Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11560 Gepost op: 29 januari 2016, 10:46:09 »
rauwkost en stevige  linzensoep met djeruk purut. Om het wat minder winters te maken.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #11561 Gepost op: 29 januari 2016, 12:39:51 »
Mijn nieuwe fornuis wordt nu pas echt ingewijd met een hele grote pan dal makhni. Daar komt alu matter bij, eieren in lichte tomatenaus,  naan, slaatje, chutney en basmatirijst. Toe mango met een beetje vanille sojayoghurt als saus.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #11562 Gepost op: 29 januari 2016, 19:57:34 »
Mijn nieuwe fornuis wordt nu pas echt ingewijd met een hele grote pan dal makhni. Daar komt alu matter bij, eieren in lichte tomatenaus,  naan, slaatje, chutney en basmatirijst. Toe mango met een beetje vanille sojayoghurt als saus.
Oe, dat klinkt goed!

Ik had vanmiddag al een restje spitskoolcurry met rozijnen van drie dagen geleden, dat ietsje groter bleek te zijn dan ik dacht. Daarom vanavond een eenvoudige dhal van rode linzen, tomaten en ui, op smaak gebracht met knoflook, pepertje, gember, citroensap, fenegriek, komijn- en korianderzaad, kardemom, kaneelstokje. Een heerlijke smaakexplosie.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Monica

• 231
« Reactie #11563 Gepost op: 29 januari 2016, 22:59:26 »
Oh wat kom ik hier weer lekkere ideeën tegen. Ik heb vandaag de stoofschotel met veg. kipstuckjes van de Veg. Slager gemaakt. Die was erg lekker. Nu ik helaas werkloos ben geworden heb ik wel weer meer tijd en zin om wat uitgebreider te koken. Dat is dan weer een klein pluspuntje.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11564 Gepost op: 29 januari 2016, 23:13:33 »
Vervelend Monica dat je werkloos geworden bent  :( Wel fijn dat je hier inspiratie opdoet  :)
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #11565 Gepost op: 30 januari 2016, 11:42:17 »
Oe, dat klinkt goed!

Het was iets minder, zowel letterlijk als figuurlijk. Niet eens toegekomen aan de alu matter, chutney vergeten, ook geen mango en sojayoghurt staat nog onaangebroken in de koelkast. De dal makhni was een van mijn minste versies ooit :-\.
Nou ja, de eiercurry viel ondanks een vergeten ingrediënt gelukkig wel in de smaak en oefening gaat vast iets meer kunst baren...

Vanavond iets met kaas en prei die op moeten.

Jammer van je baan Monica, maar leuk dat je weer meer tijd en zin hebt om te koken! (En hopelijk hier ook wil delen ;) ) Hoe gaat het met je kookboek?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Monica

• 231
« Reactie #11566 Gepost op: 30 januari 2016, 12:32:45 »
Oe, dat klinkt goed!

Het was iets minder, zowel letterlijk als figuurlijk. Niet eens toegekomen aan de alu matter, chutney vergeten, ook geen mango en sojayoghurt staat nog onaangebroken in de koelkast. De dal makhni was een van mijn minste versies ooit :-\.
Nou ja, de eiercurry viel ondanks een vergeten ingrediënt gelukkig wel in de smaak en oefening gaat vast iets meer kunst baren...

Vanavond iets met kaas en prei die op moeten.

Jammer van je baan Monica, maar leuk dat je weer meer tijd en zin hebt om te koken! (En hopelijk hier ook wil delen ;) ) Hoe gaat het met je kookboek?

Kookboek? Kun je gedachten lezen of heb ik dat hier een keer gezegd.  ;)

Ik schrijf wel recepten op als het gezin het lekker vindt en het redelijk zelf bedacht is. Eergisteren hadden we het er toevallig nog over dat het zo lekker was en dat het dan ook in mijn kookboek zou komen.  ;D Als ik door de kookboeken blader, die nu in de winkel liggen, dan denk ik weleens, dat kan ik ook. Niet bij alle kookboeken uiteraard.  ;D Maar als ik in dit topic lees wat voor een lekkere gerechten jullie vaak maken, dan voel ik me een amateur.

Vanavond wordt het een pompoensoepje en wat restjes van gisteren. Pompoensoep komt uit Good Food. Pompoenstukken een half uurtje in de oven. Ondertussen een uitje en pepertje fruiten. Daarna wat knoflook erbij. Pompoen en bouillon toevoegen en pureren. Eenvoudig en lekker.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11567 Gepost op: 30 januari 2016, 14:17:00 »
Risotti met broccoli, geitenkaas, zongedroogde tomaten, pijnboompitten en basilicum.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #11568 Gepost op: 30 januari 2016, 18:02:53 »
Lasagne. Met tomatensaus gevuld met knolselderij, wortel, rode paprika en groene puntpaprika van de Turk.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11569 Gepost op: 30 januari 2016, 23:45:35 »
Paprikarisotto. 

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11570 Gepost op: 31 januari 2016, 00:28:01 »
shoarmareepjes van meatless met paprika en ui. Erbij een salade, knoflooksaus en pitabroodje. Hmmmm.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11571 Gepost op: 31 januari 2016, 11:26:52 »
Naar een concert geweest van Dez Mona in Rotown, vooraf daar wat gegeten. De portobelloburger met friet. Best lekker, goed broodje.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #11572 Gepost op: 31 januari 2016, 21:45:58 »
Pasta met savooiekool, met lekker veel karwijzaad in de tomatensaus, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten en geraspte Parmezaanse kaas.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #11573 Gepost op: 31 januari 2016, 21:53:18 »
Gegeten bij Le Crachin, een Bretoens pannenkoekenrestaurant:

hartige boekweitpannenkoek met roquefort geserveerd met een salade van sla, appel, walnoot
zoete pannenkoek met zoute caramel met daarbij caramelijs en slagroom  :hungry:
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Yehudith

• 413
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11574 Gepost op: 31 januari 2016, 23:52:49 »
Witlof uit de oven, bestrooid met geitenkaas, walnoten, honing, peper en tijm. Met aardappeltjes. Jolle had het restje burrito's van gisteren, hij houdt niet zo van witlof :P.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11575 Gepost op: 01 februari 2016, 11:37:44 »
Zaterdag maakte ik boekweit/spinazie pannenkoeken met knoflooksambal, erbij venkelsalade met grapefruit, tomaat en feta, toe koffie met mokkagebak.
Zondag had ik 's middags een enorm stuk pompoencake in 't Postkantoor in Delft dus thuis niet veel honger meer. Ik maakte gegrilde sla met een grove salsa van tomaat, paprika, lente-ui, gehakte noten en hazelnotenolie, de man at daar nog een flinke rest boerenkool en twee Vivera rookworsten bij. Met nog een paar bonbons bij de koffie werd mijn zondag echt een hele zoete  ;D

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #11576 Gepost op: 01 februari 2016, 13:20:44 »
Gisteren bonen door mijn vriend met groenten en een burgertje.
Vandaag quiche met pastinaak, wortel en knolselderij. Met een beetje geraspte geitenkaas.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11577 Gepost op: 01 februari 2016, 19:02:19 »
Gisteren pasta met romige paddenstoelensaus met witlofsalade. Een taartje van o.a. banaan en cacoa toe (weet niet precies wat, stond nog in de vriezer van mijn vriend en een vriendin van hem had het gemaakt).

Vandaag Turks brood met kipstuckjes (van de Vegaslager), koolrabi en een salade van o.a. spitskool. Dat eet ik morgen weer.

En er is nog taart over.

De recepten van de hoofdgerechten waren van de Krat.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #11578 Gepost op: 01 februari 2016, 19:08:43 »
Wokje van aubergine, champignons en tempeh in sojasaus (tamarinde, sambal, knoflook, ahornsiroop, tomatenpuree, gember) met basmatirijst.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11579 Gepost op: 01 februari 2016, 19:36:14 »
Zaterdag uitgebreide nachoschotel met ook paprika, zwarte bonen, tomaat en verse jalapeno's erdoor.
Gisteren Japanse tafelgrill met om te grillen oesterzwammen, duinvoetjes, tofu en daikon en erbij een wortel/zeewiersalade en sushirijst en ijsbergsla en diverse dipsausjes.
Vandaag sushirijst met daikon gekookt in mirin, paprika en ijsbergsla.
,,,,فلافل