Vorige week (dinsdag) maakte ik
vegetarisch stoofvlees, ik liet de stroop weg want het was al zoet genoeg, iets meer water dan hier vermeld en verder verving ik de beschuiten (niet in huis) door een extra plak ontbijtkoek en een bruine boterham. De seitan die ik gebruikte kwam van een Aziatische super en was enigszins op smaak gebracht, het heet 'Vegetarian Mutton' maar ik proefde gelukkig geen vleessmaak. Het was lekker en zal hier vaker op tafel komen. Er was kool, meiraap en rijst bij, kweepeer toe.
Eerste kerstdag bij d'Oude Plek voor het eerst het buffet bijgewoond, dat was lekker en leuk en ruim voldoende.
Tweede kerstdag hielden we het heel simpel, dürüm met prutjes en een grote salade en de rest van de meiraap.
Vrijdag aten we een 'pasta alla carbonara' waarvoor ik vegaham van Tivall gebruikte, plus alweer een grote salade (tja, ik vind rauwkost nou eenmaal lekker
en er zit altijd genoeg in de groentenla om af te wisselen, geen 2 dagen hetzelfde).
Zaterdag combineerden we de rest van het stoofvlees authentiek met (alweer) rauwkost en (afgehaalde) patat
en gisteren aten we risotto ai funghi porcini, bereid door de man. Omdat we op oudejaaravond graag arancini willen snoepen heeft hij extra veel gemaakt, ik stond er ondertussen naast om ook nog een portie alla Milanese te maken zodat we morgenavond keuze hebben. Gezellig hoor, samen roeren!