Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11200 Gepost op: 18 november 2015, 21:29:35 »
Stamppot met raap en maïs, gebakken tofu, sla.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11201 Gepost op: 18 november 2015, 21:33:48 »
Een experimenteel taartje van snijbiet, rode biet, feta en aquafaba in filodeeg. Best geslaagd, maar van het aquafabaschuim (opgeklopt kikkererwtenvocht, de nieuwste vegan hype, je schijnt er vegan merengues mee te kunnen maken) dat er na het kloppen indrukwekkend uitzag, was na het bakken niets meer te bekennen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11202 Gepost op: 19 november 2015, 08:18:55 »
Caprese salade en gebakken aardappeltjes.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11203 Gepost op: 19 november 2015, 09:25:03 »
Indonesisch, met zoet-zure tempé, en iets van spitskool en prei, misschien ook nog sperzieboontjes en taugé. Ik denk dat ik er nog eitjes in tomatensaus bij ga doen.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #11204 Gepost op: 19 november 2015, 10:00:20 »
Een experimenteel taartje van snijbiet, rode biet, feta en aquafaba in filodeeg. Best geslaagd, maar van het aquafabaschuim (opgeklopt kikkererwtenvocht, de nieuwste vegan hype, je schijnt er vegan merengues mee te kunnen maken) dat er na het kloppen indrukwekkend uitzag, was na het bakken niets meer te bekennen.

Lag de laag aquafaba bovenop het gerecht of was hij gemengd onder het geheel?

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #11205 Gepost op: 19 november 2015, 11:08:39 »
aquafabaschuim (opgeklopt kikkererwtenvocht, de nieuwste vegan hype, je schijnt er vegan merengues mee te kunnen maken)

Swingend wel ;D
Niet alleen van kikkererwten, maar ook bonenwater en gekookt lijnzaadslijm (is er een aantrekkelijkere naam voor eigenlijk?) kun je ervoor gebruiken. Tenzij je het in de oven bakt/uit droogt, is het niet zo stabiel dus in zo'n 30 minuten opeten geloof ik.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11206 Gepost op: 19 november 2015, 11:54:16 »
Lag de laag aquafaba bovenop het gerecht of was hij gemengd onder het geheel?
Gemengd onder het geheel.

aquafabaschuim (opgeklopt kikkererwtenvocht, de nieuwste vegan hype, je schijnt er vegan merengues mee te kunnen maken)
Swingend wel ;D
En daarmee is dan meteen duidelijk hoezeer ik van meringues hou  ;D

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11207 Gepost op: 20 november 2015, 15:31:14 »
een week van salades en soepen, verder ook nog wat snacks op het werk. Gelukkig is het bijna weekend en heb ik weer wat tijd voor mezelf en om te koken. Voel me een dweil.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11208 Gepost op: 21 november 2015, 00:11:51 »
Een lekkere risotto met rode biet, venkel en feta (knoflook, peper uit de molen, meer niet, eigenlijk). Goede combi.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11209 Gepost op: 21 november 2015, 08:39:11 »
Een week van maaltijdsalades van AH, en afhaal Surinaams en restjes daarvan. Niet zo best. Vandaag veel onderweg, maar morgen misschien wat van te voren maken, want volgende week is weer druk. Erwtensoep enzo denk ik.
« Laatst bewerkt op: 21 november 2015, 13:22:43 door LL de Ling »

Offline Nanya

• **
  • 23
« Reactie #11210 Gepost op: 21 november 2015, 13:15:50 »
Een lekkere soep van oerwortel, selderij, kastanjechampignons en kastanjes. Vorige keer had ik de kastanjes gegrild in plaats van gekookt en ze toen probereren te pellen, nou dat was echt een ramp, ben uren bezig geweest. Deze keer gaat het gelukkig wel iets beter.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #11211 Gepost op: 21 november 2015, 17:37:05 »
Slobberpasta van bucatini en tomaten-botersaus. Slaatje en knoflookbrood erbij.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11212 Gepost op: 21 november 2015, 21:47:44 »
Mijn ouders zijn op bezoek. En omdat die ons afgelopen jaar de pizzarette hadden gegeven (een soort pizzagourmet, erg leuk) hebben we dus de hele avond pizzaatjes gebakken. Kristof had pizzadeeg gemaakt, ik tomatensaus van verse tomaten. Op tafel: Turkse groene puntpaprika, rode puntpaprika, bruine champignons, venkel, gele courgette, rode ui, bosui, verse basilicum, rucola, mozzarella, Parmezaanse kaas, knoflook, pepertjes, groene peperbolletjes en ik geloof nog een paar dingetjes. Zo'n 2.5 uur gezellig gegeten.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11213 Gepost op: 22 november 2015, 20:08:33 »
Heeft er verder niemand gegeten dit weekend?  ???

Vanochtend hebben we ontbeten met door Kristof gebakken brood en vier kleine broodjes (van het overgebleven pizzadeeg). Qua zelfgemaakte spreads was er: hummus, auberginetapenade, guacamole. En kweepeergelei natuurlijk. Daarnaast alles wat je op een ontbijt-/brunchtafel wil hebben.

Vanmiddag na een lekker lange wandeling met de honden een snel in elkaar gedraaide pompoensoep (met o.a. salie en foelie).

Vanavond een groentechili (wortel, drie soorten paprika, courgette, venkel, kidneybonen) met tortilla's. Verder op tafel: guacamole, geraspte kaas, rode ui, pepertjes, tabasco.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11214 Gepost op: 22 november 2015, 20:30:41 »
Jazeker.

Ik at 2x  :roodmannetje: en ik denk dat het met kerst gewoon pizza gaat worden ;D

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #11215 Gepost op: 22 november 2015, 21:04:26 »
Heeft er verder niemand gegeten dit weekend?  ???

Jawel hoor  :)

Gisteren: tuinbonen in tomatenroomsaus, camenbertburger uit de Duitse Aldi, aardappels
Vandaag: boekweitpannenkoeken met geraspte kaas. Daarbij salade van witlof, kapucijners en appel.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11216 Gepost op: 22 november 2015, 21:27:30 »
gister: de sellerieburgers uit het Vegatopia kookboek (die zijn zo lekker!), erwtensoep, stoofperen. Toe kaasje met crackertje.
vandaag: Japanse kom met sushirijst, pompoen met zeewier gekookt in mirin, gebakken palmkool en zijden tofu. Er los bij salade met een goed gelukte wasabidressing. Daarna maakte ik de wasmachine stuk  >:(
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11217 Gepost op: 22 november 2015, 22:17:33 »
Gisteren lekker bij de Oude Plek gegeten, niet van het buffet maar zo'n sissende plaat met lekkers en een schaal vol met mild gekruide groenten  :yummie:
Vandaag snacks op een verjaardag, gelukkig at ik veel paprika en tomaat bij het ontbijt  ;D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11218 Gepost op: 23 november 2015, 02:19:28 »
Vanavond een groentechili (wortel, drie soorten paprika, courgette, venkel, kidneybonen) met tortilla's.
Als je voor vier personen tortilla's moet maken, is het recept (in een handomdraai) toch vrij tijdrovend. Maar wel de moeite waard! Na drie tortilla's moest ik de pan schoonmaken en naast de afzuigkap had ik ook het raam open. Mijn moeder (fan van alles wat je ook kant-en-klaar kan krijgen) wilde het recept graag hebben.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11219 Gepost op: 23 november 2015, 06:40:27 »
Lasagne, ijs toe.