Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11080 Gepost op: 25 oktober 2015, 20:06:22 »
Weekendje in Zeeland geweest om foto's te maken van een vakantiehuisje. Verder gewandeld en spelletjes gespeeld. Was leuk en fijn.

Vrijdag heb ik linzen-boerenkoolsoep gemaakt. Verder aten we toastjes met brie ("Deze brie smaakt echt nergens naar. -"Wil je er nog 1" Ja.)
Gisteren onderweg wat gegeten, maar ik maakte 's avonds nog een salade met veldsla, geitenkaas, en honing-dressing.
Vandaag bij terugkomst een bamisoepje.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #11081 Gepost op: 25 oktober 2015, 20:44:34 »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11082 Gepost op: 26 oktober 2015, 07:52:46 »
Gisteren een bulgursalade met aspergetips, paprika, tomaatjes, feta, peterselie en koriander.
Vanavond risotto met een restje aspergetips, shi-itake en truffeltapenade. Nu al zin in  ;D

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11083 Gepost op: 26 oktober 2015, 08:22:09 »
Van het weekend lekkere tricolore trottole met een crème fraïche sausje met champies, paprika, ui, prei, beetje kaas en walnoten.
Vandaag wordt het simpel, ligt er een beetje aan hoeveel honger mijn vriend heeft na zijn behandeling aan zijn rug vandaag (zijn nu in het ziekenhuis)

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #11084 Gepost op: 26 oktober 2015, 09:35:58 »
Vrijdag heb ik linzen-boerenkoolsoep gemaakt.

Klinkt goed! Wat doe je er verder in, behalve linzen en boerenkool?

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #11085 Gepost op: 26 oktober 2015, 09:36:57 »
Gisteren uit eten bij GYS in Utrecht (aanrader!!).

Vanavond broccoli/spinazie/courgettesoep (restverwerking).

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11086 Gepost op: 26 oktober 2015, 14:16:13 »
Uiensoep, toe peren-bramencobbler.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11087 Gepost op: 26 oktober 2015, 18:36:53 »
Vrijdag heb ik linzen-boerenkoolsoep gemaakt.

Klinkt goed! Wat doe je er verder in, behalve linzen en boerenkool?

Het was hoofdzakelijk restverwerking. Ook waren er niet zoveel kruiden in het huisje. Maar ik had verder wat prei gebakken, groene linzen erbij, water en bouillonblokje. Kurkuma en koriander en boerenkool toegevoegd.

Vandaag en morgen eet ik pasta met tomatensaus.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #11088 Gepost op: 26 oktober 2015, 18:39:38 »
Een zakje bijzondere slasoorten, bietjes met balsamico uit de oven, gegrilde courgette (laatste uit de tuin), en mozzerella of geitenkaas. Nu al trek, maar duurt nog even!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #11089 Gepost op: 26 oktober 2015, 19:01:02 »
Hier zodadelijk semi-groen met citroen: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/12917-groen-met-citroen-salade-van-freekeh-en-boerenkool
Wegens geen bosuitjes maar gewoon een sjalotje gebruikt, en de peterselie vervang ik door dille.

Gisteren en eergisteren zelfgemaakte erwtensoep met Tivall rookworst. Erbij no knead bread, dat supergoed gelukt was.
http://www.zelfmaakideetjes.nl/voeding/maak-zelf-het-heerlijkste-verse-brood-zonder-te-kneden-voor-minder-dan-een-euro/

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11090 Gepost op: 26 oktober 2015, 19:35:53 »
Spruitjesstamppot. Een fijne aardappelpuree, gekookt met foelie en laurierblad, na het pureren nog wat nootmuskaat erdoor. Vermengd met rode ui, spruitjes en pepertje uit de wok, plus snippertjes gedroogde tomaat. Lekker!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11091 Gepost op: 27 oktober 2015, 21:09:55 »
Rodebietenrisotto met geitenkaas.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11092 Gepost op: 27 oktober 2015, 21:30:36 »
gisteren werkd er gele rijst en groentesaus met veggiegehakt voor mij gemaakt.
Vandaag maakte ik spaghetti met gebakken spitskool, courgette en chilipeper en erbij een kaasburger.
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11093 Gepost op: 27 oktober 2015, 21:40:27 »
Vrijdag at ik broodjes op kantoor. Daarna versierde ik samen met een aantal collega's taart. Een activiteit van de personeelsvereniging waar vrijwel nooit mannen aan meedoen. Die zijn mee van het opeten denk ik. Omdat de taart mee naar huis genomen wordt was het de daaropvolgende dagen een belangrijk onderdeel van het menu:
Zaterdag aten we spaghetti met champignon/spinaziesaus en een salade met feta, koffie met taart toe.
Zondagochtend kwamen mijn ouders langs voor koffie met taart. 's Middags had ik een oude vriendin op bezoek en geen zin in de keuken te staan, gelukkig hadden we daar bij het boodschappen doen rekening mee gehouden: we aten dürüm met smeersels, pepertoastjes, kaasblokjes en salade. Weer koffie met taart toe.
Gisteren maakte ik een coleslaw als maaltijdsalade en aten we daar de resten van zondag bij. De man at nog een laatste stuk taart bij de koffie.
Vandaag maakte de man zuurkool met Tivall rookworst. Ik at daar nog een bak met stukken komkommer en tomaat bij. Koffie toe.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #11094 Gepost op: 28 oktober 2015, 07:47:27 »
Gisterenmiddag als lunch een salade met peulvruchten en geitenkaas (k&k van AH, die is lekker), aangevuld met een extra tomaat en een rode paprika.
's Avonds een tosti, wegens afspraken en geen tijd om te koken.

De risotto van maandag werd afhaalroti, omdat ik iets te vieren had (nieuwe baan!!), en die eet ik dus vanavond.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11095 Gepost op: 28 oktober 2015, 13:02:38 »

De risotto van maandag werd afhaalroti, omdat ik iets te vieren had (nieuwe baan!!), en die eet ik dus vanavond.

Gefeliciteerd!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #11096 Gepost op: 28 oktober 2015, 13:53:04 »

Gefeliciteerd!

Thanks!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11097 Gepost op: 28 oktober 2015, 14:45:15 »
Gefeliciteerd, Miranda!

Interne workshop in Goslar, met redelijk saaie praatjes en een zo mogelijk nog saaiere lunch (de kok had al zijn creativiteit aan vl33s en v1s gewijd). De vegetarische gerechten waren: gekookte aardappelen, aardappelen en wortel in laf roomsausje, doodgekookte broccoli. Gelukkig was het voorgerecht (aardappelsoep, ja alweer aardappel) vegetarisch en was er ook een bescheiden saladebuffet. Vanavond moeten we zelf iets regelen, geloof ik.

Offline eno2

• 758
« Reactie #11098 Gepost op: 28 oktober 2015, 14:52:35 »
Snel, simpel, lekker. Wraps bestreken met hummus, gevuld met snijbiet (uit de wok, met knoflook, bosui, pepertje, nootmuskaat) en schijfjes tomaat.
Hummus.
Bedankt daarvoor.
Daar ga ik me eens in verdiepen zie.
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11099 Gepost op: 28 oktober 2015, 20:50:55 »
Een lekkere maaltijdsalade van spelt, geroosterde pompoen met za'atar, schapenfeta en granaatappel.
,,,,فلافل