Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10500 Gepost op: 08 juli 2015, 20:55:10 »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10501 Gepost op: 08 juli 2015, 21:26:24 »
Salade van witlof, Chinese kool en augurk met mosterd/ yoghurtdressing, socca met rozemarijn, mozzarella met gazpachodressing.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10502 Gepost op: 08 juli 2015, 21:32:02 »
Hamburgerbroodjes, één met een Quorn Southern Style burger, en de andere met humous. Erop natuurlijk ook gebakken ui, augurk, tomaat, komkommersliertjes, radijs en zelfgeplukte sla en ruccola uit de moestuin van een vriendin  :D

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10503 Gepost op: 09 juli 2015, 09:54:17 »
Gisteren libanees prutje met heerlijk gelukte hummus, libanees platbrood en een sausje met yoghurt.

Vandaag nasi met pindasaus, uitjes en een gebakken eitje.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #10504 Gepost op: 09 juli 2015, 18:58:51 »
Risotto met sla. 

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10505 Gepost op: 09 juli 2015, 20:06:40 »
Vivera kaasburger (die is lekker), gebakken aardappels, snijbonen, Chinese kool-sla met kerriedressing, komkommersla met yoghurtdressing.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10506 Gepost op: 09 juli 2015, 20:23:23 »
Vandaag overdag had ik telkens honger of trek (mijn maag vond zichzelf in ieder geval hoorbaar leeg), dus over de dag verdeeld wat kleine hapjes (roggebrood met hummus en zuurkool, puntje Turks brood met brie en kerstomaat, plakje Duits brood met sla, kaas en radijs) gegeten. Met als gevolg dat ik vanavond geen honger had. Kristof ook niet. Dus hebben we de avondmaaltijd overgeslagen en zullen dat vast als excuus gebruiken voor wat lekkere hapjes later op de avond. Ik heb in ieder geval al behoorlijk wat groente gesnoept, dus ik mag sowieso vanavond naar bed  8).

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10507 Gepost op: 09 juli 2015, 20:24:52 »
Snijbiet met rijst.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #10508 Gepost op: 09 juli 2015, 23:23:21 »
Wortelstamppot met gekookte eitjes, mosterdsaus en veldsla. Toegankelijke lokale keuken voor de Braziliaan en de Argentijn die nu bij me op bezoek zijn. De Argentijn heb ik eerder wel nog een halve cultuurshock bezorgd met een miltraillette.
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2015, 20:51:23 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #10509 Gepost op: 10 juli 2015, 12:02:17 »
Als het weer een beetje lekker blijft, BBQ vanavond, en misschien morgenavond ook nog wel (ik maak altijd teveel voor een BBQ).
Met veel, heel veel knoflooksaus.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10510 Gepost op: 10 juli 2015, 12:08:44 »
Wortelstamppot met gekookte eitjes, mosterdsaus en veldsla. Toegankelijke lokale keuken voor de Braziliaan en de Argentijn die nu bij me op bezoek zijn. De Argentijn heb ik eerder wel nog een halve cultuurshock bezorgt met een miltraillette.

Ha, een beetje de Belgische variant van de Hollandse Kapsalon  ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10511 Gepost op: 10 juli 2015, 20:47:02 »
Pellkartoffeln (in de schil gekookte nieuwe aardappelen) met boter, peper en zout. Erbij een salade met uitgesproken smaak: venkel, wortel, radijs en ijsbergsla, met een dressing van mosterd, citroensap, wittewijnazijn, honing en olijfolie, bestrooid met geroosterde amandelen en zonnebloempitten.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #10512 Gepost op: 10 juli 2015, 20:55:34 »
Wortelstamppot met gekookte eitjes, mosterdsaus en veldsla. Toegankelijke lokale keuken voor de Braziliaan en de Argentijn die nu bij me op bezoek zijn. De Argentijn heb ik eerder wel nog een halve cultuurshock bezorgd met een miltraillette.

Ha, een beetje de Belgische variant van de Hollandse Kapsalon  ;)

Hij zit nu in Amsterdam en Zaandam. Ik heb hem al uitleg gegeven over het kapsalon, friet satésaus en het 1€ ontbijt van de Hema.

Zelf at ik het restje stamppot van gisteren met een salade en wat fetakaas.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10513 Gepost op: 10 juli 2015, 21:55:38 »
Poffertjes zijn over het algemeen erg populair en met een rijsttafel kan je ook eigenlijk niet misgaan. Mijn zwager is engels, het is erg grappig om hem over Nederlands eten te horen praten.

Gisteren: pasta gevuld met noten en kaas (AH), met crème fraîche, bloemkool, prei, ui, wortel en doperwtjes. Met wat extra walnoten erdoorheen.

Vandaag: de zomerse aubergineschotel van de voorkant. Maar dan wel aangepast, want ik vond de hoeveelheden aardappel en groenten een beetje weinig. Dus met extra aardappel en courgette. Daardoor weer in verhouding een beetje minder saus, die ik dan weer wat had aangelengd met water. En dus wat het geheel uiteindelijk weer iets te dun. En ik was de balsamico vergeten  ::) Maar wel weer een paar dotjes extra crème fraîche bovenop, dat was wel lekker met de mozzarella.  :P

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10514 Gepost op: 11 juli 2015, 19:46:13 »
Sichuan-aubergines, gebakken Chinese kool met prei en sesamolie, tofuschnitzel, bruine rijst. Frambozen toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10515 Gepost op: 11 juli 2015, 20:47:34 »
Couscous met zeven groenten (tomaat, wortel, courgette, koolrabi, paprika, kikkererwten).

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10516 Gepost op: 11 juli 2015, 23:46:04 »
Een frietje op het strand, met een vriendin. Mijn vriend had geen zin om te koken en en wilde een blik soep opentrekken, maar had ook geen puf om dat op te warmen. Dus heeft hij een zak chips leeggegeten. :o
Dus maar toen ik thuiskwam twee bakjes met meloen en zwarte bessen gemaakt. Morgen maar weer een extra salade'tje maken bij de lunch  :angel:

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10517 Gepost op: 12 juli 2015, 20:57:36 »
Een goed gevulde lasagne, met wortel, koolrabi, puntpaprika, bosui en snijbiet in tomatensaus. Bedekt met een laagje mozzarella.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #10518 Gepost op: 13 juli 2015, 09:19:11 »
Penne met gestoofd witloof en oesterzwammen. Om de "makkelijke" en zware toevoeging van room te vermijden, voegde ik ricotta toe, die ik op smaak had gebracht met gebakken ui en knoflook, nootmuskaat, marjolijn, geutje pastabouillon.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10519 Gepost op: 13 juli 2015, 10:16:52 »
Gisteren linzen-kokossoep met koriander, vandaag een salade'tje met oa avocado en spinazie.