Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9420 Gepost op: 06 januari 2015, 20:23:15 »
Pasta met tomatensaus, broccoli, kappertjes. Gisteren ook al. Morgen misschien iets spannenders?

Die kappertjes zijn al best spannend toch  :)

Mwah, maar misschien niet 2 dagen achter elkaar. Je kent me, snel verveeld :P

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9421 Gepost op: 06 januari 2015, 20:34:09 »
Diepvriespizza en als toetje lassie.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #9422 Gepost op: 06 januari 2015, 20:46:15 »
Stamppot rauwe andijvie (de andijvie heb ik meegenomen uit Nederland, in Duitsland nauwelijks te krijgen). Erbij sellerieschnitzeltjes. Kristof houdt niet van andijvie, dus die kreeg aardappelpuree en bloemkool met een papje (en sellerieschnitzeltjes dus).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Venna

« Reactie #9423 Gepost op: 06 januari 2015, 21:28:10 »
Kapucijners met tomatensaus, vegetarische spekreepjes en een groene, rode en gele paprika (had 'n keer zin in alle3, doe meestal 1 of 2 kleuren:).

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9424 Gepost op: 06 januari 2015, 21:30:45 »
Pasta met tomatensaus, broccoli, kappertjes. Gisteren ook al. Morgen misschien iets spannenders?

Die kappertjes zijn al best spannend toch  :)

Mwah, maar misschien niet 2 dagen achter elkaar. Je kent me, snel verveeld :P

:heehee:
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9425 Gepost op: 06 januari 2015, 22:14:26 »
Pasta spinazie brie.
(als ik het nou braaf blijf posten, haalt het wellicht de word-cloud
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

« Reactie #9426 Gepost op: 06 januari 2015, 23:40:25 »
Ik kan wellicht helpen met de brie. Brie eet ik regelmatig op brood, dus als ik iedere keer dat ik een broodje brie eet, even meld dat ik een broodje brie eet, haalt brie de lijst vast wel een keer. Of wordt er maar één keer het woord brie per bericht meegeteld?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #9427 Gepost op: 06 januari 2015, 23:41:10 »
Of wordt er maar één keer het woord brie per bericht meegeteld?
Nee, het gaat allemaal op de grote hoop.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #9428 Gepost op: 07 januari 2015, 11:37:44 »
Pasta met tomatensaus, broccoli, kappertjes.

Kappertjes door je pastasaus: +1! En geraspte wortel dus. Hmmm. Wij aten het gisteren ook.

Vanochtend heb ik een zakje nasi uit de vriezer gevist (maakte ik met alle groentes die over waren van het gourmetten 1e kerstdag, echt superlekker geworden). Erbij gestoomde broccoli (moet op) en Mora Veggie-sateh (prima te eten).

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9429 Gepost op: 07 januari 2015, 13:38:05 »
Gisteren "hollandse" nasi, met kruiden uit een zakje, champignons, paprika, spitskool en prei. Met tempeh die in een beetje hoisinsaus gemarineerd waren.
Vandaag quiche, met prei, wortel, beetje knolselderij en munsterkaas.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #9430 Gepost op: 07 januari 2015, 16:54:19 »
Brie, lekker hoor, ik ben dol op brie  ;)

Maar vanavond eet ik geen brie. Wel paddenstoelenrisotto, met een beetje tallegio en fontina erdoor. Vanmiddag at ik als lunch al een flinke kom pompoensoep dus aan groente geen gebrek.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9431 Gepost op: 07 januari 2015, 16:59:04 »
Vanavond eten we pasta met rode saus. Ik heb ontdekt (jaja) dat je pastasaus veel lekkerder en minder waterig wordt als je er geraspte wortel door doet. Nu ben ik helemaal pastasaus-fan!

Wat leuk, ik weet nog dat je een tijdje terug op zoek was naar verbetering van het recept, leuk dat dan dan gelukt is  :D Wil je het niet eens voor ons opschrijven?

Hier spaghetti aglio peperoncino, maar ook met vega-bacon erdoor, een coleslaw met ook wortel en gemarineerde rode ui en aardpeer uit de oven.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9432 Gepost op: 07 januari 2015, 18:29:10 »
Vandaag wordt het weer spannend hoor. Ik maak nasi (met ei, want die zijn nog over), maar ik zie net dat ik risottorijst in de rijskoker heb gegooid.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9433 Gepost op: 07 januari 2015, 19:07:34 »
Vandaag wordt het weer spannend hoor. Ik maak nasi (met ei, want die zijn nog over), maar ik zie net dat ik risottorijst in de rijstkoker heb gegooid.

Het was maar een deel risottorijst (ander deel gewone rijst) en dat was eigenlijk best lekker zo. At er verder nog wat ingemaakte courgette en paar cassavecrackers erbij.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #9434 Gepost op: 07 januari 2015, 19:34:58 »
Over brie gesproken: misschien is dit recept met brie ook iets voor een brie -liefhebber als jij, Bambi?

Uiencake met basilicum en brie: http://www.deliciousmagazine.nl/2014/09/04/uiencake-met-basilicum-en-brie/

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9435 Gepost op: 07 januari 2015, 19:52:12 »
Experimentje met gemarineerde tofu (o.a. sambal djahé, pindakaas en mangochutney) uit de oven, peultjes en snijbonen in een sojasausje met sesamolie. Erbij bruine rijst en toe yoghurt met mango en banaan.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #9436 Gepost op: 08 januari 2015, 10:05:22 »
Vandaag eten we sushi-in-a-bowl (alweer nav een recept http://www.degroenemeisjes.nl/recept-vegan-sushibowl van de Groene Meisjes)!

Zo lekkerrrrrr!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #9437 Gepost op: 08 januari 2015, 10:06:13 »
Experimentje met gemarineerde tofu (o.a. sambal djahé, pindakaas en mangochutney) uit de oven

En hoe was dit? Klinkt goed, ik maak eigenlijk nooit tofu maar zo klinkt het wel lekker. Wordt het een beetje knapperig?

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9438 Gepost op: 08 januari 2015, 12:41:55 »
Grieperig, dus weinig trek. Gisteren tortilla met guacamole, lekker veel groente dus goed voor me maar het smaakte nergens naar. Vandaag nog niets gegeten, zo maar eens een groot glas groentesap maken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9439 Gepost op: 08 januari 2015, 12:44:27 »
Vandaag eten we sushi-in-a-bowl (alweer nav een recept http://www.degroenemeisjes.nl/recept-vegan-sushibowl van de Groene Meisjes)!

Zo lekkerrrrrr!
Als je sushi voorbereiden teveel werk vindt maar wel sushi wilt eten kun je ook alle ingredienten mooi uitstallen, de nori vellen in vieren knippen en dan iedereen aan tafel zijn eigen individuele sushi met de hand laten maken. Hoeft niet gerold te worden met een matje, je eet het zo uit het vuistje. Nog minder werk dan de sushi-bowl en een erg gezellige manier van tafelen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light