Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline niewied

  • *****
  • 1.878
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11800 Gepost op: 13 maart 2016, 16:27:24 »
Sushi! Door het bezoek gedraaid. Ideaal ;)

Ha, als je uitroepteken weglaat en de hoofdletter van Door door een kleine letter vervangt, staat er opeens heel iets anders. Dat las ik eerst in de vluggigheid. Hoeoe. Dat is geen dyslexie maar tachilexie.
Was het leuk in Newcastle?
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11801 Gepost op: 13 maart 2016, 19:51:34 »
Gister tapas gemaakt: aardappeltortilla, brood met aioli, gebakken oesterzwammen met sherry, snijboontjes met groene ingelegde chilipeper, gemengde salade en grote groene olijven en langres-kaas met toastjes.
Vandaag maaltijdsalade van gort, mosterdsla en veldsla, venkel, gebakken champignons, selderijstengel, feta en amandelchaafsel met een citroen/mosterddressing.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11802 Gepost op: 13 maart 2016, 20:35:41 »
Sushi! Door het bezoek gedraaid. Ideaal ;)

Ha, als je uitroepteken weglaat en de hoofdletter van Door door een kleine letter vervangt, staat er opeens heel iets anders. Dat las ik eerst in de vluggigheid. Hoeoe. Dat is geen dyslexie maar tachilexie.
Was het leuk in Newcastle?

Haha, ik kan me er iets bij voorstellen.

Newcastle was tof! Lekker rondgehangen en veel gekletst. En op de boot hebben we ook nog prima gegeten.

Vandaag at ik weer spruitjesrisotto (want mijn vriend is er dol op).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.440
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11803 Gepost op: 13 maart 2016, 21:51:12 »
Pizza!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.858
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11804 Gepost op: 13 maart 2016, 22:57:24 »
De hele middag pannenkoeken gebakken op een pannenkoekenfeestje in Jette (Brussels Gewest). Zelf heb ik wel een paar (mislukte) exemplaren gegeten. Daarna nog weinig honger. Dan maar het restje bonenstoof met rijst en een paar falafelballetjes gegeten.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11805 Gepost op: 14 maart 2016, 09:17:01 »
Eters. Artisjokharten met amandelsaus, bruschetta met kappertjes-abrikozen-rozijnen-pijnnboompitjesspul, gnocchi met rucolawalnootsaus, de Siciliaanse venkel-sinaasappelsalade uit het feestarchief, sinaasappelgranita en amandel-sinaasappelkoekjes.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11806 Gepost op: 14 maart 2016, 13:09:43 »
Zaterdag aten we een ovenschotel macaroni met gorgonzola en walnoten. daarbij een tomatensalade.
Zondag maakte ik een variant op terong belado, in plaats van de terong (aubergine) gebruikte ik koolraap. Dat pakte goed uit, experiment geslaagd. Erbij aten we nassi kuning en tivall balletjes die ik in een ketjapjustje klaarmaakte. Ook nog rauwkost erbij: sla, komkommer, pedro jimenez azijn.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11807 Gepost op: 14 maart 2016, 15:48:23 »
Wat hebben jullie lekker gegeten! Wij aten gisteren allerlei hapjes op de verjaardag van mijn neefje, het was zo veel dat we geen avondeten gegeten hebben.

Vanavond wok ik groentes (aziatische stijl) met java wokpasta. Voor F noodles erbij. Morgen een pasta bolognese-achtig met zeewiertagliatelle ipv gewone tagliatelle (gekocht op Veggieworld).

Offline niewied

  • *****
  • 1.878
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11808 Gepost op: 14 maart 2016, 16:55:47 »
vandaag weinig soeps want we moeten nog naar een jaardag en daar worden we vol kaas gestopt.
Dus gebakken aardappelen, sperzieboontjes, twee frikadellen van gisteren, en ik denk dat mijn vrouw er nog salade bij gaat maken.

Ik leesmet bewondering wat iedereen zo maakt aan eten. Mooi hoor.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.440
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11809 Gepost op: 14 maart 2016, 20:10:14 »
Stamppot van aardappelen, savooiekool en gekiemde mungbonen. Erbij tempeh en champignons in sojasaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.858
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11810 Gepost op: 14 maart 2016, 22:06:48 »
Vanmiddag: gemengde sla met dressing en daarbij pasta met olijfolie

Vanavond: rode kool, rauwe venkel met mosterdressing, spiegeleitje, roggebrood.

Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.558
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11811 Gepost op: 14 maart 2016, 23:24:44 »
Risotto met champies, pastinaak, corgette, lenteui en doperwtjes. Met wijn en saffraan, zachte geitenkaas en geraspte pardano.

Offline Sam

  • ******
  • 7.102
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11812 Gepost op: 15 maart 2016, 09:05:43 »
Gisteren een bruinebonenschotel met (natuurlijk) bruine bonen, gebakken met wat peperm chili, gerookte paprika en komijn, aardappeltjes, stukjes appel, net  niet gaar gebakken rode paprika.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11813 Gepost op: 15 maart 2016, 12:56:16 »
Blijft zeker leuk om te lezen wat anderen allemaal voor lekkers maken :D

Zaterdag een noedelsoepje met o.a. chinese kool, lenteui en omeletreepjes.
Zondag lekker makkelijk vooraf restje van diezelfde soep, gevolgd door kliekje lasagne uit de vriezer. Toe tiramisu.
Gister paneer alu chili met toe wat Ben&Jerry's, maar de speculoosvariant viel eigenlijk een beetje tegen.
Vanavond iets met spinazie in ieder geval.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11814 Gepost op: 15 maart 2016, 16:03:23 »
Gisteren een tomaten-linzensoepje waarbij een boterham met kaassalade en een grote bak rauwkost met gekookte eieren.
Vandaag weer soep met rauwkost: knolselderij-wortel-saliesoep en een Griekse salade. Toe nog wat hüttenkäse.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.558
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11815 Gepost op: 15 maart 2016, 16:37:24 »
Vandaag AGQ: aardappels, rodekool en Quorn pepersteak. Met, heel oldschool, appelmoes uit een potje :)

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11816 Gepost op: 15 maart 2016, 16:39:46 »
Pasta met paprika en geitenkaas.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11817 Gepost op: 15 maart 2016, 19:30:30 »
Pasta met tomatensaus, aubergine, paprika, reuzebonen en een beetje geraspte kaas. Best wel lekker.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.440
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11818 Gepost op: 15 maart 2016, 23:39:48 »
Vanochtend drie wraps van Arabisch platbrood klaargemaakt voor in de trein: twee met rucolapesto, gekiemde mungbonen en radijs, een met hummus en zuurkool. Ook nog een paar kerstomaatjes. Het was genoeg om na aankomst in Martigny (Zwitserland) na 8.5 uur in de trein om half tien geen retedure pizza margherita meer te hoeven of willen eten. Nu in de hotelkamer een handjevol notenmix (van huis meegenomen, bakje was bijna leeg). Morgen laat ik me verrassen door het hotelontbijt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.858
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11819 Gepost op: 16 maart 2016, 10:39:25 »
Gisteren gegeten in een Marokkaanse eettent in oud Molenbeek (buurt bekend van het journaal ;D). De Nederlandstalige bediening was vriendelijk, de porties waren riant en goedkoop. Wel merk je dat je niet in de beste buurt van Brussel zit (zonder je onveilig te voelen). Ook vraag ik me af of de bouillon bij de vegetarische couscous wel echt vegetarisch was...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.