Conference dinner. Het voorgerecht was voor iedereen vegetarisch: toast met gedroogde tomaat, zoete uitjes, pesto en een paar blaadjes salade. Klinkt nogal droog, maar bleek erg smakelijk te zijn. Hoofdgerecht: voor de vegetariërs een soort bladerdeegbroodje met geroosterde kerstomaat, boontjes, groene asperges, aardappelpuree. De vl33seters kregen iets dergelijks, maar in plaats van de groente een plak vl33s. Voor Ierse maatstaven best aardig en ook wel smakelijk. Toe een pudding die op crême brulée wilde lijken. Zeer overzichtelijke porties.
Na het traditionele zingen (elk land moest wat voordragen, ik zong met de Nederlanders 'Opzij' van Herman van Veen, en 'Marmor, Stein und Eisen bricht' met de Duitsers, de Duitsers waren beter) zijn we naar een pub verhuisd. Goede discussies, heel lekker microbrew bier. Nu, kort voor twee (een uurtje vroeger dan in Nederland) even afkicken. Morgen om negen uur de derde keynote, gevolgd door een aantal praatjes die ik mag introduceren.
Al met al heb ik tot dusver in Dublin best aardig gegeten. De restaurants die ik in het Ierlanddraadje heb genoemd zijn de moeite waard. Het eten was in het algemeen een beetje karig, maar juist daardoor ook niet meer dan ik normaal gesproken zou hebben gegeten. Een werkweek uitgebreid hotelontbijt, warme lunch en restaurantdiner is gewoon te veel van het goede.