Ha, nu heb ik iets moois, Wietagor, WIEdenhof TAhu GOReng. Meng bloem (of volkorenmeel), gist, water en fijngeknepen/verkruimelde tahu. Tamari of zoute kecap, peper, knoflook, wat ui, eventueel wat kruiden en/of specerijen zoals asafoetida erbij. Goed mengen. Proeven. Laten gisten. Met twee bolle lepels baseballetjes scheppen in frituurolie. Prima. Wietagor en wie het te veel naar wiet vindt lijken, schrijve Witagor. Homofonie mag, maar homoscribie is suspect, huh.
We aten een gebakken schijf gemaakt van gekookte ubi, gort, een ei, wat knoflook en ui, tamari, goed fijn gemaakt en door elkaar geroerd en gebakken in olijfolie, een slaatje van bladsla, wat venkel, manga (mango) en paardenbloemblad dat alweer in de tuin groeit, sperziebonen.
Morgen kerst: in elk geval wat kaasfondue, cherimoya (Milchapfel, custard appel en meer namen), Wietagor, een terecht soepje en nog veel meer. Mijn vrouw heeft wat opgeschreven. Ook goede wijn.
Hoorde Coen Teulings vandaag op radio 1: kabinet zou meer aandacht moeten vestigen op de warden: vrijheid van meningsuiting, van godsdienst en niet-haatzaaien. En niet wachten totdat het tot een juridische procedure komt. Ja, mooi, zo doet men het (hoop ik) ook in het onderwijs en in de opvoeding. Waarden bevorderen en niet afwachten totdat een wet/ een jurist/ een rechter iets te berde gaat brengen.
Jaja, van voeden tot opvoeden is maar een kleine sprong! Ziehier mijn kerstnotitie.
Dag allemaal.