Op zondag heen en weer naar Leeuwarden gereisd. Mijn broer was jarig vandaag en hij koos het avondeten (bami). Omdat wij kwamen eten werd er een vleesvervanger gekocht.
Ik had mijn moeder telefonisch geprobeerd uit te leggen waarom we en dat we tegenwoordig plantaardig eten, maar helaas is het geen plantaardige maaltijd geworden. Ze kocht een vleesvervanger van Vivera (ik had Vivera gehakt aangeraden), maar het waren de licht gekruide wok reepjes (met ei). En ze kwamen ook al niet bij bami.
Mijn andere broer had last van zijn maag en aangezien mijn moeder altijd kruidige bami als een eenpansmaaltijd maakt leek dat niet zo'n goed idee. Uiteindelijk aten we macaroni met tomatensaus, een schep 'macaronigroenten' (prei, paprika, champignons?) en licht gekruide wok reepjes ernaast. Mijn zieke broer at macaroni met wat groenten. De maaltijd was niet helemaal geslaagd dus, maar we hebben het wel gegeten.
Ik ben dus duidelijk nog niet gewend, want als het met vlees was geweest had ik er geen seconde over getwijfeld en het gewoon laten staan.. Maar mijn moeder heeft dat nog nooit geserveerd aan ons, dus ik hoop er nog even op dat dit alleen wennen is.