Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10220 Gepost op: 09 mei 2015, 21:21:51 »
Veel plezier Meisbaer!

Donderdag een Japanse kom: sushririjst, teriyaki courgette, vegakip met gember en knoflook, gestoofde veldsla met sesamdressing, Japanse omelet.
Gisteren spaghetti met tomatensaus en parmezaanse kaas, en een venkelsalade met citroen/mosterddressing.
Vandaag witte asperges, roerei met daslook en rosti. Een citroentaartje van Pain Quotidien toe.

,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10221 Gepost op: 10 mei 2015, 10:04:02 »
Ik at Perzische kruidenrijst, Turkse bonensalade, een salade van radijs en komkommer met honing-oranjebloesemdressing en eieren gebakken in tomatensaus. Allemaal recepten uit Persiana, waarvan een bespreking volgt volgende week op de voorkant.

:kwijl: :cheer:

Gestoofde miniprei met gekookte krieltjes en een Lidl kaasschelp. Toe enigszins tegen gevallen gele frambozen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #10222 Gepost op: 10 mei 2015, 18:46:02 »
Pizza!

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #10223 Gepost op: 10 mei 2015, 21:33:21 »
Gisteren redelijk laat een lekker bijeengeraapt zootje: ramekins gevuld met schijfjes aardappel en spinazie (beide restjes die op moesten) en bedekt met mozzarella. Een frisse salade (ijsbergsla, radijs, koolrabi, rode paprika, komkommer, bieslook-mosterd-citroendressing) bestrooid met zonnebloempitten. En een baguette met smeerseltjes (hummus, rucolapesto, brie).

Vanavond een monsterlasagne (met fijngesneden wortel, paprika en courgette in tomatensaus met lekker veel Italiaanse kruiden), die schoon op is gegangen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10224 Gepost op: 10 mei 2015, 21:59:58 »
Tjauwmin met o.a. shanghai paksoi. Erbij kort ingelegde komkommer en radijs. Toe thee en chocolade spekkoek.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10225 Gepost op: 11 mei 2015, 13:35:14 »
Vrijdag at ik soep en rauwkost en daarna taart en snacks op een verjaardag  ::)
Zaterdag de asperges met bieslookboter, die waren:  :yummie: Erbij een aardappelpureetje met bosuitjes
Gisteren meloen met feta, wrap met sla, haloumi en knoflook/sambalsaus, ezme, houmous en auberginepuree
Vandaag durum met de rest van de ezme, cacik, couscoussalade en rauwkostsalade.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10226 Gepost op: 11 mei 2015, 15:08:16 »
Na het hele weekend salades gemaakt te hebben, vandaag toch maar weer een salade, want lekker weer.
Pastasalade met balletjes, pesto,ijsbergsla, tomaat, komkommer etc

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #10227 Gepost op: 11 mei 2015, 20:59:45 »
Een variatie op dit - zeer actuele 8) - recept. Omdat ik dreigde alwéér iets kant en klaars te gaan eten (want moe), maar toen viel mijn oog hierop en zag ik dat ik voor dit recept best veel geschikte ingrediënten in huis had. Zo hoefde ik de deur niet uit, leek me handig (want moe).
Ik heb daarom schelpjespasta gebruikt ipv orzo, een deel van de kerstomaatjes vervangen door paprika, verder ahornsiroop ipv honing en oude geitenkaas ipv feta gebruikt. Was lekker! :D
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10228 Gepost op: 11 mei 2015, 21:47:34 »
Caesarburger met een extra plakje gesmolten cheddar en een slaatje van de overgebleven romaine ernaast met tomaat en komkommer. En toen een banaan die op moest toe.

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #10229 Gepost op: 11 mei 2015, 21:56:32 »
Rodebietenrisotto. En terwijl de risotto pruttelde, heb ik alvast een voorraadje hummus voor de rest van de week gemaakt.

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10230 Gepost op: 11 mei 2015, 22:41:29 »
Een variatie op dit - zeer actuele 8) - recept. Omdat ik dreigde alwéér iets kant en klaars te gaan eten (want moe), maar toen viel mijn oog hierop en zag ik dat ik voor dit recept best veel geschikte ingrediënten in huis had. Zo hoefde ik de deur niet uit, leek me handig (want moe).
Ik heb daarom schelpjespasta gebruikt ipv orzo, een deel van de kerstomaatjes vervangen door paprika, verder ahornsiroop ipv honing en oude geitenkaas ipv feta gebruikt. Was lekker! :D

Leuk dat je het gemaakt hebt en fijn dat het smaakte!

Ik heb het eten voor morgen (en overmorgen, want nogal veel) alvast gemaakt: stoofje van aubergine, champignons, gepelde tomaten, knoflook, harissa, ras el hanout en baldorijst. Na het opwarmen morgen nog even bestrooien met feta en koriander. Nu al zin in.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #10231 Gepost op: 12 mei 2015, 07:19:05 »
Gisteren voor het eerst bbq in onze tuin, met balletjes op spiezen van de plaatselijke Spar (geen succes, want gepaneerd op de bbq is niet ideaal) en veggieguez (merguezsmaak dus, wel lekker en een beetje pikant), veel champignons met look, en rauwkost! Enige nadeel was het vl33s van het vriendje van de dochter dat heel lang moest opliggen en dus een groot deel van de kleine rooster in beslag nam, maarja, niets aan te doen.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #10232 Gepost op: 12 mei 2015, 08:58:50 »
Gisteren Curry madras met rijst, koriander, cashewnoten en salade.

Vandaag 'iets' met verse pasta, spinazie en brie (moet op). Oh en walnoten.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #10233 Gepost op: 12 mei 2015, 10:49:11 »
pasta, spinazie en brie
:o Ben je bezeten door de geest van bambi? :o
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #10234 Gepost op: 12 mei 2015, 20:12:14 »
Thai curry met koolrabi, broccoli en edamame (saus van kokosmelk met pasta van pepertje, gember, Thai basilicum, citroengras, bosui, koriander- en komijnzaad). Erbij basmatirijst.

En weer eens een ananas geslacht voor ananas-tomaatchutney: twee potten vol.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10235 Gepost op: 13 mei 2015, 09:16:53 »
Moederdag inhalen met o.a. Le Fournil baguette :yummie: en huisgemaakte kruidenboter met o.a. daslook erin. Broccoli en bloemkool met Reade Jutterkaassaus en een witte bonen-citroen-peterselie-chipotledip, hard gekookt eitje en caesarsalade. Toe deelden we als grand dessert verschillende kleine taartjes en rabarbercrumble van Le Fournil, roomsoesjes en chocoladespekkoek.
Beetje onsamenhangend, maar wel succesvol gelukkig.

Vanavond restje van de kaassaus gebruiken voor mac 'n' cheese :kwijl:

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10236 Gepost op: 13 mei 2015, 11:24:11 »
Gisteren asperges met ei, nieuwe aardappelen (wel helemaal uit Israël, helaas) en bieslookboter. Straks soep maken van het kookvocht.

Vandaag pasta met tomatensaus en balletjes.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10237 Gepost op: 13 mei 2015, 11:42:04 »
Gister was ik onderweg en toen at ik een groenten/noedel salade. Lekker op een bankje in het zonnetje  8)

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #10238 Gepost op: 13 mei 2015, 23:05:12 »
Couscous met een lekker stoofje van aubergine en ful medames in tomatensaus (knoflook, pepertje, gember, komijnzaad en - lekker rokerig - zwarte kardemom).

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #10239 Gepost op: 14 mei 2015, 21:22:09 »
Lasagne. Met zeer fijngesneden wortel, broccoli en paprika in kruidige tomatensaus, bedekt met mozzarella.