Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Indira

• 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8280 Gepost op: 29 mei 2014, 15:54:46 »
Op de tuin zijn de eerste tuinbonen ook pas klaar: de meeste bloeien nog maar!

ok, ben over wat weekjes ook alweer terug, dus wie weet. dan.. de jonge zijn het lekkerst om in geheel te grillen (met schil en al) -- wat later in 'het seizoen' worden ze al te vezelig..
Bedoel je dan echt de hele peul? Nee toch?

jaha, als ze nog jong zijn, grillen in de oven..   is dat vloeken in de kerk voor jou?
Za Zemiata!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8281 Gepost op: 29 mei 2014, 18:52:31 »
Pasta met verse tomatensaus en parmezaan.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #8282 Gepost op: 29 mei 2014, 19:21:14 »
Lasagne met tomatensaus en ui, aubergine en courgette uit de grillpan. Bedekt met een laagje mozzarella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8283 Gepost op: 29 mei 2014, 19:48:24 »
Op de tuin zijn de eerste tuinbonen ook pas klaar: de meeste bloeien nog maar!

ok, ben over wat weekjes ook alweer terug, dus wie weet. dan.. de jonge zijn het lekkerst om in geheel te grillen (met schil en al) -- wat later in 'het seizoen' worden ze al te vezelig..
Bedoel je dan echt de hele peul? Nee toch?

jaha, als ze nog jong zijn, grillen in de oven..   is dat vloeken in de kerk voor jou?
En eet je dan ook de peul, zoals peultjes? Ik vind het niet erg hoor, ik wist alleen in de verste verten niet dat het kon.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Indira

• 520
« Reactie #8284 Gepost op: 29 mei 2014, 19:56:11 »
ja! just try! maar niet de 'latere' en heel grote. dan heb je het gevoel dat je op touw kauwt.
Za Zemiata!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8285 Gepost op: 29 mei 2014, 21:05:15 »
Ja is echt lekker, gegrilde tuinboonpeul!

Hier witte asperges, een heel goed gelukte wittewijnsaus, gepocheerd ei en aardappels.
,,,,فلافل

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #8286 Gepost op: 29 mei 2014, 23:45:46 »
Rode ui, knoflook, rode linzen, zwarte bonen, nep-gehakt, een paar verkruimelde tacoschips, een rode en een groene paprika, tacosaus en maïskolfjes. Even bakken, even sudden en daarna op een laag tacochips in de oven nog een keer bakken. (Dit eten wij redelijk vaak inderdaad.) Met een 'toetje' van crackers met komkommersalade.
Groetjes, Antje

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8287 Gepost op: 30 mei 2014, 17:49:07 »
Er zit een ovenschotel aardappel/tomaat (deels van eigen balkon), paprika, rode ui, feta, munt/oregano/rozemarijn in de oven. Wat Grieksig dus. Zin in en benieuwd. Daarna nog bramen.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8288 Gepost op: 30 mei 2014, 18:46:17 »
Champignon-uirisotto met erbij groene asperges.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #8289 Gepost op: 30 mei 2014, 19:42:17 »
Er lagen burgers van Fry in een nieuw ontdekte winkel in Gouda. Die winkel heeft ook heel veel bakken met noten en meer waar je zelf uit kan scheppen. Ik heb direct gevraagd of ik mijn eigen bakjes/zakjes mag meenemen en dat mag :adhd: Dus we eten vandaag zo'n burger met een flink restje van gisteren. ;D
Groetjes, Antje

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #8290 Gepost op: 31 mei 2014, 00:25:06 »
Pastasalade meegenomen naar mijn werk, gisteren klaargemaakt door mijn vriend. Farfelle, paprika, tomaat, ijsbergsla en feta

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8291 Gepost op: 31 mei 2014, 11:47:08 »
Falafel en Turks brood gehaald op de markt. Dat dus vanavond, met komkommer, sla, tomaat en een yoghurt-knoflooksausje met koriander en rode peper.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8292 Gepost op: 31 mei 2014, 13:44:56 »
Kristof is een paar dagen niet thuis en ik maak van de gelegenheid gebruik om dingen te eten die hij niet lust of niet graag eet. Na de auberginelasagne, de champignonrisotto en de groene asperges is nu de prei aan de beurt. Van een vriendin nog zeven eieren ('van de kippen van de buurvrouw van mijn ouders'  :)) gekregen, dus een preiquiche ligt het meest voor de hand.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #8293 Gepost op: 31 mei 2014, 17:34:44 »
Falafel en pittabroodjes en veel rauwkost.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #8294 Gepost op: 31 mei 2014, 20:16:09 »
Gisteren pizza shoarma met 'mozarella' op basis van gefermenteerde rijst, was erg lekker, de kaas smolt goed. Vandaag patat met vegabitterballen, komkommer en tomaat.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #8295 Gepost op: 01 juni 2014, 00:03:43 »
Op zondag heen en weer naar Leeuwarden gereisd. Mijn broer was jarig vandaag en hij koos het avondeten (bami). Omdat wij kwamen eten werd er een vleesvervanger gekocht.
Ik had mijn moeder telefonisch geprobeerd uit te leggen waarom we en dat we tegenwoordig plantaardig eten, maar helaas is het geen plantaardige maaltijd geworden. Ze kocht een vleesvervanger van Vivera (ik had Vivera gehakt aangeraden), maar het waren de licht gekruide wok reepjes (met ei). En ze kwamen ook al niet bij bami.
Mijn andere broer had last van zijn maag en aangezien mijn moeder altijd kruidige bami als een eenpansmaaltijd maakt leek dat niet zo'n goed idee. Uiteindelijk aten we macaroni met tomatensaus, een schep 'macaronigroenten' (prei, paprika, champignons?) en licht gekruide wok reepjes ernaast. Mijn zieke broer at macaroni met wat groenten. De maaltijd was niet helemaal geslaagd dus, maar we hebben het wel gegeten.
Ik ben dus duidelijk nog niet gewend, want als het met vlees was geweest had ik er geen seconde over getwijfeld en het gewoon laten staan.. Maar mijn moeder heeft dat nog nooit geserveerd aan ons, dus ik hoop er nog even op dat dit alleen wennen is.
Groetjes, Antje

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8296 Gepost op: 01 juni 2014, 20:36:48 »
,,,,فلافل

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #8297 Gepost op: 01 juni 2014, 20:55:14 »
Kofta met rijst.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #8298 Gepost op: 01 juni 2014, 23:26:08 »
De dochter bakte scones met marsepein voor ontbijt. Daarna bakte ik focacia die we aten met artisjokbruchetta van Xenos. Tijdens een bezoek aan de Japanse tuin van Hasselt, op vrouwenverwendag, nog wat sushi gedeeld met de vriendinnen. Vanavond aten we spinazierisotto met gestoofde champignons en gebakken courgette en paprika.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #8299 Gepost op: 02 juni 2014, 11:13:10 »
Gisteren snelle curry: saag met tahoe, en een dahl van kikkererwten. Op zaterdag zelfgemaakte pizza die niet zo geweldig was omdat ik in plaats van pizzabloem een soort alles-in-1 mix voor pizza van hetzelfde merk had gekocht. Niet voor herhaling vatbaar, de smaak was OK maar de consistentie van het deeg niet. Gelukkig kreeg ik geen mensen te eten.

Vanavond iets met bloemkool. Ik twijfel tussen hollandsche pot met aardappelen en kaassaus, en bloemkoolcouscous.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light