Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11760 Gepost op: 05 maart 2016, 17:48:44 »
Vanavond "toevallige tapas", een luxe naam voor een tafel voor verzinsels waar ik toevallig vanavond allemaal trek in heb : gegrillde rode paprika met olijfolie, hummus met gerookte paprikapoeder, wortelsalade met blanke rozijnen en limoensap, aardappeltjes uit de oven met rozemarijn, knoflookbrood. Erbij een lekkere rode wijn om te vieren dat het weekend is.

Ha, die wat een leuk idee, dat is in het Vegatopia weekmenu beland  :D.

Hier een lasagna van spinazie, ricotta, gegrilde courgette, tomaat en mozzarella.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11761 Gepost op: 05 maart 2016, 17:52:15 »
Gisteren en eergisteren een supersimpele pasta met van die diepvries gegrilde groenten en een kartonnetje tomatensaus. (Wel twee keer een nieuwe verpakking gegrilde groenten, want ik weet niet wie bedacht heeft dan 200 gram één portie is, maar ik vind 400 gram al niet bepaald royaal.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11762 Gepost op: 05 maart 2016, 19:39:47 »
Oja, vandaag eet ik ook. Tapas van de markt.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.443
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11763 Gepost op: 05 maart 2016, 21:16:09 »
Pizza! Met rode ui, puntpaprika en kerstomaat. Kristof natuurlijk met puntpaprika en ananas. Voor het serveren nog lekker wat rucola erover.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.559
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11764 Gepost op: 06 maart 2016, 13:50:13 »
Gisteren bonenprut door mijn vriend, of eigenlijk chili con seitan.
Vandaag hutspot met, naast wortel en ui, extra pastinaak. Erbij valess satéschnitzel.

Offline Sam

  • ******
  • 7.103
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11765 Gepost op: 06 maart 2016, 14:35:05 »
Vanavond "toevallige tapas",
Ha, die wat een leuk idee, dat is in het Vegatopia weekmenu beland  :D.
:wortel:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11766 Gepost op: 06 maart 2016, 17:48:46 »
Nasi goreng met Mora vega-saté en atjar. Mandarijnen toe.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11767 Gepost op: 06 maart 2016, 19:03:44 »
Pasta met algen, gegrilde tomaat en parmezaanse kaas; boontjes, sla met een ei.
Grappig genoeg smaken de algen met wat zout en wellicht de kaas en het zeezout, precies alsof er ansjovis doorheen zit, maar dat wat dus echt niet zo. Heel gek.

Waar haal je die pasta met algen? Zijn dat die met zo'n funky blauwig kleurtje? Ben wel nieuwsgierig en meneer houdt wel van vis, dus dat wil ik wel proberen...

Vrijdag maakte ik goegrie (gebakken kikkererwten in peperolie) met in kerrie gekookte aardappeltjes en ingelegde komkommer. Toe was er een brownie van Niemeijer :heart:
Gister geen puf meer, dus frietjes en een kaassoufflé (gelukkig wel een groentequiche met wat salade gelunched). Toe chocohazelnootvla.
Vanmiddag verknalde ik mijn subtiele tomateneiercurry door uit te schieten met geelwortel :nopompom:. Komijn en koriander geroosterd met zwarte peper en dat erbij gegooid met wat pindakaas en een blik zwartoogboontjes erdoor. Verder geëxperimenteerd met in pittige ketjap en appelstroop gecarameliseerde spruitjes uit de oven. De notoire spruitjeshater die op bezoek was is zowaar bekeerd :D Erbij wat ingelegde komkommer en gebakken uitjes. Toe restje chocohazelnootvla en vers geperste bloedsinaasappel.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11768 Gepost op: 06 maart 2016, 19:08:05 »
Spruitjesrisotto.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11769 Gepost op: 06 maart 2016, 19:11:38 »
Tapas waren nog lang niet op, dus nog maar eens. En als het een beetje opschiet met leeswerk, dan maak ik straks lasagne voor later deze week, en misschien ook taart.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11770 Gepost op: 07 maart 2016, 10:05:47 »
Gisteren couscous, groene linzen, gebakken courgette en aubergine in tomatensaus met ras en hanout, en de bio vegaburger van de AH. Was de eerste keer dat ik die burger at en vond hem erg geslaagd!

Vanavond de pompoen-spitskoolstamp van de voorpagina, ben benieuwd.

Offline Sam

  • ******
  • 7.103
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11771 Gepost op: 07 maart 2016, 10:17:58 »
Vanavond stamppot romana sla, want die moet op en ik heb geen zin in een salade met dit druilweer. Erbij/erover knapperige tahoeblokjes.

Ik ga meteen een voorraad stamppot zuurkool maken voor in de diepvriezer (als ik dan toch aan het aardappelen schillen ben kan ik net zo goed even doorschillen).
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.443
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11772 Gepost op: 07 maart 2016, 21:06:40 »
Een risotto met tomaat en savooiekool, met Parmezaanse kaas en karwijzaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11773 Gepost op: 07 maart 2016, 22:05:15 »
Gegrilde haloumi met citroen/muntdressing, parelcouscous met venkel, tomaat, gegrilde courgette, koriander, munt, en pitabroodje met tahinsausje.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11774 Gepost op: 07 maart 2016, 23:22:28 »
Spitskooljambalaya uit de vriezer, met gebakken sperziebonen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11775 Gepost op: 08 maart 2016, 09:15:41 »
Gegrilde haloumi met citroen/muntdressing, parelcouscous met venkel, tomaat, gegrilde courgette, koriander, munt, en pitabroodje met tahinsausje.

Dat klinkt goed! Ik ben nog altijd op zoek naar bio haloumi. Weet iemand waar je dat kunt kopen (onze biowinkel heeft het niet)?

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11776 Gepost op: 08 maart 2016, 09:16:23 »
Gisteren een superlekker recept van de Krat -> parelgortrisotto met pompoen/venkel/parmezaanse kaas. Heerlijk.

Vandaag marokkaanse stoof, ook van de Krat.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11777 Gepost op: 08 maart 2016, 09:51:34 »
Gegrilde haloumi met citroen/muntdressing, parelcouscous met venkel, tomaat, gegrilde courgette, koriander, munt, en pitabroodje met tahinsausje.

Dat klinkt goed! Ik ben nog altijd op zoek naar bio haloumi. Weet iemand waar je dat kunt kopen (onze biowinkel heeft het niet)?

Volgens mij zag ik t laatst bij Estafette. Wel duur. Ik zal als ik er morgen ben even naar het merk kijken.
,,,,فلافل

Offline niewied

  • *****
  • 1.878
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11778 Gepost op: 08 maart 2016, 16:04:01 »
Pasta met algen, gegrilde tomaat en parmezaanse kaas; boontjes, sla met een ei.
Grappig genoeg smaken de algen met wat zout en wellicht de kaas en het zeezout, precies alsof er ansjovis doorheen zit, maar dat wat dus echt niet zo. Heel gek.

Waar haal je die pasta met algen? Zijn dat die met zo'n funky blauwig kleurtje? Ben wel nieuwsgierig en meneer houdt wel van vis, dus dat wil ik wel proberen...

Vrijdag maakte ik goegrie (gebakken kikkererwten in peperolie) met in kerrie gekookte aardappeltjes en ingelegde komkommer. Toe was er een brownie van Niemeijer :heart:
Gister geen puf meer, dus frietjes en een kaassoufflé (gelukkig wel een groentequiche met wat salade gelunched). Toe chocohazelnootvla.
Vanmiddag verknalde ik mijn subtiele tomateneiercurry door uit te schieten met geelwortel :nopompom:. Komijn en koriander geroosterd met zwarte peper en dat erbij gegooid met wat pindakaas en een blik zwartoogboontjes erdoor. Verder geëxperimenteerd met in pittige ketjap en appelstroop gecarameliseerde spruitjes uit de oven. De notoire spruitjeshater die op bezoek was is zowaar bekeerd :D Erbij wat ingelegde komkommer en gebakken uitjes. Toe restje chocohazelnootvla en vers geperste bloedsinaasappel.

Fraai allemaal, niet dat verknallen (hoewel..) maar die gougrie en die spruitjesbereiding. Mooi.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.878
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11779 Gepost op: 08 maart 2016, 16:27:08 »
Mijn vrouw fabriceerde fraaie zaken: tofu crumble, tempeballen en polentafrites.

Tofucrumble: half blok tofu gemagnetroniseerd, 1 ei erbij, gehakte prei, zoete ui, wat specerijen voor de vuist weg, sojasaus, pompoenpitolie, tomaat en quinoameel (quinoa in mixer). Prakken, de platte koek in bakpan, bakken, lossteken, op bord omdraaien en andere kant bakken.

Tempeballen: tempe met beetje water magnetroniseren, fijnknijpen, de brij kruiden en zouten, bolletjes vormen, frituren.

Polentafrites; polenta koken, wat kaas erbij roeren, zout of bouillonpoeder, opstijven, reepjes snijden. Nu kunnen deze wellicht direct worden gefrituuurd. Mijn vrouw wentelde de fritevormige repen echter nog door eikluts, en paneerde ze met boekweitgrutten. Toen pas gefrituurd.

En vandaag eten we rijst (altijd basmati), pindasaus, tofu gebakken met knoflook, sperzieboontjes gekookt met citroengras, gebakken kool, pindasaus, serundeng, krupuk sajur

Eelco help: met Windows10 lukt het me niet meer om vet, cursief, onderstreept etc. te activeren uit de taakbalk hier in het vegatopiavenster
NW: hoogste tijd voor spijs en drank