten maar tegenwoordig eet de man mee, zijn smaakpalet is de afgelopen xx jaar duidelijk veranderd. Hij at afgelopen winter zelfs spruiten mee.  :o