Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Bast

• 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10920 Gepost op: 23 september 2015, 11:29:35 »
Deze zoete-aardappelpanneNkoekjes met Griekse yoghurt en dadelsiroop?
https://www.facebook.com/Vegatopia/photos/pcb.941076349272548/941076052605911/?type=1&theater

Ik ben niet zo'n zoete eter, dus dit is niet echt aan mij besteed denk ik. Maar wie weet een variant met pittig gekruide yoghurt, dus hartiger....

Deze gratin met pindakaas misschien wat voor je?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10921 Gepost op: 23 september 2015, 14:32:04 »
Deze zoete-aardappelpanneNkoekjes met Griekse yoghurt en dadelsiroop?
https://www.facebook.com/Vegatopia/photos/pcb.941076349272548/941076052605911/?type=1&theater

Ik ben niet zo'n zoete eter, dus dit is niet echt aan mij besteed denk ik. Maar wie weet een variant met pittig gekruide yoghurt, dus hartiger....

Deze gratin met pindakaas misschien wat voor je?

:yes:

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #10922 Gepost op: 23 september 2015, 17:53:27 »
Klinkt goed :thumbsup: . Al durf ik niet meer goed zoete aardappelen te kopen sinds er een beestje uit kwam kruipen ;D

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10923 Gepost op: 23 september 2015, 19:27:23 »
Klinkt goed :thumbsup: . Al durf ik niet meer goed zoete aardappelen te kopen sinds er een beestje uit kwam kruipen ;D

Dat heb ik met dadels, maar die vind ik toch al niet zo lekker dus dat scheelt :P

Auberginequiche met salade van romaine, komkommer en tomaat. Toe skyr met banaan.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #10924 Gepost op: 23 september 2015, 22:38:34 »
Toe skyr met banaan.

Wat vond je van de skyr? Ik heb vorige week een bakje geproefd en was not impressed. Dat is gewoon kwark! Maar dan smakeloos, want zonder vet. En net wat duurder dan andere niet-biologische magere naturel kwark.
« Laatst bewerkt op: 25 september 2015, 12:58:39 door Hizikigrrrl »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10925 Gepost op: 24 september 2015, 08:43:59 »
Monique kwam gisteren eten en ik maakte weer linzencurry.

Vandaag een dagje met mijn moeder op stap. Ik denk dat het een frietje wordt ;)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #10926 Gepost op: 24 september 2015, 11:31:39 »
Vandaag stamppot rauwe andijvie, morgenavond chili met tortillachips, griekse yoghurt bij wijze van zure room, jalapenos en guacamole. Een snoepmaaltijd vind ik dat.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.623
« Reactie #10927 Gepost op: 24 september 2015, 12:24:35 »
Gisteren wraps met paprika, ijsberglsa, mais, bleekselderij, komkommer en adukiboontjes. Met een snelle salsa (tomaat, ui, limoensap, koriander) en wat kwark met mexicaanse kruiden erbij. Beetje geraspte kaas erover. Het was de bedoeling dat er zwarte bonen in gingen, maar had niet goed op het blikje gekeken ;)

Vandaag iets met bloemkool en knolselderij. Ik denk dat het recept op de voorkant van knolselderijpuree met pittige bloemkool misschien iets te humous-ig voor mijn vriend, maar misschien kan het als inspiratie dienen.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2015, 20:38:38 door meisbaer »

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #10928 Gepost op: 24 september 2015, 20:28:15 »
Cavolo nero met veel look, tomaat, kikkererwten, oregzno, gerookte paprika en daarbij rijst.

Offline meisbaer

• 5.623
« Reactie #10929 Gepost op: 24 september 2015, 20:42:21 »
Vandaag iets met bloemkool en knolselderij. Ik denk dat het recept op de voorkant van knolselderijpuree met pittige bloemkool misschien iets te humous-ig voor mijn vriend, maar misschien kan het als inspiratie dienen.

Het is knolselderij/aardappelpuree met gebakken bloemkool met een gebakken eitje geworden. Met een groot deel van de kruiden van het recept gebruikt. Was lekker, ik had nog wel iets royaler met de kruiden kunnen zijn.
En waarom eet ik eigenlijk bijna nooit een gebakken eitje bij de maaltijd? Erg lekker :)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10930 Gepost op: 24 september 2015, 20:52:41 »
@selly;
Welke de krat heb jij? Ik zag dat er nu ook een vega receptenkrat was, en ik zag 3 recepten op de site die veganvriendelijk leken.

De weekendkrat Vega. Die is er al heel lang. Voor vegans lijkt hij me minder, er zit bijna wekelijks wel iets met kaas of andere zuivel of ei in.
De gemakskrat vega is nieuw, en die ken ik niet, dus weet niet of het iets voor vegans is  :)
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #10931 Gepost op: 24 september 2015, 20:56:41 »
Nasi goreng met tempeh, spitskool en wortel (knoflook, pepertje, komijn- en korianderzaad, szechuanpeper, scheutje lichte sojasaus). Erbij een paar stukjes zoetzuur ingelegde bloemkool, als frisse component.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #10932 Gepost op: 24 september 2015, 22:16:24 »
Ik at weer eens van de grill: halloumi, aubergine en venkel. Mjam!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #10933 Gepost op: 24 september 2015, 23:00:22 »
@selly;
Welke de krat heb jij? Ik zag dat er nu ook een vega receptenkrat was, en ik zag 3 recepten op de site die veganvriendelijk leken.

De weekendkrat Vega. Die is er al heel lang. Voor vegans lijkt hij me minder, er zit bijna wekelijks wel iets met kaas of andere zuivel of ei in.
De gemakskrat vega is nieuw, en die ken ik niet, dus weet niet of het iets voor vegans is  :)
Ik vond de recepten van de eerste week best aardig, dus ik doe nu twee weken op proef. R eet ook gewoon alles, dus ik kan een beetje kaas wel slijten, het wordt wat anders als we iedere kaasfondue moeten gaan eten ofzo.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #10934 Gepost op: 24 september 2015, 23:36:35 »
@selly;

Hm... De Krat bezorgt nu dus wel in heel Nederland? Sinds wanneer is dat? Toen wij een alternatief voor de Hellofreshbox zochten, hebben we deze 'afgekeurd' (ik denk vanwege de bezorglocaties).

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10935 Gepost op: 25 september 2015, 10:29:55 »
Dinsdag at ik een salade met portobello's met sesamzaadjes, erg lekker.
Woensdag teveel soep en brood voor lunch, 's avonds alleen een ijsje.
Gisteren maakte ik groententaartjes, knolselderijkoekjes en salade met pompoenblokjes.
Vandaag iets lekkers to go van de vegetarische slager :)

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10936 Gepost op: 25 september 2015, 12:21:07 »
Toe skyr met banaan.

Wat vond je van de skyr? IK heb vorige week een bakje geproefd en was not impressed. Dat is gewoon kwark! Maar dan smakeloos, want zonder vet. En net wat duurder dan andere niet-biologische magere naturel kwark.

Kwark vind ik ook niet enorm tof, maar wel lekkerder dan Skyr ja. Die met honing vond ik nog minder. En de naam komt ietwat knullig als je moet denken aan skeer (straattaal)...

Gister wegens verkeerd gelopen inkoop een wat karige aardappel-paneercurry. Toe een appel.
Vanavond krijg ik een burger voorgezet als het goed is :D

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #10937 Gepost op: 25 september 2015, 13:16:25 »
Het is weer tijd voor linzencurry vanavond :)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #10938 Gepost op: 25 september 2015, 19:42:15 »
Lekker snel en snel lekker: dunne noedels met reepjes aubergine en champignons. Noedels in water koken. Ondertussen klein uitje snijden en in de wok fruiten, aubergine en champignons snijden, die samen met knoflook uit de pers, gesneden pepertje en geraspte gember in de wok gooien. Paar minuten roerbakken, afblussen met scheutje lichte sojasaus en scheutje wittewijnazijn en een beetje suiker. Deksel op de pan, 5-10 minuten stoven, noedels erbij met eventueel nog een scheutje lichte sojasaus. Binnen een kwartier op tafel en verslavend lekker.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10939 Gepost op: 25 september 2015, 19:48:21 »
Japanse kom met zeewier, komkommersalade, miso aubergine, zijdentofu en sla met pickles en sesamdressing.
,,,,فلافل