Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.622
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10740 Gepost op: 23 augustus 2015, 20:42:52 »
Hele verse maiskolf (uit het Villa Augustus-winkeltje) met zoetige miso, zijden tofu met mirinsausje, haricot verts (uit Holland  :D) met ponzusaus, broccoli met sesamsaus en Japanse rijst met yuzukosho (soort Japanse sambal).

Die japansige dingen klinken altijd zo lekker! Ik heb vrijdag voor het eerst (witte) miso gekocht, dus binnenkort eens wat uitproberen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10741 Gepost op: 23 augustus 2015, 20:45:39 »
Ik heb vrijdag voor het eerst (witte) miso gekocht, dus binnenkort eens wat uitproberen.

:D lekker!
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10742 Gepost op: 23 augustus 2015, 21:09:27 »
Had hier weer eens zin in.

Haha, o.a. die komt over ruim een week weer langs op onze FB voor een studentenweek daar ;D

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #10743 Gepost op: 23 augustus 2015, 22:02:25 »
Enne, LL: witloftaart klinkt erg goed! Heb je een recept? :)

Ja, dit was de basis: http://bakersandfakers.nl/quiche-glutenvrij-lactosevrij-en-vegan/, maar dan met witlof ipv roodlof. Ik miste de gluten geeneens!

Ah, bedankt! Opgeslagen in mijn digitaal receptenboek. Ik weet dat ik roodlof op de Haagse Markt kan halen, maar weten jullie nog andere plekken?

De couscous was erg lekker en wil jullie die ook als tip meegeven: Ik heb namelijk niet de 'gewone' couscous van de Albert Heijn gebruikt, maar de Palestijnse volkoren! variant die je in de Wereldwinkel kan kopen. Het heet Black Maftoul en is eigenlijk niet eens vergelijkbaar met couscous. Deze couscous moet ook opgebakken worden en dat voegt echt iets toe!

Dus mocht je nog eens 3.95 over hebben... ;). Het is het zeker waard.

(Ik ben heel erg fan van volkoren producten, want witte varianten komen heel erg hard aan als je diabetes hebt :P)
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2015, 11:53:15 door Yehudith »

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10744 Gepost op: 24 augustus 2015, 11:43:37 »
Thuisgekomen van de thee in Villa Augustus at ik alleen nog een paar stengels groenselderij en wat zoute koekjes, die high tea was bijna een maaltijd op zich.
Gisteren aten we na een fikse wandeling in het groen een fruitsalade als apetizer en voor het diner pasta met spinaziesaus met paprika, ui en vegaspekjes.
Voor vanavond staat er nog een rest nasi, daarbij komt een salade, zelfgemaakte pindasaus en AH groenteballetjes.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #10745 Gepost op: 24 augustus 2015, 13:30:15 »
Gisteren heel lekker gegeten bij neleH. Ze maakte o.a. heerlijke wortel-vadouvanburgers uit de Versapers en ovenaardappeltjes (uit eigen tuin) met rozemarijn. Verder nog een wortel-sinaasappel-gembersapje en toe espresso met vanilleijs en likeur :D.

Nog geen idee wat het vanavond gaat worden, niets bijzonders in ieder geval:).

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #10746 Gepost op: 24 augustus 2015, 14:41:08 »
heerlijke wortel-vadouvanburgers uit de Versapers

Dat klinkt spannend!

Ik heb door een miscommunicatie met de leverancier van de groentebox deze week (o.a.) twee Chinese kolen en een spitskool in huis. Mijn fout, ik had me in de week vergist en dacht dat ik deze week geen box zou ontvangen, dus boodschappen gehaald. Toevallig dus ook Chinese kool gekocht. Wordt een weekje creatief met kool vrees ik.

Anyway, vanavond dus iets met Chinese kool. Ik denk wokken met kerrie, tomaat, tempeh, ui en komijn en dan wat rijst erbij.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #10747 Gepost op: 24 augustus 2015, 16:45:22 »
heerlijke wortel-vadouvanburgers uit de Versapers

Dat klinkt spannend!

Ik heb door een miscommunicatie met de leverancier van de groentebox deze week (o.a.) twee Chinese kolen en een spitskool in huis. Mijn fout, ik had me in de week vergist en dacht dat ik deze week geen box zou ontvangen, dus boodschappen gehaald. Toevallig dus ook Chinese kool gekocht. Wordt een weekje creatief met kool vrees ik.

Anyway, vanavond dus iets met Chinese kool. Ik denk wokken met kerrie, tomaat, tempeh, ui en komijn en dan wat rijst erbij.

Kimchi!

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #10748 Gepost op: 24 augustus 2015, 19:20:49 »
Goeie oude simpele Indiase linzencurry ^_^

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #10749 Gepost op: 24 augustus 2015, 20:21:42 »
Oeh ja! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben, kimchi natuurlijk!  :D

Offline keijmel

• **
  • 21
« Reactie #10750 Gepost op: 24 augustus 2015, 21:03:31 »
Vandaag met de kinderen een frietje gegeten in een binnenspeeltuin.
En morgen vegetarische chili met stokbrood.
En dan lekker veel zodat er wat overblijft om de volgende dag op te warmen voor de lunch ; )

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #10751 Gepost op: 24 augustus 2015, 21:35:04 »
Vanmiddag in Goes een patatje gehaald (Kristof had daar ontzettend zin in, ik vond een klein bakje ook niet verkeerd). Daarna is de hel losgebarsten: regen, wind, onweer. Nu zitten we gezellig in ons tentje, met regen die tikt neerstroomt op het doek en harde wind. Na uren te hebben gelezen, breken we onze gewoonte om geen tv en dergelijke te kijken: een dvd'tje via de laptop met erbij Oldehove kaas en mosterddip, radijsjes, tomaatjes, stokbrood en sambalsmeerkaas.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10752 Gepost op: 25 augustus 2015, 21:23:20 »
Gisteren papardelle met tomatensaus, gele en groene courgettes, aubergine en puntpaprika en pecorino.
Vandaag een erg lekker courgettesoepje met dille en munt, bieten met Griekse yoghurt en za'atar, een half veggie worstje en gebakken aardappels.
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #10753 Gepost op: 25 augustus 2015, 21:29:17 »
Barbecue onder de luifel van de tent, bij wind en regen - omdat de ingrediƫnten toch moesten worden opgegeten. Champignons met kruidenboter, gemarineerde aubergine, halloumi. Erbij een salade van rucola, radijs en bospeen, stokbrood en brie. Daarna de barbecue met deksel in de tent gezet (verwarming!) en de luifel dichtgeklapt.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10754 Gepost op: 25 augustus 2015, 21:30:35 »
Barbecue onder de luifel van de tent, bij wind en regen - omdat de ingrediƫnten toch moesten worden opgegeten. Champignons met kruidenboter, gemarineerde aubergine, halloumi. Erbij een salade van rucola, radijs en bospeen, stokbrood en brie. Daarna de barbecue met deksel in de tent gezet (verwarming!) en de luifel dichtgeklapt.

Pff het weer moet jullie wel hebben. Hopelijk hebben jullie een beetje een grote tent.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10755 Gepost op: 26 augustus 2015, 16:29:55 »
Gisteren pastasalade gemaakt met "wat er nog in de koelkast lag en nodig opmoest": overrijpe roquefort, half blikje ananas, bleekselderij, gemengde jonge sla, champignons. Aangevuld met wat er nog op de groenteschaal lag: wat tomaatjes, stuk courgette. Daarbij nog handje walnoten en wat blaadjes basilicum. Resultaat: beetje vreemd, maar wel lekker :)

Offline keijmel

• **
  • 21
« Reactie #10756 Gepost op: 26 augustus 2015, 18:55:48 »
Spinazie met gekookte aardappelen en een gekookt eitje ; )

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #10757 Gepost op: 26 augustus 2015, 19:06:37 »
Hier kerstmenuprobeersels  :roodmannetje:

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10758 Gepost op: 26 augustus 2015, 19:37:09 »
restje linzenpasta, verder kikkererwten-, rucola-tomaatmengsel.

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #10759 Gepost op: 26 augustus 2015, 22:07:36 »
Gevulde paprika en tomaat met een vulsel van vega gehakt, ui, appel, banaan, abrikoos en amandelen. Met een quinoasalade (biet, geitenkaas, rucola en appel) en een walnotensaus on the side.