De laatste week weer aardig wat nieuwe recepten uitgeprobeerd.
Zondag
bloemkool op zijn Grieks en
bulghur met walnoten. Allebei lekkere gerechten, maar ook allebei wat zurig, daardoor misschien niet de beste combi ooit. Wel lekker zomers.
Dinsdag
orzosalade met aubergine en courgette en wederom bloemkool (bonusaanbieding
), ditmaal op zijn
Middenoosters. Zeer lekker, mijn ouders aten mee, en mijn vader wilde meteen de recepten hebben zodat hij dit kan gaan maken voor zijn kookclubje.
Ik heb het recept voor de komkommer-avocadosoep ook maar meteen opgestuurd.
Donderdag
'de lekkerste dahl' (had ik hoge verwachtingen van natuurlijk, met zo'n naam, maar ik vond hem ook erg lekker), met gedroogde berglinzen, rode linzen en belugalinzen, en 'gewone' linzen uit blik, en erbij
tomaten-pruimencurry (met abrikoos-pruim-hybride waarvan ik de naam ben vergeten, aangezien de AH geen pruimen had toen ik die zocht maar wel dit). Lekker ook, maar wel erg zuur, kan beter in een kleinere portie genuttigd worden misschien. Ik heb van nog heel veel linzen over en ook nog wat tomaten/pruimen, daar wil ik van het weekend nog een keer
bietencurry bij maken.
Gister aten we nog de
spaghetti met aardappels waar ik al een tijd benieud naar was. Qua smaken prima, maar ik vind het toch altijd een geklooi om spaghetti en overige ingrediënten fatsoenlijk gemengd te krijgen in de pan, het kan denk ik beter op het bord pas gemengd worden. Erbij aten we sla/avocado/kerstomaat/geroosterde pecans met mosterddressing.
Zo, nu eens bedenken wat ik komende week ga eten...