Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10700 Gepost op: 18 augustus 2015, 19:58:33 »
Gebakken aardappels met paprika, tomaat, lente ui en ei. Toe blauwe bessen.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #10701 Gepost op: 18 augustus 2015, 20:03:00 »
Hartige-pannenkoekgourmet op spiritusbrandertjes. Met op tafel - naast deeg - paprika, courgette, champignons, tomaat, ui, knoflook, pepertjes, kruiden en specerijen, kaas en mozzarella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10702 Gepost op: 18 augustus 2015, 21:29:42 »
Goodbite hamburger met salade en gekookte aardappels.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #10703 Gepost op: 18 augustus 2015, 22:13:19 »
Experiment met aardappelgratin zonder oven, boterbonen, tomaat, rauwe spinazie.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #10704 Gepost op: 19 augustus 2015, 20:02:22 »
Voor zes personen gekookt. Gebakken aardappeltjes, in sinaasappelsap (met knoflook en pepertje) gestoofde bospeen met verse peterselie. Burgertjes. Salade van radijs, rucola en ijsbergsla. Schoon op.

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10705 Gepost op: 19 augustus 2015, 20:54:52 »
Wat ik gisteren at, kan je volgende week dinsdag en donderdag op de vlaamse nationale tv Een rond half 8 zien, want ik was uitverkoren om een van de 5 gasten te zijn op het oogstfeest van Wim Liebaert bij 1000 Zonnen. Door een foto van mijn vierkantemeterbak op Instagram en de hashtag #devierkanteeter, had ik hun aandacht getrokken. Iedereen bracht iets van zijn/haar oogst mee en samen met de gastheer hebben we samen geoogst, gekookt, geklonken en ook gegeten in zijn tuin!
Vandaag maakte ik tzatziki, die ik opat met sla, aardappeltjes, kaasschnitzel en eigen kweek tomaten.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #10706 Gepost op: 19 augustus 2015, 22:23:45 »
 :D

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10707 Gepost op: 19 augustus 2015, 22:39:00 »
Met de buurvrouw iets koken van de restjes in onze koelkasten: spaghetti met courgette, paprika, tomaat en kaas. Gekruid met o.a. oregano en verse basilicum. Lekker.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #10708 Gepost op: 19 augustus 2015, 23:21:56 »
Volkoren penne met spinazie en champignons. Daarbij plakje 'chorizo' van Quorn. Dat laatste was niet per se slecht maar het smaakte wel meer naar quorn dan naar chorizo...

Opmerking van een collega over mijn lunchsalade van gisteren: "spinazie, kan je dat ook rauw eten?" :frusty:
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10709 Gepost op: 20 augustus 2015, 00:02:35 »
Maagvriendelijk eten, ivm mijn vriend die vandaag een heftige krampaanval had gehad  :(

Pasta met tomatensaus van een blik tomaten, courgette, wortel, champies en sperzieboontjes. Alles goed gaargekookt, met een klein beetje italiaanse kruiden, verse basilicum, schepje bouillon en een klein beetje geraspte parmazaanze kaas. Ging gelukkig goed ( maar morgen toch even naar de dokter).

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #10710 Gepost op: 20 augustus 2015, 09:32:51 »
Als lunch straks een salade van kikkererwten, gegrilde aubergine, kerstomaatjes en feta. Vanavond een risotto van restjes groente: courgette, tomaat, knoflookstengels. Die tomaten ga ik eerst een uurtje in de oven roosteren met wat balsamico. Nu al zin in.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10711 Gepost op: 20 augustus 2015, 10:02:11 »
Maandag maakte ik de gekruide kikkererwten uit Het Kookboek, een vreemde maar lekkere combinatie met de k&k pierogy die we hadden liggen. We aten er ook nog een flinke bak rauwkost bij.
Dinsdag at ik gebonden bospaddenstoelensoep en een Griekse salade en gisteren nasi met Mora vega sateh.  Ik zit momenteel wat koken betreft in een vrij inspiratieloze periode. Vaker Het Kookboek er bij pakken!

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #10712 Gepost op: 20 augustus 2015, 23:25:21 »
Griekse spanakopita maar dan met boerenkool uit de vierkantemeterbak. Eigenkweek tomaten erbij.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #10713 Gepost op: 21 augustus 2015, 01:54:39 »
Alweer barbecue bij mijn ouders. Dit keer met oom en twee nichtjes (en broer met vriendin, die binnenkort hopelijk een eigen huisje krijgen). Fijn: naast de 'echte' barbecue een volwaardige vega-barbecue. Ook fijn: mede dankzij ondergetekende lekker gevulde puntpaprika's, halloumi (waarvoor ik bij de kassa bij de AH lang moest wachten totdat men de streepjescode had gevonden: 'halloween, is dat iets vegetarisch of zo?'), reuzenchampignons met zelfgemaakte kruidenboter ('dat kun je toch ook kant-en-klaar kopen?') en gemarineerde groenten ('wat is nu precies de bedoeling van die olijfolie met dingen erdoor?'). Minder fijn: de vegadingen van de Lidl zijn, diplomatisch gezegd, niet te vreten. En er werd wel erg veel over het lekkere vl33s gesproken, groente is toch echt bijzaak. Desondanks gezellig en de 'bijzaak' smaakte erg lekker.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10714 Gepost op: 21 augustus 2015, 11:45:30 »
Minder fijn: de vegadingen van de Lidl zijn, diplomatisch gezegd, niet te vreten.

Raar, die dingen vind ik verdacht veel op de Vivera dingen lijken. Mijn vriend had ooit eens een vergelijkend balletjes onderzoek gedaan, maar ik geloof dat die van de Aldi in ieder geval van Vivera waren. Ik zal nog eens vragen als ik eraan denk.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10715 Gepost op: 21 augustus 2015, 12:02:44 »
Over een nieuwe reeks van Aldi waren toch veel mensen enthousiast? Uit de vriezer. Maar die waren weer niet van Vivera.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #10716 Gepost op: 21 augustus 2015, 12:52:21 »
Minder fijn: de vegadingen van de Lidl zijn, diplomatisch gezegd, niet te vreten.
een vergelijkend balletjes onderzoek gedaan

;D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #10717 Gepost op: 21 augustus 2015, 14:10:15 »
een vergelijkend balletjes onderzoek gedaan
;D
;D Wij hadden gisteravond een soort gepaneerde kaasschelpen, maar de kaas was een smakeloze lijmmassa, erg 'analoog' dus (net even op de verpakking gekeken: 20% kaasvulling met 54% kaas (10% dus, maar dan als meer gepresenteerd). De oosterse schijven - die we eerder al eens hadden - waren wel aardig, maar ook erg droog. Geen succes.

Voor vanavond (alweer barbecue) hebben we op de markt groene asperges gevonden. Verder de standaarddingen, dit keer wel met Eelcosalade (ijsbergsla, bospeen, radijs, paprika, limoen-honingdressing).

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10718 Gepost op: 21 augustus 2015, 15:54:11 »
gisteren at ik een lekker broodje lekkere kaas en teveel chocolade om daarna nog gezonde dingen te eten, vanavond wordt het Grieks bij Athene's Olijf in Delft ter ere van het 56jarig huwelijk van mijn ouders. Het eten zal dus maar bijzaak zijn, de hele familie bij elkaar is belangrijker.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #10719 Gepost op: 21 augustus 2015, 18:58:02 »
Kool met cashewnoten en kerriesaus. Cobbler toe, in het kader van de alliteratie.