Mijn nieuwe fornuis wordt nu pas echt ingewijd met een hele grote pan dal makhni. Daar komt alu matter bij, eieren in lichte tomatenaus, naan, slaatje, chutney en basmatirijst. Toe mango met een beetje vanille sojayoghurt als saus.
Oe, dat klinkt goed!
Het was iets minder, zowel letterlijk als figuurlijk. Niet eens toegekomen aan de alu matter, chutney vergeten, ook geen mango en sojayoghurt staat nog onaangebroken in de koelkast. De dal makhni was een van mijn minste versies ooit .
Nou ja, de eiercurry viel ondanks een vergeten ingrediënt gelukkig wel in de smaak en oefening gaat vast iets meer kunst baren...
Vanavond iets met kaas en prei die op moeten.
Jammer van je baan Monica, maar leuk dat je weer meer tijd en zin hebt om te koken! (En hopelijk hier ook wil delen ) Hoe gaat het met je kookboek?
Kookboek? Kun je gedachten lezen of heb ik dat hier een keer gezegd.
Ik schrijf wel recepten op als het gezin het lekker vindt en het redelijk zelf bedacht is. Eergisteren hadden we het er toevallig nog over dat het zo lekker was en dat het dan ook in mijn kookboek zou komen.
Als ik door de kookboeken blader, die nu in de winkel liggen, dan denk ik weleens, dat kan ik ook. Niet bij alle kookboeken uiteraard.
Maar als ik in dit topic lees wat voor een lekkere gerechten jullie vaak maken, dan voel ik me een amateur.
Vanavond wordt het een pompoensoepje en wat restjes van gisteren. Pompoensoep komt uit Good Food. Pompoenstukken een half uurtje in de oven. Ondertussen een uitje en pepertje fruiten. Daarna wat knoflook erbij. Pompoen en bouillon toevoegen en pureren. Eenvoudig en lekker.